Gå til innhold

Må man si opp jobb nr.2 hvis man blir sykemeldt i jobb nr.1?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som kan dette? Blir forvirret 

Anonymkode: 122b0...f16

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen? 😊

AnonymBruker
Skrevet

Nei? Hvorfor skulle du måtte det? 

Anonymkode: 9393b...55d

Skrevet

Nei man kan være sykemeldt fra bare en jobb. Kanskje ikke rett om jobbene er like men. Hvis man er renholder og knekker foten kan man ikke jobbe, men kan fortsatt jobbe på jobb nr 2 som er kontor. Da sykmeldes man fra en av jobbene. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Man må ikke si opp jobb nr 2 pga sykemelding. Hvorfor tror du det? 

Man kan tilogmed jobbe i jobb nr 2 om man er frisk nok/jobben kan tilrettelegge. 

Jeg var sykemeldt fra jobb nr 1 i svangerskapet. Tunge løft og bekkenløsning var ikke så bra. Var i tillegg utsatt for utagerende pasienter og jobben kunne ikke tilrettelegge. Jobbet i jobb nr 2 for dette er en kontorjobb der de tilrettela arbeidstid, og jeg kunne ta masse pauser. Hadde god stol og fikk en hev/senk pult. 

Anonymkode: 30f86...e11

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Nei? Hvorfor skulle du måtte det? 

Anonymkode: 9393b...55d

Fordi timene i jobb nr.2 blir trukket fra sykepengene 

AnonymBruker
Skrevet
Tone83 skrev (25 minutter siden):

Nei man kan være sykemeldt fra bare en jobb. Kanskje ikke rett om jobbene er like men. Hvis man er renholder og knekker foten kan man ikke jobbe, men kan fortsatt jobbe på jobb nr 2 som er kontor. Da sykmeldes man fra en av jobbene. 

Hva om jobbene er like, men i den første er du sykemeldt pga trakassering?  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Nei. Man må ikke si opp jobb nr 2 pga sykemelding. Hvorfor tror du det? 

Man kan tilogmed jobbe i jobb nr 2 om man er frisk nok/jobben kan tilrettelegge. 

Jeg var sykemeldt fra jobb nr 1 i svangerskapet. Tunge løft og bekkenløsning var ikke så bra. Var i tillegg utsatt for utagerende pasienter og jobben kunne ikke tilrettelegge. Jobbet i jobb nr 2 for dette er en kontorjobb der de tilrettela arbeidstid, og jeg kunne ta masse pauser. Hadde god stol og fikk en hev/senk pult. 

Anonymkode: 30f86...e11

Du fikk 100% sykepenger + lønn fra jobb nr.2? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi timene i jobb nr.2 blir trukket fra sykepengene 

De skal ikke bli det.  Jeg var sykemeldt fra jobb nr 1 da jeg var gravid, pga. Tunge løft og mye aktivitet. Tok fortsatt ekstravakter på jobb nummer to, da dette var lettere for meg å gjennomføre. Snakket mye med NAV for å få det rett , men det gikk ikke utover lønna.

Anonymkode: f4a0a...3c8

Skrevet

Det skal gå helt fint når det er pga arbeidsmiljøet også. Du skal uansett ikke si opp selv, arbeidsgiver kan jo prøve seg men tror ikke de kommer noen veg. Bare viktig å ikke la seg trakasseres til å si opp selv. Sier du opp får du ikke sykepenger.. 

AnonymBruker
Skrevet

Skal ikke bli trukket for dette, nei. 

Jeg var 100% sykemeldt i en jobb, men jobbet fremdeles i jobb nr 2 (deltidsstilling på 20%). Jeg fikk da 100% sykepenger fra den ene jobben + lønn fra den andre. Dersom de trekker deg så er det feil (forutsatt at du er sykemeldt fra kun en jobb). 

Anonymkode: b4047...da5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Tone83 skrev (41 minutter siden):

Det skal gå helt fint når det er pga arbeidsmiljøet også. Du skal uansett ikke si opp selv, arbeidsgiver kan jo prøve seg men tror ikke de kommer noen veg. Bare viktig å ikke la seg trakasseres til å si opp selv. Sier du opp får du ikke sykepenger.. 

Si opp er et bra alternativ når det går utover helsa. Ingen jobb er verdt det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Skal ikke bli trukket for dette, nei. 

Jeg var 100% sykemeldt i en jobb, men jobbet fremdeles i jobb nr 2 (deltidsstilling på 20%). Jeg fikk da 100% sykepenger fra den ene jobben + lønn fra den andre. Dersom de trekker deg så er det feil (forutsatt at du er sykemeldt fra kun en jobb). 

Får arbeidsgiveren i jobb nr.1 vite at du jobbet i jobb nr.2 mens du var sykemeldt? 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan være sykemeldt fra en jobb og jobbe i den andre, men du kan ikke jobbe mer enn du vanligvis ville ha gjort i den jobben. Hvis du jobber f.eks 50 % som renholder og 50 % på kontor, og brekker beinet, så kan du ikke jobbe mer enn 50 % på kontoret.

Anonymkode: ed597...f57

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Får arbeidsgiveren i jobb nr.1 vite at du jobbet i jobb nr.2 mens du var sykemeldt? 

Det gjorde han ikke her i alle fall, men når det er sagt, så var det her en veldig spesiell situasjon, så jeg hadde særdeles lite kontakt med min sjef. 

Men jeg er ganske sikker på at sjefen på den ene jobben ikke får greie på noe med mindre hn hører det en annen plass. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det gjorde han ikke her i alle fall, men når det er sagt, så var det her en veldig spesiell situasjon, så jeg hadde særdeles lite kontakt med min sjef. 

Men jeg er ganske sikker på at sjefen på den ene jobben ikke får greie på noe med mindre hn hører det en annen plass. 

Registrerer man ikke arbeidstimer fra jobb nr.2 på "søknad om sykepenger" når sykemeldingen er ferdig? 

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Si opp er et bra alternativ når det går utover helsa. Ingen jobb er verdt det. 

Hun er sykmeldt fra jobben da, blir ikke sykere av å få sykepenger en stund. 

AnonymBruker
Skrevet
Tone83 skrev (56 minutter siden):

Hun er sykmeldt fra jobben da, blir ikke sykere av å få sykepenger en stund. 

Skjønte ikke. Noen sier opp selv og blir sykemeldt i oppsigelsestiden pga trakassering og hva den gjør med helsa 

AnonymBruker
Skrevet

Løfter 🙂

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Løfter 🙂

Det er da gitt svar, hvorfor løfte?

Anonymkode: 2eae1...43b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...