AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #1 Skrevet 18. mai 2022 Sliter med å få babyen i en ordentlig leggerutine. Noen som har en kort og enkel leggerutine de vil dele med meg? Anonymkode: b6566...aa4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #2 Skrevet 18. mai 2022 Baby 8 mnd her og vi har akkurat kuttet nattamming og har derfor også endret litt på leggerutinene sånn at det er pappaen som legger. Så nå bader baby med pappaen og får på pysj på badet og kommer ut til meg i stuen å får pupp. Pappaen der deretter baby våken inn på rommet og synger nattasanger med han på brystet og legger deretter ned i egen seng Anonymkode: 7f982...99d
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #3 Skrevet 18. mai 2022 1815: Ny bleie, smøring, D-dråper, pysjamas, 1830: amming, og kos. Har ingen planer om å kutte kvelds/nattamming, da jeg vil overholde amming så lenge som mulig ved siden av jobbing ❤️ Baby er 6 mnd. Anonymkode: e7883...a95
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #4 Skrevet 18. mai 2022 6 mnd. Sover tre dupper, siste duppen er ca 30 min fra 15:30/16. Vi har eldre søsken, så baby er med på å spise middag ca 17. rundt 17:30/17:45, 1,5 timer etter siste dupp, går jeg på badet med babyen. Der får baby vask med klut eller et kort bad, d-dråper og ren bleie. Tar på pysjamas og synger en fast sang. Så går vi på mørkt soverom og ammer sittende i dobbeltsengen, begge bryst til baby er døsig og mett. Så skrur jeg på white noise og legger baby i sprinkelsenga, gir smokk og kos. Synger en sang og sier god natt. Da er gjerne klokka ca 18-18:15. Noen ganger sovner babyen veldig raskt, andre ganger må jeg gi smokken flere ganger, holde en hånd på eller stryke over panna. Andre dager vil han sparke og prate litt med seg selv før han faller til ro/trenger hjelp til å roe seg. Venter til han sover godt før jeg går ut. Bruker tiden til å høre på podcast og slappe av litt selv 😅 Hender også at det blir gråt og uro, ofte er det pga rap eller promp på vei, eller en bæsj. Eller at det har vært en lang dag og baby sliter med å roe ned. Da bysser jeg litt, sittende på sengekanten, eller ammer igjen om baby vil ha. våkner for mat og kommer over i min seng rundt 23 🥰 Anonymkode: aa587...3da 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #5 Skrevet 18. mai 2022 Samme rutine på begge to, fra de var ca 7-8 uker (nå 10 mnd og 3,5 år) bad, tannpuss, d-vit osv på badet eldste blir lest for og så sunget i søvn yngste ammes i søvn starter rutinen ca 18:15-18:30. målet er to sovende barn innen 19:00. Det pleier gå bra😅 Anonymkode: b0bca...55d
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #6 Skrevet 18. mai 2022 Kveldsmat ca. Kl 18:00. Går til badet rundt 18:30. Da da blir det stell og tannpuss, på med pysjen. Eventuelt et bad først. Amming i sengen. Av og til sovner ham på 10 minutter, andre ganger kan det ta oppimot 45 minutter. Han gråter ikke, men kan bruke tid på å finne roen. Når han bruker lang tid Går jeg litt til og fra soverommet. Da ligger han bare å pludrer for seg selv Anonymkode: 5c30c...f69
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #7 Skrevet 18. mai 2022 Straks 6 mnd, har hatt samme rutine sidan han var ca 2 mnd. Litt fleksibel på tidspunkt, ser an når han blir trøtt, men stort sett mellom 18 og 19. Prøver å starte med kveldsmat/middag før han er trøtt, sånn at når det er på tide å legge går vi på badet. Der steller vi, skifter bleie, vask (evt bad), pysj. Går på soverommet og ammer der. Nokon ganger lenge, nokon ganger kort, opp til babyen. Legger han i senga si, synger den faste nattasangen, og går ut. Er han veldig trøtt så sovner han før vi er ute, er han veldig gira så ligger han å sparker og babler og kaster kosekluten sin rundt ei stund før han sovner. Han gråter nesten aldri, og dei gangane han gjer det så går vi inn og trøyster, men tar hanaldri ut av soverommet (anna enn om vi må skifte bleie). Anonymkode: 90f36...c8b
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #8 Skrevet 19. mai 2022 Min er 15mnd nå, men vi har hatt samme leggerutine siden hun var 3/4 måneder gammel. Kveldsmat/flaske mellom 1730 og 18, vasker/bader, tar på pysj og pusser tenner. Hun er i seng til ca 1830. Synger en nattasang, så går jeg ut av rommet Noen ganger sovner hun med engang, andre ganger må jeg inn et par turer og gi smokk 🥰 har som regel sovnet til rundt 19. Anonymkode: 7c698...57a
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #9 Skrevet 19. mai 2022 Bare venter til de blir så trøtte, så legger jeg de. Legger de ned i babysenga og går ut med en gang. Gråter de går det fort over. Anonymkode: 23ab6...32c
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #10 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): 6 mnd. Sover tre dupper, siste duppen er ca 30 min fra 15:30/16. Vi har eldre søsken, så baby er med på å spise middag ca 17. rundt 17:30/17:45, 1,5 timer etter siste dupp, går jeg på badet med babyen. Der får baby vask med klut eller et kort bad, d-dråper og ren bleie. Tar på pysjamas og synger en fast sang. Så går vi på mørkt soverom og ammer sittende i dobbeltsengen, begge bryst til baby er døsig og mett. Så skrur jeg på white noise og legger baby i sprinkelsenga, gir smokk og kos. Synger en sang og sier god natt. Da er gjerne klokka ca 18-18:15. Noen ganger sovner babyen veldig raskt, andre ganger må jeg gi smokken flere ganger, holde en hånd på eller stryke over panna. Andre dager vil han sparke og prate litt med seg selv før han faller til ro/trenger hjelp til å roe seg. Venter til han sover godt før jeg går ut. Bruker tiden til å høre på podcast og slappe av litt selv 😅 Hender også at det blir gråt og uro, ofte er det pga rap eller promp på vei, eller en bæsj. Eller at det har vært en lang dag og baby sliter med å roe ned. Da bysser jeg litt, sittende på sengekanten, eller ammer igjen om baby vil ha. våkner for mat og kommer over i min seng rundt 23 🥰 Anonymkode: aa587...3da Babyen din er HELT LIK min! 😂 Samme soverutiner, alder og varierende behov. Og jeg gjør akkurat det samme som deg; gir støtte etter behov, samsover halve natta. 🤗 Anonymkode: b5c72...36c
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #11 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Bare venter til de blir så trøtte, så legger jeg de. Legger de ned i babysenga og går ut med en gang. Gråter de går det fort over. Anonymkode: 23ab6...32c Hva gjør du om det ikke går fort over da? Anonymkode: b5c72...36c
mingus Skrevet 19. mai 2022 #12 Skrevet 19. mai 2022 Min er bare straks 4 mnd, men kommer til å fortsette med dette til iallfall 6 mnd og mer. 🙂 Pysj og ny bleie etter eldste er lagt 20 (eller samtidig, hvis pappaen legger han) så inn på soverommet og nynner Super mario 2 mens jeg ammer henne til hun sovner 💜 Ja det har blitt den som er nattasang etter mye Mariospilling her med guttungen, og jeg hadde den på hjernen lenge rett etter jeg fødte 😅 Hun sovner før 21, så våkner hun kanskje 0-1 ganger for melk, før jeg går og legger meg sammen med henne for natta i 00-tiden 😊 Får vel øve litt på at pappaen legger henne med flaske til permisjonsbytte, men det er jo lenge til september fortsatt.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #13 Skrevet 19. mai 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Babyen din er HELT LIK min! 😂 Samme soverutiner, alder og varierende behov. Og jeg gjør akkurat det samme som deg; gir støtte etter behov, samsover halve natta. 🤗 Anonymkode: b5c72...36c Hehe, så artig! Synes det funker ganske bra. Når pappaen legger så kommer jeg bare inn for å amme mens han gjør resten, funker også bra 😊 eldste var mye vanskeligere å legge, måtte bysses og bæres til den store gullmedalje - så er veldig takknemlig ☺️ Anonymkode: aa587...3da 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #14 Skrevet 19. mai 2022 Min gutt ble ammet i søvn og samsov med meg og ble ammet masse på natt til 8,5 måneder. Jeg ble etterhvert supertrøtt og sliten av å bli vekket hele natta. Ved 8,5 måneder fortsatte vi med samme kveldsstell som før - grøt, tannpuss, vask/bad og pysj, deretter amming i vår seng som tidligere - før endringen ved at pappaen legger han i egen seng på eget rom. Pappa sover også inne hos han på natta. Han sover da gjennom natta og nattamming er kuttet. Helt herlig! Ammer fortsatt mye på dagen og det går fint. Anonymkode: 1b8fe...21c
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #15 Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hehe, så artig! Synes det funker ganske bra. Når pappaen legger så kommer jeg bare inn for å amme mens han gjør resten, funker også bra 😊 eldste var mye vanskeligere å legge, måtte bysses og bæres til den store gullmedalje - så er veldig takknemlig ☺️ Anonymkode: aa587...3da Samme her mer eldste! Supertakknemlig med han lille. Har ikke turt å la pappaen legge enda, dog. Vet ikke hvorfor 😩 Anonymkode: b5c72...36c
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #16 Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 18.5.2022 den 20.00): Sliter med å få babyen i en ordentlig leggerutine. Noen som har en kort og enkel leggerutine de vil dele med meg? Anonymkode: b6566...aa4 Grøt 17.30 Kveldsstell på badet 17.50 Sier god natt til alle 18.00 Legger han i senga si og gir han en flaske. Somregel sovner han av flaska. Hvis ikke sitter jeg der til han sovner. Noen ganger må jeg ta han opp av senga og bysse litt, men legger han ned igjen med en gang han blir rolig. Anonymkode: 55375...337
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå