Gå til innhold

Ville du kjøpt ferie leilighet i Dubai?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ville du kjøpt i Dubai?

Min nabo jobber for et firma som heter Freedom som selger 'drømmer", dvs ferieleiligheter på Nord Kypros.

Nå skal de begynne å selge i Dubai også, og jeg kjenner at det knyter seg inni meg bare jeg hører ordet Dubai.

Tenker på mangel på kvinners rettigheter og undertrykkelse.

Anonymkode: 5ebd2...105

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, legger ikke igjen en krone i muslimske møkkaland.

Anonymkode: 43048...8ee

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Dubai er så liberalt du får det til å være midtøsten

Anonymkode: 3b18d...80b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dubai er så liberalt du får det til å være midtøsten

Anonymkode: 3b18d...80b

Fortell🙂

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Dubai er velkjent for massive brudd på menneskerettighetene. Aldri i livet om jeg hadde dratt dit. Jeg tenker at man er mindre opplyst og/eller overhodet ikke opptatt av velferd for mennesker dersom man drar dit på ferie.

Anonymkode: e1136...ebf

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vurderer ferieleilighet, men ikke i Dubai.

Anonymkode: 57e0f...ff5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dubai er velkjent for massive brudd på menneskerettighetene. Aldri i livet om jeg hadde dratt dit. Jeg tenker at man er mindre opplyst og/eller overhodet ikke opptatt av velferd for mennesker dersom man drar dit på ferie.

Er jo bare idioter av folk som reiser dit. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hell no!

Ikke bare kvinnesynet, men synet på homofile, voldtatte og andre seksuelt misbrukte. Støtter ikke et sånt sted med penger.

Anonymkode: d8d09...09f

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er jo bare idioter av folk som reiser dit. 

Ja.

Anonymkode: 57e0f...ff5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dubai bygger sin harry luksus ved hjelp av grusomt slavearbeid som hørte hjemme for over 1000 år siden. De er på nivå med neandertalere hva angår homofili og kvinnesyn.

Kvinner er ikke likestilte i Emiratene. I 2015 trådde en ny lov mot diskriminering i kraft, men den inkluderer ikke diskriminering på grunn av kjønn. I tillegg til den daglige diskrimineringen får kvinner i Emiratene lite beskyttelse mot vold fra sine partnere. For eksempel er det ikke straffbart for en mann å slå sin kone så lenge det ikke etterlater varige fysiske skader.

Kvinner som anmelder en voldtekt risikerer å bli dømt til mange års fengsel for sex utenfor ekteskap. I 2013 ble en norsk kvinne som var på jobbreise i Dubai arrestert og dømt til fengsel etter at hun hadde anmeldt en voldtekt.

De forente arabiske emirater er en sentral aktør i krigen i Jemen og har, sammen med Saudi-Arabia, en stor del av ansvaret for krigsforbrytelser som luftangrep mot sivile sykehus, skoler og boligområder, samt massive ødeleggelser og en systematisk blokade av nødhjelp som har utløst en av nåtidens største humanitære katastrofer. Sammen med lokale myndigheter driver Emiratene et nettverk av hemmelige fengsler der fangene blir torturert og mange bare forsvinner.

https://amnesty.no/bak-dubais-fasade

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Et sted jeg aldri hadde satt mine ben frivillig. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dubai bygger sin harry luksus ved hjelp av grusomt slavearbeid som hørte hjemme for over 1000 år siden. De er på nivå med neandertalere hva angår homofili og kvinnesyn.

Kvinner er ikke likestilte i Emiratene. I 2015 trådde en ny lov mot diskriminering i kraft, men den inkluderer ikke diskriminering på grunn av kjønn. I tillegg til den daglige diskrimineringen får kvinner i Emiratene lite beskyttelse mot vold fra sine partnere. For eksempel er det ikke straffbart for en mann å slå sin kone så lenge det ikke etterlater varige fysiske skader.

Kvinner som anmelder en voldtekt risikerer å bli dømt til mange års fengsel for sex utenfor ekteskap. I 2013 ble en norsk kvinne som var på jobbreise i Dubai arrestert og dømt til fengsel etter at hun hadde anmeldt en voldtekt.

De forente arabiske emirater er en sentral aktør i krigen i Jemen og har, sammen med Saudi-Arabia, en stor del av ansvaret for krigsforbrytelser som luftangrep mot sivile sykehus, skoler og boligområder, samt massive ødeleggelser og en systematisk blokade av nødhjelp som har utløst en av nåtidens største humanitære katastrofer. Sammen med lokale myndigheter driver Emiratene et nettverk av hemmelige fengsler der fangene blir torturert og mange bare forsvinner.

https://amnesty.no/bak-dubais-fasade

Nettopp. Synd det finnes dumme nek som forsatt reiser dit. Men men, de går vel godt sammen med lokalbefolkningen 🥴

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde før kjøpt meg ferieleilighet i Russland enn Dubai.

Det er forbudt å være homofil eller lesbisk i Dubai og man risikerer flere år i fengsel, landet tillater vold mot kvinner, det er bare tre- fire år siden kvinner fikk lov til å kjøre bil alene, det er ikke lov å leie kjæresten offentlig eller å vise følelser, drikke alkohol offentlig osv

Turister der nede lever  mye friere enn de muslimske kvinnene.

Ts

• Liker 6
Skrevet

Jeg har vært i Dubai flere ganger, både i jobb og privat. Selv om vi ikke skule hensyntatt menneskrettigheter ville jeg ikke kjøpt feriebolig der, rett og slett fordi det er verdens kleineste, kjedeligste og mest falske sted å feriere.

Latterlig dyrt er det også.De har jo for så vidt velstand i form av at det er en del folk med mye penger, massevis av luksusbiler og flotte hoteller, men det er også med på gjøre det så kleint.

Dubai er som et muslimsk Las Vegas. Det har mye av det samme som du finner i Las Vegas, bortsett fra alt som gjør Las Vegas gøy.

Nå har jeg byttet jobb og kan med hånda på hjertet si at jeg aldri kommer til å dra til Dubai igjen. Dubai har absolutt ingenting du ikke finner andre steder, bare bedre og billigere.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det fremstår bare harry. Bling bling bling, smakløst og ekstremt overdrevet. Et godt eksempel på at penger ikke kan kjøpe god smak. Det er som en 4 år gammel jente som drar på seg rosa glitterkjole, sølvsko, fem perlekjede, to tiaraer og tykke gullarmbånd på en gang. Og så vet du at de fengsler voldtektsofre og homofile, og ser på kvinner som lite mer enn hunder. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nei,aldri. 

Anonymkode: b36a8...108

• Liker 1
Skrevet

Absolutt aldri, og jeg skal heller aldri reise dit. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Freedom lokker med luksus, svømmebasseng, spa, yoga, skjønnhetspleie osv.

Ts

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nei,  kommer aldri til å sette mine ben der. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Freedom lokker med luksus, svømmebasseng, spa, yoga, skjønnhetspleie osv.

Ts

Influensere og andre uopplyste sjeler drar sikkert. De som ikke bryr seg om menneskerettigheter så lenge det ikke angår dem selv. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...