Gå til innhold

Vaskemaskin uten finvask- eller håndvaskprogram

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt ny vaskemaskin, og oppdaget nettopp at den hverken har finvask- eller håndvaskprogram. Hvordan gjør jeg det når skal skal vaske mer skånsomt? Kan jeg bruke ullprogrammet?

Anonymkode: bcb79...fe9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ullprogrammet funker fint til skånsom vask :)

Anonymkode: 58200...748

Skrevet

Det hørtes merkelig ut, hva slags maskin har du kjøpt? Sånt må man jo sjekke før man kjøper.

AnonymBruker
Skrevet
Mokkilokki skrev (1 minutt siden):

Det hørtes merkelig ut, hva slags maskin har du kjøpt? Sånt må man jo sjekke før man kjøper.

Det hjelper jo veldig nå.

Anonymkode: 6990a...457

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har kjøpt ny vaskemaskin, og oppdaget nettopp at den hverken har finvask- eller håndvaskprogram. Hvordan gjør jeg det når skal skal vaske mer skånsomt? Kan jeg bruke ullprogrammet?

Det er første gang jeg har hørt om en vaskemaskin uten finvaskprogram? Finnes det? Eller har du ikke funnet programmet enda?

Anonymkode: 9bf48...922

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Min mor hadde en vaskemaskin hvor babyprogrammet var finvask (som det sto i bruksanvisningen, klærne ble behandlet like forsiktig som en baby🤪😂).

Men sjekk bruksanvisningen, for min svigermor hadde en maskin hvor babyprogrammet var 90grader pluss forvask.. 😂

Anonymkode: ac563...fd1

Delryddet,fjernet sitering av regelbrudd.

Chantielle mod.

Endret av Chantielle
Skrevet (endret)

Du har jo finvask, der det står Cotton. Har du ikke lest i bruksanvisningen eller søkt den opp? Når de står på cotton så skal du vel kunne regulere temperaturen fra 30-60 grader og oppover tenker jeg. 

Delryddet,fjernet sitering av regelbrudd.

Chantielle mod.

Endret av Chantielle
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Min mor hadde en vaskemaskin hvor babyprogrammet var finvask (som det sto i bruksanvisningen, klærne ble behandlet like forsiktig som en baby🤪😂).

Men sjekk bruksanvisningen, for min svigermor hadde en maskin hvor babyprogrammet var 90grader pluss forvask.. 😂

Anonymkode: ac563...fd1

Baby-programmet er høy temperatur og ekstra skyllinger her og ;) 

Mokkilokki skrev (24 minutter siden):

Du har jo finvask, der det står Cotton. Har du ikke lest i bruksanvisningen eller søkt den opp? Når de står på cotton så skal du vel kunne regulere temperaturen fra 30-60 grader og oppover tenker jeg. 

Jeg har selvsagt lest bruksanvisningen. Hvorfor er du så utrivelig? "Cotton" betyr jo bare bomull. Er det å senke temperaturen alt som skal til for å gjøre det til finvask? Jeg trodde det hadde med behandling av tøyet i maskinen å gjøre også...

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Baby-programmet er høy temperatur og ekstra skyllinger her og ;) 

Jeg har selvsagt lest bruksanvisningen. Hvorfor er du så utrivelig? "Cotton" betyr jo bare bomull. Er det å senke temperaturen alt som skal til for å gjøre det til finvask? Jeg trodde det hadde med behandling av tøyet i maskinen å gjøre også...

Det er det. Altså mer skånsom behandling mens tøyet ligger i trommelen på finvask-valget. Den kaster ikke tøyet like heftig rundt som under en normal bomullsvask.

Mitt finvask-program vasker saktere og med færre "kast" med trommelen, mere "vugging" og stillestående bløtlegging i vaskevannet inni der. På finvask-innstillingen kan jeg velge mellom 30 og 40 grader.

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet

Ryddet for innlegg med identifisering,samt siteringer.
Chantielle mod.

AnonymBruker
Skrevet

Finvask og ullprogram er likt på vår maskin. Eneste forskjellen er at man ikke kan endre vasketida på ullprogrammet.

Anonymkode: 16598...089

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...