Gå til innhold

Program konfirmasjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Vi skal ha konfirmasjon på lørdag, og jeg lurer litt på hva som er vanlig å ha av program? Jeg tenker velkomens tale av konfirmanten, middag, tale fra en av foreldrene (far i dette tilfelle) og evt andre som vil holde tale derretter dessert. Foreløpig vet vi kun om far som skal holde tale, og tenker at det kanskje blir et litt kort program 🤔

Anonymkode: 4ce4a...7a2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde nylig konfirmant, erfaringen er at man trengte ikke så mye program, dagen gikk veldig fort! :) 

Hos oss så dagen slik ut:

Gjestene kom kl 14, og maten kom på bordet ca 14.45, da hadde folk fått minglet litt og hengt fra seg jakker osv

Far ønsket alle velkommen og at maten var servert. 

Når gjestene virket forsynt holdt jeg (mor) tale. Etter middag ble det en pause der folk gikk litt ut, minglet osv.

Så kom kakene på bordet og underveis i kakespisingen holdt mormor, morfar og tante tale. 

Så tok vi familiebilder etter kakene og folk begynte å dra hjemover litt etter litt :) 

Anonymkode: 8ec32...c0a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kirken kl 11. Fotografering etterpå. Hotellet kl 13, men de som ville kunne komme før å få kaffe. Kl 13 var det velkomst "drink" (alkoholfri dag) og praktisk info fra meg. Fotografering. Kl 1400 gikk vi til bords med velkomst tale fra konfirmanten. Spise og underveis tale fra meg (mor), farmor, morfar og søster.  Pause.  Kaker med taler fra venninne og far. Mingling. Tror vi dro ca kl 1930. 

Anonymkode: 6aa17...6df

AnonymBruker
Skrevet

Konfirmanten skal ikke ønske velkommen, det skal vertskapet (mor eller far). Konfirmanten kan eventuelt holde tale litt senere.

Anonymkode: 61697...fc0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Beste komfirmasjonen jeg har vært i er den som ikke hadde en eneste tale. Bare mat, kaker og sosialt.

Anonymkode: 1b5e3...6d8

• Nyttig 2
Skrevet

Vi har også på lørdag men skal ikke ha noe program. Først er det seremoni på kulturhuset hvor vi er 10 gjester, human etisk forbund. Selve seremonien aner jeg ingenting om bare vært i kirkelige konfirmasjoner så er spent på det❤😊 Så blir det vell noe bilder og sånn der tenker jeg. Så drar vi hjem til min x der vi skal ha selskapet da er vi 17. Der kommer det koldtbord jeg har bestilt. Xn skal ha ordnet drikke og bord. Jeg har ordnet bordkortene så da må vi finne ut litt hvor vi skal plassere folk for å unngå ubehag øv. skal Jobbe sammen i lokalet fredag for å få alt ferdig. er vi vell der og spiser, sosialisere åpner gaver osv til alle blir lei og går hjem. Xsvigermor og min mor baker vær sin kake og vi har bestilt en😊Vi har sagt i innbydelsen at konfirmanten ønsker en uformell setting uten taler.  Tenker dagen kan bli bra jeg,  minst mulig press og stress. Nå er det nok stress føler jeg med at to familier som ikke har sett hverandre på 12 år skal være sammen den dagen. Vi var ganske så enig med en gang når vi begynte planlegge konfirmasjonen at fokus på at alle skulle ha det komfortabelt og da spesielt konfirmanten var det viktigste. Vi tre er ganske rolige av oss og liker ikke for mye folk og styr. Klart fordelingen av oppgaver fint og, men gjenstår jo å se om alle har gjort sin del da😉veg mamma har begynt på kaka vertfall. Det eneste jeg stresser med nå er tilfelle koldtbordet plutselig ikke skulle komme,  xn har glemt å kjøpe drikke o.l  kjenner jeg har en del indre uro som bygger seg opp🤪blir godt å bli ferdig😊tenk at min lille skatt er blitt så stor❤husker livet gikk så fort etterpå, vipps var man samboer og hadde fått barn! Håper han er ungdom litt lenger før han starter voksen livet😊

Vi får se da mye kan skje på den konfirmasjonen føler jeg. Seremonien og sånn gleder jeg meg til men selskapet etterpå kjenner jeg gir meg puls🤪

AnonymBruker
Skrevet

Må det være taler ? Sist jeg var i konfirmasjon holdt min venninne en tåredryppet tale til sin datter. Jeg ble ubekvem på datteren sine vegne 

Anonymkode: 6be9c...3f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...