- Brian Skrevet 18. mai 2022 #1 Del Skrevet 18. mai 2022 (endret) Her sitter altså mange interessante mennesker på et digitalt forum, og jeg lurte på om man kunne ta litt av dette forumet ut av den digitale virkeligheten, og manifestere det i den fysiske ved å lage et improvisert rollespill - en såkalt laiv. Om nettopp Kvinneguiden. Et eget land som er en smule annerledes enn resten av verden; for eksempel er graden av allvitende sjeler langt større i forumet enn andre steder på denne planeten. Nå er det riktignok en stund siden jeg hadde befatning med teaterscenen ved å spille hest i et amatørteaterstykke, men siden man kan senke skuldrene litt med tanke på korona og solen skinner ute, kunne man kanskje finne på noe i friluft ...? Ser at det er en større oversikt over grupper som driver med laiv på denne siden, og en oversikt over aktiviteter i 2022 - blant annet skal man ta for seg Andeby - og andre temaer som tidsreiser eller eventyr høres også interessant ut, men det har i tankene, er en laiv basert på opplevelsen av dette forumet, der man dramatiserer det og putter dette i en bestemt kontekst, og skaper en laiv ut av dette, gjerne bygget på humor og selvironi. Som for eksempel hvordan Kvinneguiden ville ha sett ut dersom vi levde i steinalderen, og der man i stedet for å skrive anonyme innlegg bak en skjerm, kunne ha sagt det som skrives ansikt til ansikt, oversatt til steinaldermentalitet. Eller hva som ville ha skjedd hvis holdningene her skulle avspeiles i et eget, futuristisk land, der loven i landet var bygget på det som skrives i forumet. Kort sagt Kvinneguiden i 3D; ikke et forum, men en virkelighet. Mon tro om det er noen som holder til i nærheten av Oslo-området som kunne hatt lyst til å bli med på et kreativt prosjekt som dette ...? Endret 18. mai 2022 av - Brian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 21. mai 2022 #2 Del Skrevet 21. mai 2022 Ville foretrukket et futuristisk VR univers Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #3 Del Skrevet 23. mai 2022 Jeg er gammel laiver selv, men har hatt lite tid til å drive med det de siste årene pga. jobb og familieforpliktelser. I stedet har jeg tilbrakt alt for mye tid på Kvinneguiden. Jeg synes et sånt konsept hadde vært gørartig! Jeg ser for meg et lite samfunn som forsøker å overleve etter siviliasjonens sammenbrudd, og som styres strengt etter KGs regler. Riktignok finnes det knapt veier lenger og drivstoff er nesten umulig å oppdrive, men ALLE BARN SITTER BAKOVERVENDT I BIL, alltid. Man må dyrke det man kan for å få nok til å overleve, men IKKE SOYABØNNER, DE ER LIVSFARLIGE. Og sånn. Tror det er best med en kort laiv, det kunne blitt slitsomt i lengden 😁 Anonymkode: 01cc2...b32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 23. mai 2022 #4 Del Skrevet 23. mai 2022 Fritt for å ikke delta i en penistråd. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå