Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hei! Er nå i den situasjonen hvor jeg er usikker på fremtiden. Står mellom sykepleien eller profesjonsstudiet i psykologi. Problemet er at jeg ikke kommer inn på psykologi. Går nå vg2 helsefagarbeider. Hvis jeg skal bli psykolog så kan jeg mest sannsynlig ikke begynne å studere før jeg er sånn 24 år.. men hvis jeg velger sykepleien så kan jeg være ferdigutdannet innen jeg er ca. 22-23 år. Vet ikke om jeg orker turnus jobbingen som sykepleier.. har ikke så lyst å egt jobbe kveld og helg. 1 valget hadde vært psykologi, men vet ikke hvordan det vil være å bli så «gammel» student.

Anonymkode: dc27b...e65

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe problem med alderen i alle fall, mange som studerer i den alderen, spesielt studier som krever såpass høyt snitt. :)

spørsmålet er vel heller om du tror du kan klare snittet for profesjonsstudiet? Snittet er rimelig høyt, for å si det forsiktig.. 

Anonymkode: 174f4...311

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en fordel å ikke komme rett fra vgs til psykologi. Modenhet er alltid bra. Og 24 er ikke gammelt. 😊 Hilsen psykolog. 

Anonymkode: 7ec5f...c9a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kunne sosionom vært noe for deg, da? Eventuelt barnevernspedagog? :) 

Anonymkode: 8ff20...88f

AnonymBruker
Skrevet

Og 24 år er absolutt ikke gammelt :) Jeg begynte å studere samme året jeg fylte 24 år, og er allerede ferdig om ca. to uker. 24 høres nok gammelt ut, da du fortsatt er veldig ung (positivt ment). Da jeg f.eks. var 19 år, følte jeg meg mer voksen enn det jeg faktisk var. Når jeg tenker tilbake nå, tenker jeg at jeg absolutt ikke var så voksen som jeg trodde den gangen :) Og i hvert fall ikke da jeg var 17 år - STOR forandring, selv om jeg jo på mange måter er meg selv nå som da i bunn og grunn :) 

Anonymkode: 8ff20...88f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...