Gå til innhold

Hva er et stort hus i deres øyne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange kvm?

Anonymkode: baa75...277

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor mange kvm?

Over 400

Anonymkode: e7701...d51

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Over 400

Anonymkode: e7701...d51

Enig. 

Anonymkode: 2264d...833

AnonymBruker
Skrevet

Når det bikker 200kvm mener jeg det er stort for de aller fleste om de ikke har svært mange barn/generasjoner i samme bolig

Anonymkode: b221d...2ff

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

250 og oppover tenker jeg som stort. Ikke enormt, men stort. :)

Anonymkode: f7c83...56a

• Liker 3
Skrevet

For meg som er oppvokst i leilighet og syntes vi hadde god plass da vi var en familie på fem som bodde på 120 kvadrat, virker alt over 200 stort. Så kommer det selvfølgelig også hvor mange som skal bo der - det som er stor til to vil være lite til syv. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Rundt 200 kvm. Vi har 300 og det er faktisk for stort. Har en hel etg vi ikke bruker.

Anonymkode: 5bcb7...66b

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvor mange kvm?

Det er litt på designet på huset også som teller inn. Hvis romløsningen er god er ikke antall kvm viktig men  her har vi 2 bad, et eget toalett, 7 soverom hvor 2 av de har egen garderobe rom, kjøkken , spisestue og stue, gang, kontor, kjellerstue, loftstue. Og  2 gjesterom.
Husker ikke antall kvm men det er stort nok for oss.

vi er 3 som bor her til vanlig. Og ved ferier og slikt er vi 5.

Endret av sucasamicasa
Skrevet
sucasamicasa skrev (33 minutter siden):

Det er litt på designet på huset også som teller inn. Hvis romløsningen er god er ikke antall kvm viktig men  her har vi 2 bad, et eget toalett, 7 soverom hvor 2 av de har egen garderobe rom, kjøkken , spisestue og stue, gang, kontor, kjellerstue, loftstue. Og  2 gjesterom.
Husker ikke antall kvm men det er stort nok for oss.

vi er 3 som bor her til vanlig. Og ved ferier og slikt er vi 5.

Syv soverom, to gjesterom, fire stuer og flere bad er ganske enormt i mine øyne, helt uavhengig av kvadratmeter og planløsning, særlig når det bare bor tre personer der til vanlig...

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

180 er stort, men ikke for stort. 

Anonymkode: dbf38...afb

• Liker 1
Skrevet

Vi har 100 oppe og 100 nede.. perfekt til oss 4, og gjesterom og egen dass til gjester nede 🙂 ville ikke hatt verken større eller mindre.

Gjest Lucius
Skrevet

Ville sagt rundt 200. 

Bor selv i et hus på 220, og vi er to stykker. 
Kjenner til noen som bor på 110kvm. De er 5 mennesker, 2 hunder og en katt. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i 160 kvm og det oppleves svært. Kan ikke forstå hvordan vi skal kunne fylle opp ig bruke all plassen. Men 200 og oppover er stort

Anonymkode: cb92e...926

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi bor på 100 kvm, så alt fra 250 kvm og oppover regner jeg som stort.

Anonymkode: 5d236...e32

AnonymBruker
Skrevet

Over 250 m2 

Anonymkode: 41a82...76d

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor fire stykker og en hund på 110 m2, så alt over 200 er stort tenker jeg. Men, planløsning har utrolig mye å si. Hus på 250 m2 kan føles små hvis planløsningen er teit. 

Anonymkode: 70762...dd3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

400-450

Anonymkode: bc8ee...a93

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hus på 450kvm, det er digert! 😅

Anonymkode: 31c1d...eb4

AnonymBruker
Skrevet

Vi er to stykker, snart tre, på 225 m², pluss integrert dobbelgarasje og to småbygg. For to føles dette helt enormt.

En venninne har 300 m², og de er fire stykker. Huset deres føles mindre enn mitt. 

Det hele bunner i planløsningen. Vårt hus har en mye mer effektiv planløsning, noe som gir huset følelsen av å være større. Husene har samme antall soverom, men vi har flere og større bad. Soverommene er omtrent samme størrelse. Vi har to store stuer, en oppe og en nede. Den nede har åpen løsning med kjøkken og spisestue. Der husene våre er veldig forskjellig, er at huset på 300 m² har større kjøkken, og én stor stue som er på størrelse med 1,5 av vår stue i 2. etasje. Dette er forskjellen som gjør at vårt hus føles mye større, de to store stuene vs. én større stue. Jeg kan ha besøk, mens mannen fortsatt har en stue og sitt eget kontor å boltre seg på. Mannen til venninnen min må sitte i sengen deres, når hun har venninnekveld.

Så kvadratmeter er ikke alltid alfa og omega for følelsen av et stort hus, planløsning har mye å si.

Anonymkode: f7240...b65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...