Gå til innhold

Spørre daten om hva han tenker? Er det innafor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har datet en i to måneder nå, men på grunn av litt helsetrøbbel hos ham så pleier vi å avtale treff veldig kort tid før vi skal møtes, altså ligger aldri noe fram i tid. Vi melder hverandre hver dag for å si god morgen og snakke litt om hva som skjer i livet osv. Men han er helt umulig når det kommer til å kommunisere om hva han tenker om meg, oss, osv. Jeg kjenner nesten at jeg ikke engang vet om vi kommer til å treffes igjen, så knapp kan han være. På et tidspunkt gikk det nesten tre uker mellom to dater. Er det innafor å si ifra om at jeg skulle ønske han i hvert fall nevnte litt hva han tenker sånn innimellom? 

Jeg er ikke noen usikker person sånn ellers, men det er jo naturlig å bli litt usikker likevel når man er i en fersk dating-fase tenker jeg? Jeg er ikke noen tankeleser, så jeg vet ikke hva han tenker om fremtiden. Og han er ikke noen tankeleser han heller, så han vet jo heller ikke at jeg kunne tenkt meg litt mer kommunikasjon rundt dette. Jeg sa en gang at han må si ifra om han ikke vil treffes igjen, og det skulle han gjøre. Tenker han kanskje at det er nok da? At så lenge han ikke sier at han ikke vil møtes igjen, så skal jeg skjønne at han fortsatt er interessert? 😅

For alt jeg vet synes han jo det er kjekt å ha ei å ha sex med, og det kan jeg jo være med på - så lenge jeg vet at det er det eneste vi skal gjøre liksom 😄 

Help? 

Anonymkode: 73431...593

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er helt innafor å spørre hva som skjer videre nå. To måneder er mer enn nok til at man vet om man ønsker å satse mot et forhold. 

Spørsmålet er vel heller; ønsker du å være sammen med en som knapt har tid/overskudd til deg? Min samboer var også syk da jeg traff han, men han hadde alltids tid til en kaffekopp i løpet av en uke. Og de få gangene han ikke hadde det, så var han veldig ærlig på det, men trygget meg med mange meldinger og telefon om at han gjerne ville se meg igjen snart. Samboer ble frisk igjen, og det visste han at han kom til å bli da jeg traff han. Men han visste også at det kom til å bli en tøff kamp, og mye frem og tilbake med behandlinger. Ting hadde nok stilt seg anderledes dersom han var kronisk syk eller døende, og spesielt dersom han hadde så lite konkret å gi meg at jeg ikke en gang visste om jeg kom til å treffe han igjen.. 

Anonymkode: a2aa8...04d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Syns det er helt innafor å spørre hva som skjer videre nå. To måneder er mer enn nok til at man vet om man ønsker å satse mot et forhold. 

Spørsmålet er vel heller; ønsker du å være sammen med en som knapt har tid/overskudd til deg? Min samboer var også syk da jeg traff han, men han hadde alltids tid til en kaffekopp i løpet av en uke. Og de få gangene han ikke hadde det, så var han veldig ærlig på det, men trygget meg med mange meldinger og telefon om at han gjerne ville se meg igjen snart. Samboer ble frisk igjen, og det visste han at han kom til å bli da jeg traff han. Men han visste også at det kom til å bli en tøff kamp, og mye frem og tilbake med behandlinger. Ting hadde nok stilt seg anderledes dersom han var kronisk syk eller døende, og spesielt dersom han hadde så lite konkret å gi meg at jeg ikke en gang visste om jeg kom til å treffe han igjen.. 

Anonymkode: a2aa8...04d

Tusen takk for svar :) Ja, jeg tenker mye det samme altså, har vært litt usikker på det. Han har forbigående helseproblemer, altså ikke som i utgangspunktet skal være varig, men er også usikkert når det går over. Og ja, det er noe å tenke på. Men så er jeg i den alderen at jeg ser for meg at de fleste jeg møter har ett eller annet, om det er barn, helse eller annet, at livet rett og slett kommer litt i veien for dating? Eller er det bare jeg som lager unnskyldninger?

Og jeg har jo et liv selv med barn og alt, så det er klart jeg ikke kan treffes hele tida selv. Men det hadde hjulpet med et lite vink om at han i hvert fall kunne tenkt seg å møte meg. 

Jeg trenger heller ikke noe beskjed om han vil ha et forhold med meg eller ikke (ennå), men i hvert fall bare.. av og til høre at han har lyst til å treffes igjen snart? Jeg tenker jo han sikkert ikke hadde orka å sende meldinger om dagene om han ikke var interessert i mer, men jeg vet jo ingenting. Kan være han bare kjeder seg liksom.

Men er jo typisk at jeg skal treffe en som gjør meg så usikker når det er den første jeg møter etter et 15 år langt samboerforhold.

-TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen flere? Før jeg dummer meg ut? 😄

-TS

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at det er helt innafor at du spør hva han ser for seg, og at du kommer med noen ønsker om hvordan ting skal være fremover. Det bør ikke være slik at du er usikker på dere to etter så lang tid, dere burde hvertfall ha snakket om forventninger og blitt enig om en felles fremgangsmåte. 

Holder selv på med en mann jeg har truffet i ca 1.mnd nå, om det blir oss til slutt vet man aldri så tidlig. Men jeg vet hvertfall at vi begge vil se hvordan dette utvikler seg, og at vi liker hverandre godt begge to.

Lykke til!

Anonymkode: 88483...aac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Føler typisk mann/kvinne problematikk. Kanskje nyttig med noen innspill fra menn her. Vi damer stresser vel stort sett mest rundt dette? 

Anonymkode: b8e56...4df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Føler typisk mann/kvinne problematikk. Kanskje nyttig med noen innspill fra menn her. Vi damer stresser vel stort sett mest rundt dette? 

Anonymkode: b8e56...4df

Nja. Vi kan kanskje være mer slik at vi tror ting er greit, til vi får kontrabeskjed, men det er ingen selvfølge.  Ts har jo et behov for avklaring og bekreftelse underveis, og det er helt innafor å snakke om kommunikasjon, og hvordan vi vil ha det. Den mann som tar det ille opp, er ikke så mye å satse på. M50

Anonymkode: b45c0...869

• Liker 2
Gjest Hippokrates
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det innafor å si ifra om at jeg skulle ønske han i hvert fall nevnte litt hva han tenker sånn innimellom? 

Såklart! Det skulle brått bare mangle at du får informasjon fra han hvordan du og dere ligger an i løypa! 

Jeg er ikke noen usikker person sånn ellers, men det er jo naturlig å bli litt usikker likevel når man er i en fersk dating-fase tenker jeg? Jeg er ikke noen tankeleser

Du svarte på ditt eget spørsmål. Selvfølgelig blir du usikker av en tvetydig og innesluttet person, og du leser ikke tankene til folk. Derfor må du spørre.

Tenker han kanskje at det er nok da? At så lenge han ikke sier at han ikke vil møtes igjen, så skal jeg skjønne at han fortsatt er interessert? 😅

Hvis det er dette han tenker basert på det du spurte om, så gudbevare meg vel. Da er han tynn i pappen. 

Help? 

Vet du, du må bare være ærlig, spørre om det du vil og føler for, og snakke om det du vil snakke om. Du må være deg selv, og ikke ende opp med å passivisere deg selv fordi du har en type med kjevelås på seg når det kommer til kommunikasjon rundt følelser og deg. Det han holder på med er ikke godt nok når du sitter igjen med tvetydighet og usikkerhet. 

Så bare ta han for deg ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen ❤️

Får vel ta en prat med ham. Jeg er bare så redd for å skremme ham bort, føler jeg prøver å lokke til meg et ekorn her og med store bevegelser så kommer han til å løpe til skogs 😄

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skremte bort ekornet, det ble for heavy for ham 🙈 Kanskje like greit det ble avklart først som sist.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg skremte bort ekornet, det ble for heavy for ham 🙈 Kanskje like greit det ble avklart først som sist.

Jeg likte analogien med ekornet, men det var jo synd at det stemte. 

Anonymkode: b45c0...869

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er helt sikkert like greit, en fyr man ikke kan ta opp noe såpass enkelt med etter to måneder er ikke verdt å satse på 🙂 Tipper det aller meste blir for heavy for ham.

Anonymkode: da313...c33

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...