Gå til innhold

Er det vanlig å ikke se vektnedgangen selv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
temolitus skrev (1 minutt siden):

Dette vet du ingenting om 

Selvfølgelig ikke, men det kan være en årsak til at hun fortsatt føler seg stor. Kan jo være ts er 155cm liksom. Jeg hadde hvertfall hatt overvektig bmi på 75kg. Mente at hun kanskje føler seg slankere når hun har nådd målet sitt (som var 10kg til). Herlighet så piggene ute folk har her da? Skal vi ikke svare på det ts lurte på?

Anonymkode: db59d...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk ned 54 kg på ti måneder og syntes jeg så like stor ut i speilet. Kun på bilder så jeg vekttapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

At andre ikke kommenterer det syns jeg bare er positivt, og det betyr IKKE nødvendigvis at det ikke syns, men at folk har begynt å få folkeskikk ang dette med vekt og kropp. Vi er også mange som ikke legger så veldig merke til andres vekt. Var ei jeg møter sjeldent som plutselig så litt anderledes ut, litt freshere. Jeg tenkte at hun kanskje hadde farget håret, men hun hadde gått ned fra 150kg til 90kg. Når hun sa det, så jeg det jo på en måte. Men hun er jo fortsatt en stor dame for meg, og jeg har jo egentlig ikke sett særlig på kroppen til folk i utgangspunktet.

Det er ofte vanskelig å se det selv, både når man har gått mye ned, men også mye opp. Stol på vekten og klærne dine. Også må du huske på at du fortsatt er 75kg, så du er jo ganske stor enda. Så er jo naturlig at du ikke føler deg slank. Men prøv å fokusere på at ting kanskje føles lettere i hverdagen? Vil tro det er mye lettere å gå tur, trene, vaske huset osv?

Anonymkode: db59d...179

🤣Hvordan kan du si noe sånt?  Du aner jo ikke høyden til ts eller muskelmassen.

Jeg veier 76 kilo og er på ingen måte stor. Bruker 36/38 i klær, er 180 cm høy og mye muskler. Kvinne. Ei annen jeg kjenner er like høy som meg, masse muskler og veier over 81 kilo. Hun er slank. 

Anonymkode: 4bb5a...50d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har gått opp og ned 10-15 kg flere ganger i mitt voksne liv, og ser virkelig ikke forskjell. Jeg kan tenke at jeg er skikkelig lubben på den laveste vekten, (bmi på 20). Samtidig kan jeg føle meg slank på den høyeste vekten (bmi på 25). 

Anonymkode: c3147...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...