AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #1 Skrevet 18. mai 2022 Jeg har gått ned fra 94 kg til 75 kg (har fortsatt 10 kg igjen). Jeg har så og si ingen kommentarer på vektnedgangen min, kanskje fordi det har tatt veldig lang tid? Og jeg har heller ikke følt at jeg har sett noen forskjell selv. Føler meg like tykk som for 20 kg siden omtrent. Men i går fikk jeg sjokk! Jeg ble tatt bilder av og gruet meg til å se dem. Magen som bulet ut, dobbelthaka osv.. Men jeg så faktisk ikke så tykk ut! Jeg var ganske lik de andre som jeg stod sammen med på bildet, og de annser jeg absolutt ikke som tykke. Hva er dette for noe? Jeg ser jo på vekta at jeg har gått ned, men jeg FØLER meg helt lik. Jeg syntes også jeg ser tykk ut i speilet🤷♀️ er dette en greie? Jeg vet liksom ikke om jeg skal tro på bildene eller speilet? Er dette vanlig? Anonymkode: ea593...71e
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #2 Skrevet 18. mai 2022 Jeg har gått ned 50 kilo, det er åtte år siden og jeg føler meg like stor som da. Det sitter i hodet, og er veldig slitsomt. Jeg har et elendig selvbilde på grunn av vekta mi, som objektivt sett er innenfor normal BMI. Og jeg går rundt og føler meg som en med fedme. Tror det er vanlig, men jeg tror også det kanskje går over for noen? Anonymkode: 3b1fb...f4d 1
Gjest Hippokrates Skrevet 18. mai 2022 #3 Skrevet 18. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva er dette for noe? Jeg ser jo på vekta at jeg har gått ned, men jeg FØLER meg helt lik. Jeg syntes også jeg ser tykk ut i speilet🤷♀️ er dette en greie? Hode og øyne henger ikke med på kroppens utvikling. Det er faktisk helt normalt, og går som regel til etter en viss tid. For noen skjer det plutselig. Bare "oy, hvor slank jeg føler meg og har blitt". Man kan stå å se på en slank figur i speilet, men man ser fortsatt den tjukke versjonen av deg. Ganske rart! Og man hører stadig andre kommentere "hvor slank du har blitt", men man tror jo ikke det selv fordi man ikke ser eller skjønner det. Det er bedre å bruke målebånd fra slankestart til slankeslutt for å "se" resultatene enn å prøve å se det visuelt. Det er vel for sent nå, men du kan jo kle på deg en gammel bukse, da ser du iallefall resultatene. Du skal for øvrig tro på BILDENE. Ikke speilet. Endret 18. mai 2022 av Hippokrates
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #4 Skrevet 18. mai 2022 Jeg ser det også best på bilder. Men etter 20 kg ned så jeg det selv også, bare ikke så tydelig (93-73). Etterpå har jeg gått ned videre til 56, og ser nada. Ingenting. Litt på bilder, men bare såvidt. 🤷♀️ Anonymkode: 896dd...45b
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #5 Skrevet 18. mai 2022 Det er jo en vanlig greie at hodet ikke henger med. I tillegg ser du deg selv hver dag, man blir litt blind på seg selv, og venner sg til den gradvise utviklingen. Møt en venn som ikke har sett deg siden du var 95 kg, så vil de se nedgangen med en gang. Anonymkode: d6889...6b3 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #6 Skrevet 18. mai 2022 Body dismorphia. Veldig vanlig, særlig etter store endringer. Det tar tid for hodet å få med seg hva som har skjedd. Anonymkode: 154a1...10c
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #7 Skrevet 18. mai 2022 Samme her. Noen dager tenker jeg at jøss, jeg har gått ned mye. Andre dager ser jeg ingen forskjell 🙄 Merker det på klærne. Måtte bruke mann min sine xl og xxl klær på det verste. Nå er jeg ned i m-s i dameklær. Anonymkode: 4bb5a...50d
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #8 Skrevet 18. mai 2022 Jeg gikk ned mange kilo en periode jeg ikke hadde råd til å spise mat. Visste ikke engang om det før noen andre kommenterte at jeg var blitt tynnere. Anonymkode: f35b0...76d 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #9 Skrevet 18. mai 2022 Jeg gikk ned 15 kg en gang og merket det ikke før noen kommenterte at jeg hadde blitt så liten. Fikk sjokk da jeg gikk på vekta og så at jeg faktisk hadde gått ned så mye. Anonymkode: 62a44...0e4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #10 Skrevet 18. mai 2022 Jepp helt vanlig. Er også vanlig andre veien, ikke alle som ser hvor store de har blitt 😣 Anonymkode: 39f5e...b38 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #11 Skrevet 18. mai 2022 40 kg ned her, ser det ikke i det hele tatt. Veldig demotiverende. Har ingen bilder før eller etter. Aldri likt å ta bilder eller å bli tatt av. Anonymkode: 89110...ed6
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #12 Skrevet 18. mai 2022 Det er vanlig. Stol på vekten og klærne. Hjernen er ikke til å stole på alltid. Jeg så ikke at jeg var blitt så stor, og så heller ikke noe særlig da jeg gikk ned i vekt. Men kroppen sa tydelig ifra da jeg klarte å slanke meg. All aktivitet var lettere, og nå kommer jeg inn i størrelser som tilsier at jeg er slank. Anonymkode: 32ca0...7ca
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #13 Skrevet 19. mai 2022 Jeg ser det litt selv etter ti kg, men ser det enda bedre på bilder. En venn la ut et bilde av meg på Facebook nylig, og det er første gang jeg ikke har tenkt "der var jeg feit". Jeg ser bare helt normal ut. Det er så befriende! Anonymkode: 8b3ea...ef5 1 1
Wit Skrevet 19. mai 2022 #14 Skrevet 19. mai 2022 Jeg har gått ned i overkant av 30 kilo og ser det ikke alltid like godt i speilet selv. De rundt meg ser det men det er kanskje fordi jeg i perioden jeg gikk ned ikke så andre så ofte pga pandemi og lockdown. Når jeg ser bilder ser jeg det godt selv også, og jeg har brukt målbånd hele veien. Da vises det veldig godt. I tillegg er alle klærne som før satt litt stramt alt for vide nå. Men jeg tror nok hodet ofte sliter litt med å få med seg endringene i kroppen.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #15 Skrevet 20. mai 2022 Jeg har gått ned 5 kg de siste månedene, ikke mye men merker det heller ikke på klær. Mulig det er veldig jevnt fordelt. Men ei på jobben spurte om jeg hadde gått ned. Så litt må det synes kanskje. Ei jeg jobbet med gikk ned 12 kg, jeg så det ikke for vi var jo sammen hver dag over en lang en Anonymkode: af9ee...863
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #16 Skrevet 20. mai 2022 At andre ikke kommenterer det syns jeg bare er positivt, og det betyr IKKE nødvendigvis at det ikke syns, men at folk har begynt å få folkeskikk ang dette med vekt og kropp. Vi er også mange som ikke legger så veldig merke til andres vekt. Var ei jeg møter sjeldent som plutselig så litt anderledes ut, litt freshere. Jeg tenkte at hun kanskje hadde farget håret, men hun hadde gått ned fra 150kg til 90kg. Når hun sa det, så jeg det jo på en måte. Men hun er jo fortsatt en stor dame for meg, og jeg har jo egentlig ikke sett særlig på kroppen til folk i utgangspunktet. Det er ofte vanskelig å se det selv, både når man har gått mye ned, men også mye opp. Stol på vekten og klærne dine. Også må du huske på at du fortsatt er 75kg, så du er jo ganske stor enda. Så er jo naturlig at du ikke føler deg slank. Men prøv å fokusere på at ting kanskje føles lettere i hverdagen? Vil tro det er mye lettere å gå tur, trene, vaske huset osv? Anonymkode: db59d...179
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #17 Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): At andre ikke kommenterer det syns jeg bare er positivt, og det betyr IKKE nødvendigvis at det ikke syns, men at folk har begynt å få folkeskikk ang dette med vekt og kropp. Vi er også mange som ikke legger så veldig merke til andres vekt. Var ei jeg møter sjeldent som plutselig så litt anderledes ut, litt freshere. Jeg tenkte at hun kanskje hadde farget håret, men hun hadde gått ned fra 150kg til 90kg. Når hun sa det, så jeg det jo på en måte. Men hun er jo fortsatt en stor dame for meg, og jeg har jo egentlig ikke sett særlig på kroppen til folk i utgangspunktet. Det er ofte vanskelig å se det selv, både når man har gått mye ned, men også mye opp. Stol på vekten og klærne dine. Også må du huske på at du fortsatt er 75kg, så du er jo ganske stor enda. Så er jo naturlig at du ikke føler deg slank. Men prøv å fokusere på at ting kanskje føles lettere i hverdagen? Vil tro det er mye lettere å gå tur, trene, vaske huset osv? Anonymkode: db59d...179 Dette var vel passe motsigende. Anonymkode: d1b5f...5ae 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #18 Skrevet 20. mai 2022 Herregud ja, jeg har gått fra en BMI på 45 til en BMI på 23 og jeg ser det ikke selv. Jeg synes jeg har diger hengemage og masse valker selv om jeg har gått ned nesten 50 kilo. Ser det i ansiktet, men kroppen ser nesten like stor ut - rent rasjonelt klarer jeg å se at jeg har gått ned noe, men jeg synes fremdeles jeg ser stor ut. Det kødder virkelig med hodet når jeg f.eks skal inn i en bil med venninner og det foreslås at jeg sitter i midten fordi jeg er minst eller hvis jeg skal skvise meg forbi et sted, jeg overestimerer hele tiden noe voldsomt fordi hodet ikke henger med og det er kjemperart. Det samme gjelder når jeg handler klær, jeg bruker str 36 nå og brukte 54 tidligere. Hvis jeg går i f.eks vintagebutikker, plukker jeg alltid med meg klær som må være minst en 42-44 da jeg ikke klarer å øyemåle hvor stor størrelse jeg trenger. Man må nesten bare jobbe med det og omfavne alle situasjoner hvor det at du har blitt mindre er et tema. Anonymkode: 77a71...f93
temolitus Skrevet 20. mai 2022 #19 Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): At andre ikke kommenterer det syns jeg bare er positivt, og det betyr IKKE nødvendigvis at det ikke syns, men at folk har begynt å få folkeskikk ang dette med vekt og kropp. Vi er også mange som ikke legger så veldig merke til andres vekt. Var ei jeg møter sjeldent som plutselig så litt anderledes ut, litt freshere. Jeg tenkte at hun kanskje hadde farget håret, men hun hadde gått ned fra 150kg til 90kg. Når hun sa det, så jeg det jo på en måte. Men hun er jo fortsatt en stor dame for meg, og jeg har jo egentlig ikke sett særlig på kroppen til folk i utgangspunktet. Det er ofte vanskelig å se det selv, både når man har gått mye ned, men også mye opp. Stol på vekten og klærne dine. Også må du huske på at du fortsatt er 75kg, så du er jo ganske stor enda. Så er jo naturlig at du ikke føler deg slank. Men prøv å fokusere på at ting kanskje føles lettere i hverdagen? Vil tro det er mye lettere å gå tur, trene, vaske huset osv? Anonymkode: db59d...179 Dette vet du ingenting om 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #20 Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette var vel passe motsigende. Anonymkode: d1b5f...5ae Det var bare for å forklare ts ulike grunner til at hun ikke har fått kommentarer og mulige årsaker til at hun ikke helt ser det selv heller. Jeg kommer jo ikke med ett fasitsvar her. Jeg er jo ikke ts. Anonymkode: db59d...179
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå