AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #1 Skrevet 18. mai 2022 Hvor ligger den? Er det flere? Jeg har lest litt og det virker som det bare er for kristne eller familier? Jeg er 32 år, enslig kvinne og ikke kristen Jeg vurderer å reise til Spania alene på vinteren (er ufør). Men det er veldig skummelt, jeg har sosial angst og ptsd. Jeg tenker det vil gå fint, men det er greit å ha en trygghet, noen jeg kan gå til, om jeg blir redd eller overveldet. Hadde også vært en trygghet og bare høre folk rundt meg prate norsk. Jeg klarer fint å reise altså, er bare redd for å føle meg veldig liten og alene i et ukjent land Og hva med gran canaria? Anonymkode: e5460...a9a
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #2 Skrevet 18. mai 2022 Det er nok flere ja. kjenner til en der jeg pleide og være ( fastlandet) det er selvsagt noe kristent, men mest et norsk miljø. Det er de samme som går på den norske puben på kveldstid , som møtes på Sjømannskirken for og spise kjøttkaker og torsk til lunsj. Anonymkode: 972c3...ee1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #3 Skrevet 18. mai 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er nok flere ja. kjenner til en der jeg pleide og være ( fastlandet) det er selvsagt noe kristent, men mest et norsk miljø. Det er de samme som går på den norske puben på kveldstid , som møtes på Sjømannskirken for og spise kjøttkaker og torsk til lunsj. Anonymkode: 972c3...ee1 Jeg kan svært lite om det kristne miljøet, er det noe jeg burde tenke over om jeg oppsøker dem? Og kan hvem som helst bare dra dit for å være med, eller blir man uglesett som en raring som dilter etter?😳 Mye spørsmål fra meg nå, men hva pleier alderen på den gjengen du så å være på? ts Anonymkode: e5460...a9a
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #4 Skrevet 23. mai 2022 Jeg googlet litt og det er syv sjømannskirker i Spania (tre av de på Kanariøyene), så jeg vil tror det er ganske variert hvem som går der. Du kan jo for eksempel finne ut av hvor det er norske skoler, vet at det er noen av dem i Spania - vil tro at de kirkene som ligger i nærheten av norske eller skandinaviske skoler har et yngre miljø enn der hvor det er mest pensjonister. Jeg har ikke vært i Spania selv, men har vært på sjømannskirke i USA (NY og SF) to ganger og det er veldig avslappet, man trenger ikke være religiøs. En blanding av studenter, au pairer, norske personer (enslige eller familier) som bor der, norskættede osv. Tror ingen vil tro du er raring! Se på nettsidene og se hva slags aktiviteter de har, enten noe helt generelt, eller noe mer spisset, som bokklubb, kvinnetreff eller lignende. Lykke til! https://www.sjomannskirken.no/her/ Anonymkode: 95375...a30
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #5 Skrevet 23. mai 2022 Du må ikke være kristen eller blir uglesett for å gå dit. Det er et samlepunkt for nordmenn i utlandet, og i tillegg har de gudstjenester, begravelser og bryllup hvis man ønsker å delta. Ingenting religiøst er obligatorisk. Det er ganske mange hundre i din situasjon i Spania. Anonymkode: b8374...803
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå