AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #1 Skrevet 18. mai 2022 Hei jeg hadde en utskrapning pga MA på fredagskveld. Har ikke hatt noe smerter eller noe. Men jeg føler meg fremdeles sinnsykt sliten. Er andre som har hatt det sånn? At det har tatt flere dager å komme seg? Anonymkode: 702f9...c43 1
AprilLudgate Skrevet 18. mai 2022 #2 Skrevet 18. mai 2022 Ja, men mye var nok psykisk for meg. Jeg bruker litt tid på å komme meg etter narkoser, selv om de er korte. Men MA og påfølgende abort gav meg en solid emosjonell knekk, så jeg følte meg fullstendig tom lenge etterpå. Var sykemeldt i 2 uker (også pga smerter/større blødninger). 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #3 Skrevet 18. mai 2022 Fløff skrev (5 timer siden): Ja, men mye var nok psykisk for meg. Jeg bruker litt tid på å komme meg etter narkoser, selv om de er korte. Men MA og påfølgende abort gav meg en solid emosjonell knekk, så jeg følte meg fullstendig tom lenge etterpå. Var sykemeldt i 2 uker (også pga smerter/større blødninger). Takk for svar. Er selvsagt en mulighet for at trettheten er psykisk. Er tredje abort på rad. Men er liksom ingen oppfølging? Anonymkode: 702f9...c43 1
AprilLudgate Skrevet 18. mai 2022 #4 Skrevet 18. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Takk for svar. Er selvsagt en mulighet for at trettheten er psykisk. Er tredje abort på rad. Men er liksom ingen oppfølging? Anonymkode: 702f9...c43 Nei, dessverre. Det er inn og ut på dagen, og det er alt 🤷♀️ Er dessverre ikke offentlig oppfølging av langvarig ufrivillig barnløshet eller for de som opplever å miste i svangerskap. Veldig kjipt! Men, om du har en tredje på rad regnes det vel som habituell abort(?), og du utredes kanskje for en eventuell årsak? Endret 18. mai 2022 av Fløff 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #5 Skrevet 18. mai 2022 Fløff skrev (1 minutt siden): Nei, dessverre. Det er inn og ut på dagen, og det er alt 🤷♀️ Er dessverre ikke offentlig oppfølging av langvarig ufrivillig barnløshet eller for de som opplever å miste i svangerskap. Veldig kjipt! Det er ikke sant. Ved habituell abort (3 spontanaborter på rad), så sendes fosteret inn for diagnostikk. Men da spontanabort før uke 12 er veldig vanlig så kan de naturligvis ikke følge opp absolutt alle. Stadig færre vil bli helsepersonell og man må belage seg på lengre og lengre offentlige helsekøer. Anonymkode: 0e975...b43
AprilLudgate Skrevet 18. mai 2022 #6 Skrevet 18. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er ikke sant. Ved habituell abort (3 spontanaborter på rad), så sendes fosteret inn for diagnostikk. Men da spontanabort før uke 12 er veldig vanlig så kan de naturligvis ikke følge opp absolutt alle. Stadig færre vil bli helsepersonell og man må belage seg på lengre og lengre offentlige helsekøer. Anonymkode: 0e975...b43 Skjønner ikke hvorfor du siterte meg på dette? 🧐 Det jeg sikter til er utredning av faktorer hos TS. Ikke fosteret. For eksempel kan progesteronmangel være noe man ser etter. 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #7 Skrevet 18. mai 2022 Fløff skrev (31 minutter siden): Nei, dessverre. Det er inn og ut på dagen, og det er alt 🤷♀️ Er dessverre ikke offentlig oppfølging av langvarig ufrivillig barnløshet eller for de som opplever å miste i svangerskap. Veldig kjipt! Men, om du har en tredje på rad regnes det vel som habituell abort(?), og du utredes kanskje for en eventuell årsak? Ja jeg skal utredes for mulige årsaker. Men som regel finner de ikke noe har jeg skjønt. Anonymkode: 702f9...c43 1
AprilLudgate Skrevet 18. mai 2022 #8 Skrevet 18. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja jeg skal utredes for mulige årsaker. Men som regel finner de ikke noe har jeg skjønt. Anonymkode: 702f9...c43 Nei, det er nok riktig det. Men- det er helt ufarlig å få ekstra progesteronstøtte. Ved privat IVF er dette gjerne standard behandling. Det er en måten iallefall kan teste noen for å utelukke. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå