Gå til innhold

Finnes det noen som hater sitt eget land så mye som nordmenn hater Norge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: fd34d...2c4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hater nordmenn Norge?

Anonymkode: 6c096...431

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ca 98 prosent av Norges befolkning priset landet sitt fra morgen til kveld i går, så din påstand stemmer ikke.

Anonymkode: a04c7...67e

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hater ikke Norge, men enkelte nordmenn kan jeg betakke meg for. Rikdommen har gjort en del av oss til sjåvinistiske, navlebeskuende individer som klapper oss selv på brystet fra morgen til kveld. 

Anonymkode: 317e7...8b0

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Trur vi er i øvre halvdel av nasjoner som elsker sin egen nasjon.

Anonymkode: 595ce...4f0

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kort sagt nei nordmenn er i særklasse på det meste

AnonymBruker
Skrevet

Folk som hater har et personlig problem. 
I stedenfor å rydde opp i hva som er det egentlige problemet så hater de alt og alle. 
Alt er andres feil , og i dette tilfellet er det Norge sin feil 

Anonymkode: c129e...1e6

AnonymBruker
Skrevet

Norge er jo eksepsjonelt god på å indoktrinere innbyggerne til å elske landet sitt. Det begynner allerede som små barn i 17. maitoget. 

Anonymkode: dff9f...74c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Norge er jo eksepsjonelt god på å indoktrinere innbyggerne til å elske landet sitt. Det begynner allerede som små barn i 17. maitoget. 

Nettopp. Har en del fordeler i forhold til tillit, men også en del ulemper i forhold til sjåvinisme... 

Anonymkode: 317e7...8b0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever det motsatt, at nordmenn flest elsker Norge, mer enn hva som er rimelig.

Anonymkode: 1bc8c...931

• Liker 2
Skrevet

Uh, du kan jo spørre folk fra f.eks. Jemen, Syria og Nord-Korea hva de synes om landet sitt.

AnonymBruker
Skrevet

Tror Belgia slår oss ned i støvlene, visstnok  verdens minst patriotiske land.

Anonymkode: 45bb5...83a

Skrevet (endret)

Nei nå tøyser du godt ts:skratte:

Nordmenn som i en åreke har forsvart "det er typisk norsk å være god", vi som drar med oss melkesjokolade hvor enn vi trasker i denne verden for alle vet jo at den norske sjokoladen er verdens beste, nordmenn som påtvinger utlendinger både brunost og lusekofte omtrent på flyplassen. Nordmenn, vi som ikke tillater noen andre flagg på 17. mai enn "Norge i rødt hvitt og blått" (og det vanker nesten en offentlig galge for de som ikke følger massen her), nordmenn som ikke synes at bunad er noe som helst å tulle med, det er et plagg som helst bare skal bli bært av kritthvite nordmenn som har bært den samme drakten i generasjoner. 

Alt kan tøyses med.... Unntatt nordmenn og bunad!

Nordmenn som er så forelsket i oss selv at vi blir totalt og plutselig døve når noen måtte mene at kanskje vi ikke akkurat er verdens navle, verken som nasjon eller geografisk. Nordmenn som elsker friheten, rikdommen, ytringsfriheten, demokratiet. Franskmennene har Eiffeltårnet, Russland har.. Putin... Italia har spagetti, men jeg tror aldri nordmenn ville byttet ut verken helgefylla, munchmuseet, mariusmønsteret, kvikk lunsjen, nordlyset, prekestolen, lykkeruset av å slå svenskene på ski, eller noe annet som gjør at vi føler oss norske mot verken Putin eller den Kinesiske mur. 

Vi elsker å elske oss selv som nasjon, vi klør i sjelen hver 17. mai etter å vise hvor norsk vi er og hvor mye vi faktisk elsker det. Vi krangler omtrent "jeg er mye mer norskere enn deg så, og jeg elsker det mye mer enn deg i tillegg..." For å sitere Prima vera: 

"For det er nordmenn som er bra, det er nordmenn som er best.":plystre:

Selv hater jeg ikke Norge, vi er en sær nasjon, "annerledeslandet" som det er blitt kalt av noen før meg.  Noen ting er bra andre ting har et stort forbedringspotensial. Det er et godt og trygt land å vokse opp i og jeg er et av mange som er ufattelig priviligerte mennesker. Men med det sagt er det også helt greit å gi uttrykk for ting en er misfornøyd med når det kommer til landet vårt Norge, I-lands problemer eller ei.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg tror kanskje heller det dreier seg om en form for beskjedenhet, gjerne relatert til "jantelov" osv. der å skryte av landet sitt i en del sammenhenger oppfattes som ufint og i nyere tid på grensen til rasistisk. Dette igjen fordi de fleste av oss vet at vi har så utrolig mye å være stolt av og et så utrolig bra land, at å gjøre et nummer ut av det nesten ville være ufint med tanke på hvor mye "dårligere" veldig mange land er. 

AnonymBruker
Skrevet

Alle pengene har gjort nordmenn direkte ufyselige, vi er virkelig ett spesielt folkeslag.

Anonymkode: e8d56...4a5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
On 5/18/2022 at 1:31 PM, AnonymBruker said:

Tror du har misforstått betydningen av ordet "hat".

Anonymkode: 49e1d...3d0

• Liker 1
Skrevet

Tyskland. 

AnonymBruker
Skrevet

Elsker Norge. Nordmenn kommer litt lengre ned på listen. 

Anonymkode: 16765...24f

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.5.2022 den 17.44):

Hva er galt med å feire nasjonaldagen? 

I USA er det vanlig at barn leser opp «The pledge of allegiance” (troskapsed til USA) hver dag i offentlige skoler. Tror til og med at det er lovfestet i enkelte stater. 

• Liker 1
Skrevet

Ja, men jeg visste ikke at å hate på Norge var en greie? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...