Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fremstår jeg som helt ustabil tulling om jeg trekker meg fra intervju på fast jobb et sted jeg jobber fra før?

Jeg har tenkt grundig på det og vil heller konsentrere meg om å søke andre type jobber som passer meg bedre enn nåværende. 

Anonymkode: 7cbad...66b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du burde gjennomføre intervjuet og heller avslå eventuelt tilbud om jobb.

Anonymkode: d4371...150

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei ikke nødvendigvis. Det handler om respekt for andres tid og arbeid, og ikke minst seg selv. 

Jeg trakk meg fra et jobbintervju tidligere i år. Det føltes virkelig feil for meg å skulle gå videre i den prosessen. Ettersom jeg var helt sikker på hva jeg selv ønsket, valgte jeg å trekke meg av respekt til andres tid. Hvorfor skulle jeg gå på et jobbintervju til en jobb jeg uansett kom til å takke nei til?

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor? Aller mest sannsynlig får jeg ikke jobben uansett. Og er det ikke bedre å avlyse nå, i stedet for å kaste bra både min og ledernes tid nå?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Lacuna skrev (Akkurat nå):

Nei ikke nødvendigvis. Det handler om respekt for andres tid og arbeid, og ikke minst seg selv. 

Ja, det er det jeg også tenker. 

Lacuna skrev (1 minutt siden):

eg trakk meg fra et jobbintervju tidligere i år. Det føltes virkelig feil for meg å skulle gå videre i den prosessen. Ettersom jeg var helt sikker på hva jeg selv ønsket, valgte jeg å trekke meg av respekt til andres tid. Hvorfor skulle jeg gå på et jobbintervju til en jobb jeg uansett kom til å takke nei til?

Det er den vanlige "øve seg på intervju", men det kan jeg gjøre andre steder.

Tenker at det er best for alle at jeg jobber midlertidig et par steder mens jeg søker på den type jobb jeg egentlig skal ha. 

AnonymBruker
Skrevet

Så intervjuet er for å gå fra vikariat til fast stilling? Da kommer det an på hvor sikker du er på å få annen jobb.

Anonymkode: b1644...199

Gjest Hippokrates
Skrevet

Trekk deg du. Det er absolutt ingen grunn til at du skal gjennomføre et intervju på en jobb du ikke vil ha. Internt eller eksternt. Bare gi lederen beskjed :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det er det jeg også tenker. 

Det er den vanlige "øve seg på intervju", men det kan jeg gjøre andre steder.

Tenker at det er best for alle at jeg jobber midlertidig et par steder mens jeg søker på den type jobb jeg egentlig skal ha. 

Å øve seg på intervju er smart, selvsagt. Særlig om du ikke har vært i andre prosesser tidligere. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Cylon skrev (3 minutter siden):

Trekk deg du. Det er absolutt ingen grunn til at du skal gjennomføre et intervju på en jobb du ikke vil ha. Internt eller eksternt. Bare gi lederen beskjed :) 

Takk, da jeg gjør jeg det. Ingen vits i å fake interessert når jeg ikke er det. Bedre at noen andre får jobben. Og som sagt er det mest en formalitet at jeg er innkalt, siden jeg ikke står fremst i fast jobb-køen uansett. 

AnonymBruker
Skrevet
Lacuna skrev (1 minutt siden):

Å øve seg på intervju er smart, selvsagt. Særlig om du ikke har vært i andre prosesser tidligere. 

Har vært på noen jobbintervju før ja.

Skrevet

Takk, da jeg gjør jeg det. Ingen vits i å fake interessert når jeg ikke er det. Bedre at noen andre får jobben. Og som sagt er det mest en formalitet at jeg er innkalt, siden jeg ikke står fremst i fast jobb-køen uansett. 

Høres ut som du har tenkt godt gjennom dette. Og det er til syvende og sist en avgjørelse som vil være riktig på sikt! 

AnonymBruker
Skrevet
Lacuna skrev (Akkurat nå):

Høres ut som du har tenkt godt gjennom dette. Og det er til syvende og sist en avgjørelse som vil være riktig på sikt! 

😊

AnonymBruker
Skrevet
Lacuna skrev (2 minutter siden):

Men synes du jeg skal begrunne hvorfor? Siden leder kjenner meg fra før liksom..?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men synes du jeg skal begrunne hvorfor? Siden leder kjenner meg fra før liksom..?

De har ingen grunn til å vite i detaljer sånn egentlig. Jeg sa bare at jeg var i andre prosesser og at jeg måtte prioritere det som føltes mest riktig for meg. 

• Liker 2
Skrevet

Du ønsker å gjerne søke andre type jobber istedenfor denne. Men samtidig virker det som du ikke tror du får denne jobben uansett. Hvis du forsøker å se vekk i fra at du tror du ikke får den, er den relevant for deg og trives du på nåværende arbeidsplass? Isåfall ville jeg utført intervjuet som planlagt. Hva om du faktisk er den de ser etter? Kjipt å miste den muligheten da. 

AnonymBruker
Skrevet
Lacuna skrev (3 minutter siden):

De har ingen grunn til å vite i detaljer sånn egentlig. Jeg sa bare at jeg var i andre prosesser og at jeg måtte prioritere det som føltes mest riktig for meg. 

Jeg vet jeg ikke MÅ, men tenkte bare på hva som fremstår som mest ryddig og seriøst. 

AnonymBruker
Skrevet
Luckiness skrev (Akkurat nå):

Hvis du forsøker å se vekk i fra at du tror du ikke får den, er den relevant for deg og trives du på nåværende arbeidsplass?

Nei. Egentlig ikke. Det er derfor jeg vil trekke meg. Jeg vil videre. Trenger en annen type jobb som er enda mer relevant for min utdanning. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Egentlig ikke. Det er derfor jeg vil trekke meg. Jeg vil videre. Trenger en annen type jobb som er enda mer relevant for min utdanning. 

Da synes jeg du skal trekke deg. Ikke vits verken for deg eller arbeidsiver å bruke tid på intervju da. Tenker det er helt innafor. Og bedre det enn å kaste vekk noen sin tid. 

AnonymBruker
Skrevet
Luckiness skrev (40 minutter siden):

Da synes jeg du skal trekke deg. Ikke vits verken for deg eller arbeidsiver å bruke tid på intervju da. Tenker det er helt innafor. Og bedre det enn å kaste vekk noen sin tid. 

Jeg har gitt beskjed nå, og det gikk helt greit. Og det føles riktig. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...