Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fremstår jeg som helt ustabil tulling om jeg trekker meg fra intervju på fast jobb et sted jeg jobber fra før?

Jeg har tenkt grundig på det og vil heller konsentrere meg om å søke andre type jobber som passer meg bedre enn nåværende. 

Anonymkode: 7cbad...66b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du burde gjennomføre intervjuet og heller avslå eventuelt tilbud om jobb.

Anonymkode: d4371...150

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei ikke nødvendigvis. Det handler om respekt for andres tid og arbeid, og ikke minst seg selv. 

Jeg trakk meg fra et jobbintervju tidligere i år. Det føltes virkelig feil for meg å skulle gå videre i den prosessen. Ettersom jeg var helt sikker på hva jeg selv ønsket, valgte jeg å trekke meg av respekt til andres tid. Hvorfor skulle jeg gå på et jobbintervju til en jobb jeg uansett kom til å takke nei til?

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor? Aller mest sannsynlig får jeg ikke jobben uansett. Og er det ikke bedre å avlyse nå, i stedet for å kaste bra både min og ledernes tid nå?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Lacuna skrev (Akkurat nå):

Nei ikke nødvendigvis. Det handler om respekt for andres tid og arbeid, og ikke minst seg selv. 

Ja, det er det jeg også tenker. 

Lacuna skrev (1 minutt siden):

eg trakk meg fra et jobbintervju tidligere i år. Det føltes virkelig feil for meg å skulle gå videre i den prosessen. Ettersom jeg var helt sikker på hva jeg selv ønsket, valgte jeg å trekke meg av respekt til andres tid. Hvorfor skulle jeg gå på et jobbintervju til en jobb jeg uansett kom til å takke nei til?

Det er den vanlige "øve seg på intervju", men det kan jeg gjøre andre steder.

Tenker at det er best for alle at jeg jobber midlertidig et par steder mens jeg søker på den type jobb jeg egentlig skal ha. 

AnonymBruker
Skrevet

Så intervjuet er for å gå fra vikariat til fast stilling? Da kommer det an på hvor sikker du er på å få annen jobb.