Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere enn meg som hater smalltalk? Jeg aner ikke hva jeg skal prate om. Syntes alt blir kleint og rart. Kan holde det gående litt i starten men så blir jeg helt blank. Hva prater folk om?

Anonymkode: 6c441...ee4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva skal du snakke om ellers da, med folk? Må det være dype, eksistensielle og dypt personlige samtaler hver gang du møter noen eller skal alle stå der som østers?

Du får øve litt på vanlige, enkle temaer da - ikke gjør alt verre enn det må. Er så mye rare folk på KG som ikke takler normale ting. Tror jeg må slutte å lese her.

Anonymkode: 49827...f87

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva skal du snakke om ellers da, med folk? Må det være dype, eksistensielle og dypt personlige samtaler hver gang du møter noen eller skal alle stå der som østers?

Du får øve litt på vanlige, enkle temaer da - ikke gjør alt verre enn det må. Er så mye rare folk på KG som ikke takler normale ting. Tror jeg må slutte å lese her.

Er man rar hvis man ikke takler normale ting? 

• Nyttig 1
Gjest Hippokrates
Skrevet (endret)

Jeg synes smalltalk er gøy innenfor rimelighetens grenser. Jeg barer sørger for at grensene ikke blir nådd ved å bevege meg videre før den tid. 

Man er to om situasjonen så ansvaret for samtalen ligger ikke kun på deg. Og er smalltalken tung, så viser det jo at man har lite å si til hverandre, så da avslutter jeg og går videre uten å tenke meg om. Slik unngår man kleinhet.

Synes gode smalltalksituasjoner, som gjerne overrasker deg, er meget berikende. Særlig hvis man opplever det med folk man minst forventer det av :) 

Endret av Hippokrates
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er man rar hvis man ikke takler normale ting? 

Jeg vil si - ja!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det virkelig bedre med overfladiske ting ingen egentlig bryr seg om?

AnonymBruker
Skrevet

Hatet det før, men begynte i barnehage og nå er helt normalt. Utrolig hvor ufornuftig samtaler jeg har med alle barna løpet av 7 timer om dagen. Det har gjort smaltalk med voksne enkelt 🙂

Anonymkode: 0c536...e1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...