AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #1 Skrevet 18. mai 2022 Jeg får veldig lett litt vondt i halsen når jeg har vært ute og det er litt kald vind. Det var jeg for en uke siden. I noen dager har jeg trodd jeg er i ferd med å bli forkjøla. Litt tung i hodet, føler meg litt sliten. Noen ganger kiler det i halsen. Så blir jeg rød i øynene, tårer kan renne, blir tett i nesa. Det er grønt litt tykt snørr når jeg snyter meg. Kan det være allergi? For det føles ikke helt som forkjølelse. Testa hos legen for pollen i fjor. Vet ikke hva mer hun sjekka. Må jeg be om spesifikk test for diverse annet tro? Mulig å være allergisk uten utslag? Anonymkode: 6c666...689
Luckiness Skrevet 18. mai 2022 #2 Skrevet 18. mai 2022 Fikk du noen tilbakemelding på om det var pollen? Du kan evt kjøpe reseptfri allergimedisin på apoteket og ta. Bedrer det seg er det trolig pollenallergi.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #3 Skrevet 18. mai 2022 Luckiness skrev (2 timer siden): Fikk du noen tilbakemelding på om det var pollen? Du kan evt kjøpe reseptfri allergimedisin på apoteket og ta. Bedrer det seg er det trolig pollenallergi. D var ikke pollen. Glemte jeg å skrive det🙈 Kan jeg prøve zyrtek? Når bør den tas, hvor tidlig merker jeg bedring hvis det er allergi? Anonymkode: 6c666...689
enkefru Skrevet 18. mai 2022 #4 Skrevet 18. mai 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): D var ikke pollen. Glemte jeg å skrive det🙈 Kan jeg prøve zyrtek? Når bør den tas, hvor tidlig merker jeg bedring hvis det er allergi? Anonymkode: 6c666...689 Om du VET at det ikke er pollen, har det neppe noe for seg å prøve Zyrtec, ellers virker det raskt og godt i løpet av 1-2 dager
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #5 Skrevet 18. mai 2022 Zyrtec vil virke relativt umiddelbart (innen 30 min) på de verste symptomene hvis det er noe du reagerer på. Ingen fare å prøve det, enkel måte å utelukke allergi evt forkjølelse på. Anonymkode: 09d57...06a
Luckiness Skrevet 18. mai 2022 #6 Skrevet 18. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): D var ikke pollen. Glemte jeg å skrive det🙈 Kan jeg prøve zyrtek? Når bør den tas, hvor tidlig merker jeg bedring hvis det er allergi? Anonymkode: 6c666...689 Det er egentlig det samme når du tar det. Enkelte kan bli noe søvnig av det og velger derfor å ta på kvelden. Men hvis du ikke har noe som gjør at det er krise å bli litt søvnig så kan du ta det når som helst. Fordelen ved å ta morgen/på dagen er jo at du kanskje lettere merker effekt enn hvis du sovner før effekten inntreffer om den tas på kvelden. Følg selvsagt bruksanvisningen. Jeg kjenner flere som reagerer med en gang det er pollen, men som ikke har fått utslag på test. Så det er gjerne mulig (uten at jeg skal si det med sikkerhet) at en kan reagere selv om. Min allergitest slo ut på de fleste pelsdyr. Men jeg har feks aldri reagert…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå