Gå til innhold

Jeg mottar AAP. Hullet jeg har fått i CV gjør at ingen vil ansette meg. Ufør neste?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ingen vil ansette meg når de ser at jeg går på AAP og prøver å forklare hullet. Får stadig avslag etter avslag. Blir det da ufør istedet? Jeg kunne jobbet 40% men selv ikke en barnehage vil ansette meg. Synd, hadde håpet på en 40% jobb, men på grunn av hullet blir det 100% ufør istedet..

Jaja, penger må en jo ha. Lever ikke av veldedighet heller akkurat.... Alt dette snakket om å ansette de med CV, blablabla...... Hehe, får nesten si takk til de som avslår meg, for at de betaler lønnen min med skatten sin istedet.....

Anonymkode: c254e...2aa

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med arbeidsutplassering gjennom NAV? Kjenner ei som har fått fast jobb gjennom det.

Anonymkode: 7f948...49a

Skrevet

Hvorfor forteller du om AAP? Si du prøvde å selge Herballife eller tok en ferie for å finne gud.

• Liker 2
Gjest Hippokrates
Skrevet (endret)

Det er ingen automatikk i at du får tildelt uføretrygd for din tilstand, på tross av at du ikke får jobb. Du viser jo at du har 40% restarbeidsevne, så du kan ende opp med 60% trygd og 40% arbeidsledighet. Noe som gir mening siden du faktisk kan jobbe 40%. 

Du får bare stå på å søke videre. Jeg er klar over at folk fra NAV og hull i CV'en er "annenrangs" i arbeidslivet og at arbeidsgivere unngår folk som dere. Men du kan være heldig. Og så må du ikke gå inn i søkesystemet med krav opp mot arbeidssted osv. At du har master i ditt og datt, hvis du har det, betyr lite i den situasjonen du har havnet i. Så jekk forventningene dine, og start på "bunn" i arbeidslivet og jobb deg opp igjen. Det handler om å få seg en inngang til arbeidslivet nå.

Endret av Hippokrates
AnonymBruker
Skrevet
ajarRun skrev (Akkurat nå):

Hvorfor forteller du om AAP? Si du prøvde å selge Herballife eller tok en ferie for å finne gud.

Hva skal jeg ellers forklare hullet med? Jordomseiling? Dro til India for å finne meg selv?

AnonymBruker
Skrevet

At ingen vil ansette deg har vel ikke nødvendigvis noe med hullet i CVen å gjøre. Mistenker at dette kanskje mer har noe med DEG å gjøre. Ta et oppgjør med deg selv hvordan du fremstiller deg selv både i søknad og i intervjuer. 

Jeg ansetter selv og har ingen problemer med folk med hull i CV’en, men jeg skyr folk med dårlige vibber som pesten. 

Anonymkode: 7b042...a83

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva skal jeg ellers forklare hullet med? Jordomseiling? Dro til India for å finne meg selv?

Ja feks

Anonymkode: c8587...648

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

At ingen vil ansette deg har vel ikke nødvendigvis noe med hullet i CVen å gjøre. Mistenker at dette kanskje mer har noe med DEG å gjøre. Ta et oppgjør med deg selv hvordan du fremstiller deg selv både i søknad og i intervjuer. 

Jeg ansetter selv og har ingen problemer med folk med hull i CV’en, men jeg skyr folk med dårlige vibber som pesten. 

Anonymkode: 7b042...a83

Ja, det er flere ting jeg reagerer på i første innlegget til ts. Så sender hun/han ut samme type vibber i søknader og eventuelt intervju, tenker jeg at det handler mer om person enn hull i cv. 

Og det er klart du ikke får jobbe i barnehage, når holdningen din er «selv ikke en barnehage vil ansette meg». 

Anonymkode: 3c5af...23b

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Personlige årsaker? Spiller egentlig ingen rolle. 

Men du later til å ha dårlige holdninger.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kronisk hodepine, migrene. Bruker triptaner men legen vil ikke skrive ut mer en en pakke hver annen måne. Derfor kan jeg ikke jobbe da jeg lider under dette. Kan jobbe litt med overforbruk av medisiner. Å få de nye medisiner er heller ikke lett må til nevrolog , utallige unersøkelse og prøve utallige alternativer før en aller nådigst får nye medisiner som reduserer anfall slik at en kan jobbe mer...

Anonymkode: fddb3...be0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, det er flere ting jeg reagerer på i første innlegget til ts. Så sender hun/han ut samme type vibber i søknader og eventuelt intervju, tenker jeg at det handler mer om person enn hull i cv. 

Og det er klart du ikke får jobbe i barnehage, når holdningen din er «selv ikke en barnehage vil ansette meg». 

Anonymkode: 3c5af...23b

Tipper at attityden kommer av frustrasjon og motløshet. Ikke så rart, det tar på å søke og søke og søke men aldri nå opp.

Anonymkode: dc4f0...39e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har kronisk hodepine, migrene. Bruker triptaner men legen vil ikke skrive ut mer en en pakke hver annen måne. Derfor kan jeg ikke jobbe da jeg lider under dette. Kan jobbe litt med overforbruk av medisiner. Å få de nye medisiner er heller ikke lett må til nevrolog , utallige unersøkelse og prøve utallige alternativer før en aller nådigst får nye medisiner som reduserer anfall slik at en kan jobbe mer...

Men pga langvarig hodepine sykdom, en lettere hjerneskade og huller i cv så er det nesten umulig å få en jobb uten ha et sterkt resurrs nettverk her i Norge

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ingen vil ansette meg når de ser at jeg går på AAP og prøver å forklare hullet. Får stadig avslag etter avslag. Blir det da ufør istedet? Jeg kunne jobbet 40% men selv ikke en barnehage vil ansette meg. Synd, hadde håpet på en 40% jobb, men på grunn av hullet blir det 100% ufør istedet..

Jaja, penger må en jo ha. Lever ikke av veldedighet heller akkurat.... Alt dette snakket om å ansette de med CV, blablabla...... Hehe, får nesten si takk til de som avslår meg, for at de betaler lønnen min med skatten sin istedet.....

Du får ikke uføretrygd på grunn av hull i CV, ærlig talt. Du får skaffe deg utdanning og kurs, for å styrke CV'en din. I kommunen så tar de inn folk med store hull i CV, er en regel som gjør at de må ta inn en viss prosent vanskeligstilte. 

Hull i CV er ikke synonymt med dårlig arbeidstaker og det vet de aller fleste arbeidsgiverne. Her er det andre problemer enn hullet i CV'en som kan for at du ikke får jobb. 

Anonymkode: f5b83...333

AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke 100% uføretrygd på det grunnlaget. Om noe- så får du 60% og må klare deg med det. Nå er det veldig fokus på inkludering og det å ansette folk med hull i CV (spesielt i offentlig sektor), så ville ikke gitt opp ennå. 

Anonymkode: 2f3af...6ad

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du får ikke 100% uføretrygd på det grunnlaget. Om noe- så får du 60% og må klare deg med det. Nå er det veldig fokus på inkludering og det å ansette folk med hull i CV (spesielt i offentlig sektor), så ville ikke gitt opp ennå. 

Anonymkode: 2f3af...6ad

Det der er bare tull! Joda, mye fokus på det. Men hva med å bare ansette oss istedet!?!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...