Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Når er man i uke 12/på den såkalt sikre siden (vet dette ikke er noe absolutt, men).. Er det 11+1 eller 12+0 som regnes som "den sikre siden"? Blir gal av å forsøke å forstå dette.. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

12+0

Anonymkode: 068d9...30c

Skrevet

Okei, så ikke 11+1, for det står det også noen steder.. 

AnonymBruker
Skrevet
Kaisamaia skrev (30 minutter siden):

Okei, så ikke 11+1, for det står det også noen steder.. 

Nei 12 + 0.

Anonymkode: 2bf18...a99

AnonymBruker
Skrevet

Og da må du vite at fosteret fortsatt lever i uke 12+0. Det hender at fosteret dør i uke feks 10, men ikke blitt støtet bort enda. 

jeg var pp ul i uke 14. spurte gyn om risikoen for spontanabort. Hin sa den var omtrent lik 0%, og jeg nærmer meg 40. 

Som sagt, viktig å vite at fosteret faktisk lever og ikke at du bare ikke har spontan abortert enda 

Anonymkode: 8ca02...97b

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Kaisamaia skrev (19 timer siden):

Hei! Når er man i uke 12/på den såkalt sikre siden (vet dette ikke er noe absolutt, men).. Er det 11+1 eller 12+0 som regnes som "den sikre siden"? Blir gal av å forsøke å forstå dette.. 

jeg var på TUL i ukr 14 da hadde fosteret dødd i uke 11. til tross for fin UL i uke 9. så sikkert er det ikke

Anonymkode: 33b30...98e

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting er sikkert, den type sikkert du ønsker. Jeg likte godt hva legen min sa: du er jo gravid her og nå, så hvorfor ville du ikke delt det? Det var et poeng i det :) 

Anonymkode: 0adaf...d39

AnonymBruker
Skrevet

Var på ul i uke 12, alt så bra ut. Gikk så på ul i uke 15 og da hadde barnet dødd i uke 13. så det kan skje etter uke 12 og, er ikke 100% sikkert uansett. 

Anonymkode: 953b6...bf6

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner jo at det ikke er sikkert... Formulerte jeg meg uklart? ☺️ Det jeg lurte på var om det var 11+1 eller 12+0 som menes når det snakkes om at mange venter til "uke 12" med å si noe.. 

Skrevet (endret)

De fleste leger og jordmødre snakker om fullgåtte uker. Så er det etter uke 12 så vil det si 12+0. En del venter vel til andre trimester , det vil si 13+0. Jeg har sluttet å snakke om uker slik det står på apper osv,. Jeg for eksempel er 28+2 og da sier jeg at jeg er i uke 28, selv om de appene jeg har sier jeg er i uke 29. Synes bare det er enklere sånn særlig siden jordmor/lege alltid går etter fullgåtte uker. 

Endret av Blyana
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er 12+0. 

Anonymkode: f26aa...a2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...