AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #1 Skrevet 18. mai 2022 Denne fikk jeg opp på Tinder Istad. Jeg ser bra ut og prøver å få igang en samtale uten å snakke så mye om jobb. Foretrekker å høre om interesser og den slags. Likevel fikk jeg denne av ei jeg har pratet litt med når vi, i dette tilfelle hun, spurte om jeg studerte eller hva jeg jobber med. Sa det som det var at jeg har jobbet 7 år på Kiwi og de siste 2 som assisterende butikkleder. noe jeg er stolt av. Det endte altså med det du klikket deg inn på. Jeg var uaktuell fordi jeg ikke har en utdannelse? Burde det ikke heller vise at jeg jobber å står på og faktisk jobbet meg oppover i systemet? Er det meg eller var det frekt? Ble litt satt ut av det.... Anonymkode: 5b7d9...b4a 5 6 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #2 Skrevet 18. mai 2022 Nja, det er kanskje ikke så veldig hyggelig å si det rett ut på den måten, men utover det er det en ærlig sak å ønske seg partner med utdanning. Jeg ser ikke helt at det er verre enn andre preferanser man måtte ha. Anonymkode: 58534...59c 21 1
altflyter Skrevet 18. mai 2022 #3 Skrevet 18. mai 2022 På Tinder risikerer du å bli avvist fordi du har feil høyde… og du er overrasket over at folk er opptatt av utdannelse? 😂 15
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #4 Skrevet 18. mai 2022 Nei, vi har alle våre preferanser. Jeg tipper du også har dine preferanser rundt jentene du eventuelt skal date, for du dater vel ikke hvem som helst? Men hun kunne kanskje pakket inn avvisningen på en annen måte. Anonymkode: 8a8cf...410 8
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #5 Skrevet 18. mai 2022 Det er forstyrrende hvordan folk har blitt av denne sveipe-kulturen.. Du må heller se det slik at hvis hun ikke synes du er god nok på grunn av jobben din så er ikke hun god nok for deg på grunn av verdiene sine. Søpla tok seg ut selv. Jeg har selv blitt ferdig utdannet i voksen alder og opplevde samme stigma, bare at min opplevelse var at menn anså meg som hjelpesløs og skulle redde meg. Selv om jeg var uten utdannelse og tjente mindre enn jeg gjør nå, så var jeg økonomisk uavhengig og klarte meg veldig bra selv. Ikke bruk tid på å tenke på mennesker som ikke matcher deg emosjonelt og på verdier. Det er deres tap. Anonymkode: d1035...afa 9 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #7 Skrevet 18. mai 2022 Hun ønsker ikke en mann uten utdanning, du ønsker sikkert en slank/blond/mørk/lav/høy jente, noen vil ha en annen type osv. Vi ha alle ønsker og hvis denne tingen gjorde at hun ikke var interessert i deg så det jo flott at hun gir deg beskjed med en gang hun finner ut at du ikke er passende. Anonymkode: 00a12...421 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #8 Skrevet 18. mai 2022 Personlig syns jeg det er litt rart å avvise en person kun basert på manglende utdanning, så fremst personen er i fast og trygg jobb som hen trives i (ja, jeg har utdanning selv). Jeg ville heller hatt en person uten utdanning i en trygg og god jobb, enn en arbeidsledig person med master i *sett inn en fjollete master som ikke leder til arbeid*. Men folk er forskjellige, og har forskjellige preferanser, sånn er det bare. Og det er bedre at det kommer frem med en gang, slik at du slipper å kaste bort tiden din. Anonymkode: 58e6b...5b4 7
Gjest ytmnd Skrevet 18. mai 2022 #9 Skrevet 18. mai 2022 (endret) Hot tip: Slett tinder, kom deg ut og treff damer i det virkelige liv. Tinder er shoppeapp for damer og systemet fungerer overhodet ikke i din favør. Det er også overflod av menn i forhold til kvinner. Endret 18. mai 2022 av ytmnd
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #10 Skrevet 18. mai 2022 1 minutt siden, ytmnd said: Hot tip: Slett tinder, kom deg ut og treff damer i det virkelige liv. Tinder er shoppeapp for damer og systemet fungerer overhodet ikke i din favør. Det er også overflod av menn i forhold til kvinner. Tror begge kjønn blir emosjonelt ødelagt av den appen Anonymkode: 375c7...ee9 8 2
Rosagodis Skrevet 18. mai 2022 #11 Skrevet 18. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Denne fikk jeg opp på Tinder Istad. Jeg ser bra ut og prøver å få igang en samtale uten å snakke så mye om jobb. Foretrekker å høre om interesser og den slags. Likevel fikk jeg denne av ei jeg har pratet litt med når vi, i dette tilfelle hun, spurte om jeg studerte eller hva jeg jobber med. Sa det som det var at jeg har jobbet 7 år på Kiwi og de siste 2 som assisterende butikkleder. noe jeg er stolt av. Det endte altså med det du klikket deg inn på. Jeg var uaktuell fordi jeg ikke har en utdannelse? Burde det ikke heller vise at jeg jobber å står på og faktisk jobbet meg oppover i systemet? Er det meg eller var det frekt? Ble litt satt ut av det.... Anonymkode: 5b7d9...b4a Frekt.... Men ikke tenk på det... Noen må jobbe på kiwi å?? Noen må vaske og noen må tømme kloakken... Driiiit i hva andre mener om det. Det er ditt liv, din jobb og DIN trivsel.... Hennes tap... Jeg er ufør og mange gutter ditcher meg pga det... Sårende som søren men tenker som så at det sier mer om dem enn meg.. Jeg kan ikke noe for at jeg ikke kan være i jobb, men jeg har så syyyykt mye og tilby i et forhold da 😍 Du finner ei jente som ser ditt hjerte og din sjarm ikke hva du jobber med og dømmer deg utifra det.... Og husk også at sånne apper er det jææævlig mye overfladiske folk... De tror det er som og trykke på meny skjermen på mcern 😅😅 Endret 18. mai 2022 av Rosaullteppe 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #12 Skrevet 18. mai 2022 Litt syk verden når du har bedre sjans med bachelor i et eller annet tull ja, enn en jobb hvor du gjør det bra. Anonymkode: be6a8...622 3 2
Rosagodis Skrevet 18. mai 2022 #13 Skrevet 18. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror begge kjønn blir emosjonelt ødelagt av den appen Anonymkode: 375c7...ee9 Det tror jeg også. Er en overfladisk pule app egentlig 🤢🤢 men hvordan skal man bli kjent med folk i det vanlige liv som ufør? (spør for en venn😅)
Rosagodis Skrevet 18. mai 2022 #14 Skrevet 18. mai 2022 ytmnd skrev (9 minutter siden): Hot tip: Slett tinder, kom deg ut og treff damer i det virkelige liv. Tinder er shoppeapp for damer og systemet fungerer overhodet ikke i din favør. Det er også overflod av menn i forhold til kvinner. Shoppe app for damer og knulle app for menn... 🤢🤢
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #15 Skrevet 18. mai 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Denne fikk jeg opp på Tinder Istad. Jeg ser bra ut og prøver å få igang en samtale uten å snakke så mye om jobb. Foretrekker å høre om interesser og den slags. Likevel fikk jeg denne av ei jeg har pratet litt med når vi, i dette tilfelle hun, spurte om jeg studerte eller hva jeg jobber med. Sa det som det var at jeg har jobbet 7 år på Kiwi og de siste 2 som assisterende butikkleder. noe jeg er stolt av. Det endte altså med det du klikket deg inn på. Jeg var uaktuell fordi jeg ikke har en utdannelse? Burde det ikke heller vise at jeg jobber å står på og faktisk jobbet meg oppover i systemet? Er det meg eller var det frekt? Ble litt satt ut av det.... Anonymkode: 5b7d9...b4a Jeg forstår absolutt hva du mener. Min bestevenninne har jobbet i Kiwi siden hun begynte å studere, og er nå butikksjef i en Kiwi-butikk. Mastergraden har hun enda ikke "tatt i bruk" (hun tjener ganske bra som butikksjef). De gangene vi har vært på byen og menn har spurt hva hun jobber med, får hun ufine reaksjoner på at hun jobber i Kiwi. Hun kunne jo alltids sagt at hun er butikkSJEF, eier stor leilighet og to biler, men hun sier "jeg jobber på Kiwi". Og hun står i det når reaksjonene kommer. Folk er virkelig ufine både på Tinder og på byen. Anonymkode: ebe08...fc3 11 1
Gjest Hippokrates Skrevet 18. mai 2022 #16 Skrevet 18. mai 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Denne fikk jeg opp på Tinder Istad. Jeg ser bra ut og prøver å få igang en samtale uten å snakke så mye om jobb. Foretrekker å høre om interesser og den slags. Likevel fikk jeg denne av ei jeg har pratet litt med når vi, i dette tilfelle hun, spurte om jeg studerte eller hva jeg jobber med. Sa det som det var at jeg har jobbet 7 år på Kiwi og de siste 2 som assisterende butikkleder. noe jeg er stolt av. Det endte altså med det du klikket deg inn på. Jeg var uaktuell fordi jeg ikke har en utdannelse? Burde det ikke heller vise at jeg jobber å står på og faktisk jobbet meg oppover i systemet? Er det meg eller var det frekt? Ble litt satt ut av det.... Anonymkode: 5b7d9...b4a Vet du. Glem henne og kom deg videre! Et slikt overfladisk og upersonlig menneske trenger du tydeligvis ikke i livet ditt. Det er Tinderkulturen på sitt verste. Vær stolt over den du er og hva du har oppnådd gjennom å jobbe deg oppover i systemet. Jeg er ganske sikker på at det finnes mennesker der ute som setter pris på den du er og hva du har oppnådd. Så ikke la hun som ikke gjør det prege deg. Men protips: logg deg ut av søppeldynga Tinder. Folk er så selektive og miljøskadet at det halve kunne vært nok. Ut å møt folk på den gode gammeldagse måten hvor folk faktisk SER hverandre!
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #17 Skrevet 18. mai 2022 Noen har en illusjon om at utdannelse er det eneste som kan gi deg substans. Dette stemmer overhodet ikke, men om du møter en sånn person er det umulig å få den til å endre mening. Det beste er å akseptere det. Mange av folks preferanser oppleves som overfladiske og urettferdige av andre, men sånn er livet. Anonymkode: 026dd...cef 2 1
Anoia Skrevet 18. mai 2022 #18 Skrevet 18. mai 2022 Rosaullteppe skrev (6 minutter siden): Det tror jeg også. Er en overfladisk pule app egentlig 🤢🤢 men hvordan skal man bli kjent med folk i det vanlige liv som ufør? (spør for en venn😅) Hobbyer! Møtte min nåværende kjæreste da han ble med i rollespillgruppa vår 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #19 Skrevet 18. mai 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Denne fikk jeg opp på Tinder Istad. Jeg ser bra ut og prøver å få igang en samtale uten å snakke så mye om jobb. Foretrekker å høre om interesser og den slags. Likevel fikk jeg denne av ei jeg har pratet litt med når vi, i dette tilfelle hun, spurte om jeg studerte eller hva jeg jobber med. Sa det som det var at jeg har jobbet 7 år på Kiwi og de siste 2 som assisterende butikkleder. noe jeg er stolt av. Det endte altså med det du klikket deg inn på. Jeg var uaktuell fordi jeg ikke har en utdannelse? Burde det ikke heller vise at jeg jobber å står på og faktisk jobbet meg oppover i systemet? Er det meg eller var det frekt? Ble litt satt ut av det.... Anonymkode: 5b7d9...b4a Det viser at hun kanskje har dårlig selvtillit og ikke takler noen som er for annerledes enn henne. Selv har jeg høyere utdanning, og det samme har kjæresten, men jeg ville jo hatt han som kjæreste selv om han ikke hadde utdanning. Har en storebror som ikke har mer utdanning enn vgs, og han er gift med en barnelege. Storebroren min er for øvrig en av de smarteste og flinkeste jeg kjenner. Latterlig å utelukke noen kun pga. utdanning. Anonymkode: 175ac...5bd 2
Gjest Hippokrates Skrevet 18. mai 2022 #20 Skrevet 18. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Noen har en illusjon om at utdannelse er det eneste som kan gi deg substans. Dette stemmer overhodet ikke, men om du møter en sånn person er det umulig å få den til å endre mening. Det beste er å akseptere det. Mange av folks preferanser oppleves som overfladiske og urettferdige av andre, men sånn er livet. Anonymkode: 026dd...cef Dette ja. Faktisk er det mest reflekterte og nyanserte mennesket jeg kjenner ei som ikke har utdannelse, men som bare ser ut til å kunne og vite det meste om alt gjennom hobbyinteresser, og gjerne på måter skolerte bare kan drømme om. Problemet er at hun ikke kan bevise det om du ikke kjenner henne, og faller dermed ned som uinteressant og lite troverdig for folk flest. Trasig! Endret 18. mai 2022 av Hippokrates
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå