AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #1 Skrevet 17. mai 2022 Ønsker svar på noen spørsmål fra dere som har vært gjennom utredning for brystkreft, eller kjenner noen som har det. Hvordan foregikk utredningen? Hvordan opplevde du utredningen? Hvor lang tid tok det mellom hver undersøkelse, og hvor lang tid tok hele utredningen til sammen? Dere som fikk beskjed om at det ikke var brystkreft - hva var det? Og hva skjedde etterpå? Har fått veldig lite informasjon fra sykehuset om både selve utredningen og eventuelle utfall, har strengt tatt bare fått dato og klokkeslett for time til utredning. Fastlegen ønsket at sykehuset skulle ta seg av informasjonsbiten i frykt for å si noe feil, så jeg har ikke fått stort med informasjon fra han heller. Anonymkode: aa1a0...f88
Gjest Chroma Skrevet 17. mai 2022 #2 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ønsker svar på noen spørsmål fra dere som har vært gjennom utredning for brystkreft, eller kjenner noen som har det. Hvordan foregikk utredningen? Hvordan opplevde du utredningen? Hvor lang tid tok det mellom hver undersøkelse, og hvor lang tid tok hele utredningen til sammen? Dere som fikk beskjed om at det ikke var brystkreft - hva var det? Og hva skjedde etterpå? Har fått veldig lite informasjon fra sykehuset om både selve utredningen og eventuelle utfall, har strengt tatt bare fått dato og klokkeslett for time til utredning. Fastlegen ønsket at sykehuset skulle ta seg av informasjonsbiten i frykt for å si noe feil, så jeg har ikke fått stort med informasjon fra han heller. Anonymkode: aa1a0...f88 Jeg var hos fastlegen min 29.august for å sjekke en kul, ble henvist til Brystdiagnostisk senter i pakkeforløpet for brystkreft, fikk time der 2.september. Det ble først tatt mammografi, så ultralyd og biopsi, sendt som hasteprøve. Fikk diagnosen brystkreft 6.september og ble operert brystbevarende 16.september. Før operasjonen ble det tatt MR. Har tatt biopsi andre ganger som har vist seg å ikke være kreft. Som regel er det jo noe ufarlig. Skjønner at du har mange spørsmål. Det er vel ikke så mye info å gi deg i forkant, det er mange ting det kan være, feks fettkul, cyste, harde kjertler. Krysser fingrene for deg og bare spør hvis du lurer på noe mer.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #3 Skrevet 17. mai 2022 6 minutter siden, Chroma said: Jeg var hos fastlegen min 29.august for å sjekke en kul, ble henvist til Brystdiagnostisk senter i pakkeforløpet for brystkreft, fikk time der 2.september. Det ble først tatt mammografi, så ultralyd og biopsi, sendt som hasteprøve. Fikk diagnosen brystkreft 6.september og ble operert brystbevarende 16.september. Før operasjonen ble det tatt MR. Har tatt biopsi andre ganger som har vist seg å ikke være kreft. Som regel er det jo noe ufarlig. Skjønner at du har mange spørsmål. Det er vel ikke så mye info å gi deg i forkant, det er mange ting det kan være, feks fettkul, cyste, harde kjertler. Krysser fingrene for deg og bare spør hvis du lurer på noe mer. Takk. ❤️ Husker du om du tok alle undersøkelser samme dag eller om du var innom flere dager? Anonymkode: aa1a0...f88
Gjest Chroma Skrevet 17. mai 2022 #4 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Takk. ❤️ Husker du om du tok alle undersøkelser samme dag eller om du var innom flere dager? Anonymkode: aa1a0...f88 Mammografi, ultralyd og biopsi var samme dag. Da de fikk svar på biopsiene som viste kreft sendte de meg til MR.
Gjest Chroma Skrevet 17. mai 2022 #5 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Takk. ❤️ Husker du om du tok alle undersøkelser samme dag eller om du var innom flere dager? Anonymkode: aa1a0...f88 Noen ganger ser de på ultralyd med en gang at det er noe farlig, andre ganger tar de biopsi.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #6 Skrevet 18. mai 2022 Mammografi, UL og biopsi tas samme dag, hvis det er indikasjon for det. Noen ganger ser de på mammografi at det ikke er noe farlig og da trenger du ikke resten av undersøkelsene. Hos unge er ofte kjertelvevet så tett at de tar UL uansett, men ikke sikkert du trenger biopsi. Som regel er det noe annet enn kreft som er grunn til kul i brystet. Anonymkode: 0b9f7...6bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå