AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #1 Skrevet 17. mai 2022 Jeg har vært ufør i 4 år og har bra trygd. Jeg kjenner nå at jeg kanskje kan ta noen ekstravakter som sykepleier, men ingen fast stilling. Hvor mye kan jeg tjene uten at må betale mer skatt? De sidene de har der inne er jo ikke akkurat lette å navigere i. Og de som er hatere for uføre; hold dere unna, eller send meg en PM om dere lurer på noe. Jeg ønsker seriøse svar, og spør gjerne om noe er uklart. Målet mitt er å komme tilbake i full jobb på sikt. Anonymkode: 938d4...fac
Gjest Hippokrates Skrevet 17. mai 2022 #2 Skrevet 17. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har vært ufør i 4 år og har bra trygd. Jeg kjenner nå at jeg kanskje kan ta noen ekstravakter som sykepleier, men ingen fast stilling. Hvor mye kan jeg tjene uten at må betale mer skatt? De sidene de har der inne er jo ikke akkurat lette å navigere i. Og de som er hatere for uføre; hold dere unna, eller send meg en PM om dere lurer på noe. Jeg ønsker seriøse svar, og spør gjerne om noe er uklart. Målet mitt er å komme tilbake i full jobb på sikt. Anonymkode: 938d4...fac Du kan tjene 0,4G (ca 42 000,-) uten avkortning i trygden. Men du må skatte av alt du tjener mellom 1000,- og 0,4G. Trygd og skatt er to forskjellige ting. Endret 17. mai 2022 av Hippokrates
Sonit Skrevet 17. mai 2022 #3 Skrevet 17. mai 2022 Cylon skrev (8 minutter siden): Du kan tjene 0,4G (ca 42 000,-) uten avkortning i trygden. Men du må skatte av alt du tjener mellom 1000,- og 0,4G. Trygd og skatt er to forskjellige ting. Takk,. Jeg er nylig ufør og dette er bra info for meg!
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #4 Skrevet 17. mai 2022 Sonit skrev (4 minutter siden): Takk,. Jeg er nylig ufør og dette er bra info for meg! Nylig? Du skrev 4 år siden. Anonymkode: 46fa8...b89
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #5 Skrevet 17. mai 2022 Ikke bry deg om trygde haterne her inne, de prøver bare å provosere. De kan si og mene så mye de vil, men det eneste som betyr noe er hva alle leger og nav ansatte har sagt og at du har rett på din trygd. Så drit i de slemme folka her inne 😊 Du må skatte på all inntekt ved siden av ufør. Men du kan tjene opp til 40 000 kr ved siden av din trygd før det går ut over utbetalingene dine. Men det må skattes av 😅 Anonymkode: bd34b...fc6 1 1
Sonit Skrevet 18. mai 2022 #6 Skrevet 18. mai 2022 Takk for dine svarene fra dere.🤩 og jeg skrev 4 år men mente 2 år. Beklager, men så måtte noen av dere bruke den skrivefeilen til å trykke meg ned. Håper dere føler dere stolte av ha skikkelig såret en ukjent person på nett. Veldig tøft gjort… 1
PetterKanin Skrevet 18. mai 2022 #7 Skrevet 18. mai 2022 Sonit skrev (6 timer siden): Takk,. Jeg er nylig ufør og dette er bra info for meg! Verken 2 eller 4 år kan vel sies å være nylig. Du må selvsagt skatte av all arbeidsinntekt med mindre du henter den ved å gjøre et fåtall småjobber i folks hjem.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #8 Skrevet 18. mai 2022 Alltid noen som må komme med kvalm. Jeg er ufør med en sykdom som KAN bli bedre med tid, og håper veldig å komme tilbake i full jobb på sikt. Jobber pdd 2 timer i uka som støttekontakt, og har et lite EK som vil gå med overskudd i løpet av sommeren. Jeg sliter mest om vinteren, da orker jeg ikke jobbe med EK, bare de 2 timene i uka, men om sommeren orker jeg mere. Ser på det som positivt å kunne jobbe litt, føler jeg bidrar og det er godt for hodet å komme seg ut. Anonymkode: bb76e...a72 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #9 Skrevet 18. mai 2022 Pass på å jobbe under de 41.000, det inkluderer også feriepenger osv. Kjedelig om du akkurat bikker over å må betale mer skatt/mindre av trygd. Men det lærer du deg etter hvert. Anonymkode: 323d3...ae6 2
Sonit Skrevet 18. mai 2022 #10 Skrevet 18. mai 2022 PetterKanin skrev (4 timer siden): Verken 2 eller 4 år kan vel sies å være nylig. Du må selvsagt skatte av all arbeidsinntekt med mindre du henter den ved å gjøre et fåtall småjobber i folks hjem. 2 år er for meg nylig, som brukte det første drøye året til å komme meg bokstavelig på beina. Jeg skjønner ikke behovet for å gnage videre på en liten detalj? Det med beskatning har jeg satt meg inn i nå.
Chantielle Skrevet 18. mai 2022 #11 Skrevet 18. mai 2022 Ryddet for nedsettende innhold,brukerangrep,avsporinger,samt svar til dette. Chantielle mod.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #12 Skrevet 18. mai 2022 Sonit skrev (5 timer siden): Takk for dine svarene fra dere.🤩 og jeg skrev 4 år men mente 2 år. Beklager, men så måtte noen av dere bruke den skrivefeilen til å trykke meg ned. Håper dere føler dere stolte av ha skikkelig såret en ukjent person på nett. Veldig tøft gjort… Jeg må bare kommentere på det her. Hvorfor blir du skikkelig såret av at noen poengterer at 4 år ikke er nylig? Hvordan kan det være sårende for deg personlig? Ok, du mente 2 år. Kanskje noen mener det ikke er nylig heller, men å bli skikkelig såret fordi en fremmed på kvinneguiden kommenterer at 4 år (eller 2) ikke er nylig? What the fuck? Det kan du vel ikke mene? Overdrev du litt eller? Anonymkode: 1ee45...7b2
Sonit Skrevet 18. mai 2022 #13 Skrevet 18. mai 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg må bare kommentere på det her. Hvorfor blir du skikkelig såret av at noen poengterer at 4 år ikke er nylig? Hvordan kan det være sårende for deg personlig? Ok, du mente 2 år. Kanskje noen mener det ikke er nylig heller, men å bli skikkelig såret fordi en fremmed på kvinneguiden kommenterer at 4 år (eller 2) ikke er nylig? What the fuck? Det kan du vel ikke mene? Overdrev du litt eller? Anonymkode: 1ee45...7b2 Tråden har blitt ryddet, så da gir det du skriver lite mening. Det er greit stygge angrep på meg der ja. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #14 Skrevet 18. mai 2022 Sonit skrev (1 minutt siden): Tråden har blitt ryddet, så da gir det du skriver lite mening. Det er greit stygge angrep på meg der ja. Ah, ok. Da forstår jeg. Beklager. Dessverre finnes det alltid fjerne folk som ikke bryr seg om hvordan andre føler. Lykke til med å prøve deg litt i jobb igjen, håper det går bra 😊🤞 Anonymkode: 1ee45...7b2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå