Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått to ganske tette barn, og har jobbet hardt for å leve sunt , trene det lille jeg kan (sykler for å hente i bhg f.eks) det siste året. Jeg har klart å gå ned en del i vekt , og er nå fornøyd med kroppen min for første gang på lenge.. 

I dag kom jeg også inn i bunaden min,  og jeg måtte til og med legge den inn litt.  Jeg ble glad / stolt , og sa dette til mannen min,  hvor han svarer " kom du til meg bare for å si det" uten noe mer. 

Senere skiftet jeg til en kjole jeg akkurat har kjøpt. Jeg har aldri likt å bruke kjoler, siden jeg ikke har følt meg bra i disse. Så fant jeg en jeg synes var pen. Jeg fikk komplimenter av venner og andre som sa at de synes jeg så bra ut, og kjolen var fin. Men,  mannen kom bare med en " det  er ikke noe rart når du går rundt i gardiner hele dagen" da jeg sa at jeg frøs på kvelden.

Jeg kjenner at jeg blir skikkelig lei meg, men det er sikkert dumt å bli det.. Jeg begynte faktisk,  sikkert teit,  å gråte i skjul.  Mannen sier jeg er nærliggende. 

For de som lurer var det denne kjolen https://www.lindex.com/no/p/8337614-80-svart-miniomslagskjole

Anonymkode: 40f2f...2fc

• Liker 3
  • Hjerte 18
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også gledet meg til å gå med kjolen på jobb,  men nå kjenner jeg at jeg kanskje ikke burde det hvis den er så stygg.. 

Ts

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva feiler det mannen din a?

Anonymkode: ee816...c48

• Liker 29
Skrevet (endret)

At han ikke vil gi deg komplimenter for å endre vekt tenker jeg kan være positivt - MEN: da sier han heller «så fin du var». 

Og den kjolekommentaren var komplett idiotisk.

For en muggen sursild? 🤷‍♀️ 

Er han så dust til vanlig på ting? Kjolen var forøvrig veldig fin - gå med den :) 

Som du sier fikk du komplimenter av flere, han er en IDIOT. 

Endret av Fløff
  • Liker 29
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er leit å høre, TS... Synes kjolen var fin, for hva det er verdt ❤️

Anonymkode: ed2d3...0f5

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Han er kanskje dårlig på å gi komplimenter ellers også? 

Synes kjolen var fin, jeg. Bruk den på jobben du. 

Anonymkode: 2497b...dd2

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er leit å høre, TS... Synes kjolen var fin, for hva det er verdt ❤️

Anonymkode: ed2d3...0f5

Tusen takk ❤

AnonymBruker
Skrevet
Fløff skrev (Akkurat nå):

At han ikke vil gi deg komplimenter for å endre vekt tenker jeg kan være positivt - MEN: da sier han heller «så fin du var». 

Og den kjolekommentaren var komplett idiotisk.

For en muggen sursild? 🤷‍♀️ 

Er han så dust til vanlig på ting? 

Hvorfor er det positivt at han ikke komplimenter henne når det gjelder hennes vektnedgang?

Hvis jeg hadde slanket meg såpass mye at det var lett å se og jeg fikk på meg klær jeg ikke har kunnet bruke på flere år, så hadde jeg likt å få høre at jeg var slank og fin.

Det hadde gitt meg motivasjon til å slanke meg mer hvis det var det jeg ønsket.

Anonymkode: 8a01f...2be

• Liker 11
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er kanskje dårlig på å gi komplimenter ellers også? 

Synes kjolen var fin, jeg. Bruk den på jobben du. 

Anonymkode: 2497b...dd2

Ja, han gir omtrent aldri komplimenter. Det er for så vidt greit, jeg trenger ikke mange komplimenter, men det sårer når han gjør det motsatte. 

Ts

• Liker 2
  • Hjerte 8
Skrevet

Fin kjole, håper gubben din blir litt mer positiv. Han kan muligens ha vondt i hodet eller ha sovet for lite.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kjolen var veldig fin!

Jeg synes du skal si til han hva du føler. Det er ikke greit å bare være negativ til partneren sin. Han trenger ikke kommentere vekta di, men han kunne sagt at du var så fin i dag, generelt. Og det kan man si selv om man ikke mener det (for han mente jo tydeligvis ikke det). Man sier hvertfall ikke bare at kjolen ser ut som gardiner, da lar man være å si noe.

For en dust.

Endret av Blåttvann
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Noen menn er ikke i stand til å enkelt gi komplimenter, noen andre igjen spesielt ikke til dem de har rundt seg. 

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde også gledet meg til å gå med kjolen på jobb,  men nå kjenner jeg at jeg kanskje ikke burde det hvis den er så stygg.. 

Ts

Det er vel heller mannen sin smak og sans for mote det er noe i veien med her. Moten i dag er litt retro. Altså er det sikkert ikke din figur men mønsteret han syntes er gammeldags. Kjolen er fin syntes jeg. 

Uansett så høres han ut som en negativ surpeis når han kommentere noe. 

AnonymBruker
Skrevet

Mange menn liker ikke den sekkestilen som er i damemote nå. Jeg kjøper ikke kjoler om dagen selv pga det (kun brukt). Teit av ham å si ting så rett ut, da. 

Anonymkode: 50160...7ea

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjolen er fin og du er superflink som jobber med kostholdet og har også gått ned mye i vekt.

Han, din mann virker som en surpomp, rett og slett. Lite sjarmerende faktisk.

Anonymkode: d9bb8...e0d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har fått to ganske tette barn, og har jobbet hardt for å leve sunt , trene det lille jeg kan (sykler for å hente i bhg f.eks) det siste året. Jeg har klart å gå ned en del i vekt , og er nå fornøyd med kroppen min for første gang på lenge.. 

I dag kom jeg også inn i bunaden min,  og jeg måtte til og med legge den inn litt.  Jeg ble glad / stolt , og sa dette til mannen min,  hvor han svarer " kom du til meg bare for å si det" uten noe mer. 

Senere skiftet jeg til en kjole jeg akkurat har kjøpt. Jeg har aldri likt å bruke kjoler, siden jeg ikke har følt meg bra i disse. Så fant jeg en jeg synes var pen. Jeg fikk komplimenter av venner og andre som sa at de synes jeg så bra ut, og kjolen var fin. Men,  mannen kom bare med en " det  er ikke noe rart når du går rundt i gardiner hele dagen" da jeg sa at jeg frøs på kvelden.

Jeg kjenner at jeg blir skikkelig lei meg, men det er sikkert dumt å bli det.. Jeg begynte faktisk,  sikkert teit,  å gråte i skjul.  Mannen sier jeg er nærliggende. 

For de som lurer var det denne kjolen https://www.lindex.com/no/p/8337614-80-svart-miniomslagskjole

Jeg er helt sikker på at du var nydelig i både bunaden og kjolen. Mannen din reagerer som en redd mann. Jeg tror han synes du er fin, men han tror at han må "jekke deg ned", for din forandring skremmer ham. Han er tror han kan miste deg. 

Ikke akkurat en særlig moden og reflekter reaksjon fra ham, men han vet nok ikke helt hvordan han skal takle det.

Anonymkode: be6e0...212

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du at å holde deg normalt sunn er noe du bør få ros for? Eller at det å være normalvektig er noe du bør få skryt for? Eller at du bør få ros for å ha en fungerende kropp? Eller å gå i bunad? 

Jeg er veldig usikker på hva du vil roses for, ts. Ja, selvsagt bør man trene og selvsgat holde seg normalvektig. Fordi man da er bedre sikret et ok langt liv med en kurant livskvalitet. Noe alle folk ønsker seg. Å handle deretter krever ikke ros. Det ville være mer som å rose en normalt fungerende voksen for å krysse veien uten hjelp, eller gå på jobb hver dag.

Mener du, helt oppriktig, at du bør roses for utseendet ditt? Da ønsker jeg at du tar en runde på egen holdning før denne merkes eller arves av ungene dine. For ingen skal, noensinne, roses for å ha et utseende. Verken barn, menn eller kvinner. Vi har nemlig alle et utseende. Og alle utseender er like gode eller dårlige. Alle kropper like gode eller dårlige. Noen fungerer bedre enn andre. Og funksjon er kroppens hensikt. 

Anonymkode: ae4aa...3b4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mange menn liker ikke den sekkestilen som er i damemote nå. Jeg kjøper ikke kjoler om dagen selv pga det (kun brukt). Teit av ham å si ting så rett ut, da. 

Anonymkode: 50160...7ea

Den er ikke så veldig sekkete på meg egentlig.. Det er jo en omslagskjole man strammer til selv,  og jeg har ikke kjøpt den i en stor strl til meg. Skjønner jo at det var mønsteret han reagerte på ,sikkert... 

Ts

• Liker 4
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, han gir omtrent aldri komplimenter. Det er for så vidt greit, jeg trenger ikke mange komplimenter, men det sårer når han gjør det motsatte. 

Ts

Det er faktisk ikke greit at han aldri gir deg komplimenter. At du ikke syntes du trenger dem er en sak (tror ikke du syntes du fortjener dem, og det er trist), men oppførselen han viser ovenfor deg;  sin kjæreste som han burde vist omtanke og respekt, er noe annet. 

Hvor fort hadde vel ikke han blitt sur om du tok den tonen til ham? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...