AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #1 Skrevet 17. mai 2022 Kjæresten stenger seg inne på soverommet og gamer. Dette irriterer meg, både fordi jeg synes sengen er et sted man skal sove og ikke bruke til tidsfordriv, og fordi jeg synes det er merkelig å isolere seg slik på et soverom når man er voksen. Trodde oppførsel som det var for tenåringer? Noen andre som har vært borti d samme? Råd? Anonymkode: 8e0d8...e98
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #2 Skrevet 17. mai 2022 Har du tenkt å sove, og så kan du ikke det fordi han gamer? Hvis du ikke skal sove, og rommet står tomt, så ser jeg ikke problemet. Anonymkode: f2497...44a 2
Gjest Hippokrates Skrevet 17. mai 2022 #3 Skrevet 17. mai 2022 Ouff. Ikke for å være destruktiv, men lykke til med å få han ut av gaminglivet når det har endt opp slik det har gjort. Det er enklere sagt enn gjort! Er dette ikke større enn at du kan finne deg i det som skjer, så OK. Men begynner alarmklokkene å ringe allerede nå, slik jeg tror siden du tyr til KG om problemet, så bør du ta deg en tur i tenkeboksen. Rådet jeg har til deg er å evaluere hvor mye tid han bruker på gaming totalt sett, og hvordan dette påvirker deg, livet deres, forholdet deres, hvordan du ser dette for deg i fremtiden og hvordan du er i stand til å få han ut av gamingverdenen han har isolert seg i. Og så får du ta et valg utifra det hvordan du ønsker å ta tak i problemet.
powerpuffen Skrevet 17. mai 2022 #4 Skrevet 17. mai 2022 (endret) Det er helt greit å ikke like at samboeren gamer - men var du ikke klar over hans hobby før dere flyttet sammen? Selvfølgelig er det jo mengde et viktig poeng her, men helt ærlig så ser jeg ikke helt problemet. Å ønske og sitte i fred og ro når man driver med en hobby er jo egentlig forståelig. Kanskje jeg er litt for tolerant for slikt. Men jeg hadde aldri nektet samboeren min å game, akkurat som han aldri ville nektet meg å dra på treningsstudio, strikke eller hva enn jeg driver med. Nå er min samboer riktignok flink med å både sette av tid til meg, jobb, trening også videre. Han prioriterer godt. Når det derimot er avhengighet, da er det et problem. Endret 17. mai 2022 av Lacuna 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #5 Skrevet 17. mai 2022 Det merkelige her er at han har kjæreste. Hvordan i alle dager har han klart å skaffe seg det? Anonymkode: 54813...5c7 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #6 Skrevet 18. mai 2022 Foretrekker du faktisk at han gamer i stua? Da får du si det til ham. Anonymkode: 040bb...6bb
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #7 Skrevet 18. mai 2022 Cylon skrev (9 timer siden): Ouff. Ikke for å være destruktiv, men lykke til med å få han ut av gaminglivet når det har endt opp slik det har gjort. Det er enklere sagt enn gjort! Er dette ikke større enn at du kan finne deg i det som skjer, så OK. Men begynner alarmklokkene å ringe allerede nå, slik jeg tror siden du tyr til KG om problemet, så bør du ta deg en tur i tenkeboksen. Rådet jeg har til deg er å evaluere hvor mye tid han bruker på gaming totalt sett, og hvordan dette påvirker deg, livet deres, forholdet deres, hvordan du ser dette for deg i fremtiden og hvordan du er i stand til å få han ut av gamingverdenen han har isolert seg i. Og så får du ta et valg utifra det hvordan du ønsker å ta tak i problemet. Henger meg på denne! Hos oss ble gaming et stadig større problem. Jeg prøvde å sette ned foten flere ganger, men gaming er et voldsomt dop når man først er blitt avhengig. Hos oss endte det med samtaleterapi, samt at mannen meldte seg på avhengighetsterapi. Anonymkode: 16147...236 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #8 Skrevet 18. mai 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Henger meg på denne! Hos oss ble gaming et stadig større problem. Jeg prøvde å sette ned foten flere ganger, men gaming er et voldsomt dop når man først er blitt avhengig. Hos oss endte det med samtaleterapi, samt at mannen meldte seg på avhengighetsterapi. Anonymkode: 16147...236 Men merkelig nok ender det sjelden i terapi når det er kvinnen som har et problem. Som feks angst, stress, hormonell ubalanse osv. Ganske mye tyngre å leve sammen med som noen som gamer, og minst like utbredt. Anonymkode: af6d8...9c5
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #9 Skrevet 18. mai 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Men merkelig nok ender det sjelden i terapi når det er kvinnen som har et problem. Som feks angst, stress, hormonell ubalanse osv. Ganske mye tyngre å leve sammen med som noen som gamer, og minst like utbredt. Anonymkode: af6d8...9c5 1. Hva har det med saken å gjøre? 2. Vi er to menn. Lærdom: ikke vær forutinntatt. Anonymkode: 16147...236 2
sicario Skrevet 18. mai 2022 #10 Skrevet 18. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kjæresten stenger seg inne på soverommet og gamer. Dette irriterer meg, både fordi jeg synes sengen er et sted man skal sove og ikke bruke til tidsfordriv, og fordi jeg synes det er merkelig å isolere seg slik på et soverom når man er voksen. Trodde oppførsel som det var for tenåringer? Noen andre som har vært borti d samme? Råd? Anonymkode: 8e0d8...e98 Var det kjæresten eller barnet ditt! alvorlig talt, dette er ikke normal oppførsel fra voksne folk. Høres ut som om mannen din har et problem.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #11 Skrevet 18. mai 2022 Samboeren min gamer i ny og ne, vi har et gjesterom hvor stasjonær pc’n hans står..ser absolutt ikke problemet i at han gjør det🙂 selv om han er 26 og voksen. Han gjør det som oftest når jeg skal på trening eller vil se en serie som bare jeg vil se😄 Anonymkode: fe59b...d2a 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #12 Skrevet 18. mai 2022 Når du skriver at han stenger seg inne, betyr det at han låser døren og nekter å åpne? Nekter å komme ut når han er ferdig? At du ikke vil drive med "tidsfordriv" i sengen er ikke et argument for at han ikke skal kunne spille der. Han har tydeligvis andre meninger, og hans mening er like viktig som din? Er det du som skal bestemme alle reglene? Dersom dette er et problem, og du vil at han skal game i stua, så gå i dialog. Argumenter for hvorfor du vil det ("ingen får være på soverommet på dagtid" er et litt tynt argument, bare nevner det), så får han argumentere imot (kanskje han blir forstyrret/ikke kan konsentrere seg om det er andre i rommet?). Det er uansett hans valg, med mindre dere har avtalt at du bestemmer over ham. Anonymkode: 0aa40...5b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå