AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #1 Skrevet 17. mai 2022 Har du noen gang tenkt at det er synd på barnet som kommer, når du ser eller får høre at et par er gravide? Det er jo enkelte som nesten er dømt til å få et liv med mobbing, fattigdom og/eller arvelige sykdommer. hvorfor velger slike folk å få barn? Anonymkode: 22a62...b42 6
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #2 Skrevet 17. mai 2022 Jepp, må innrømme at jeg har tenkt det. Kjenner et par som snart skal ha barn hvor ingen av dem har sosiale antenner. Vil nesten gå så langt som å si at de er på en litt annen planet enn oss andre, så jeg er veldig spent på hvordan de er som foreldre. Anonymkode: f40bc...4af 7
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #4 Skrevet 17. mai 2022 Det er ikke alle som egner seg som foreldre, så ja. Anonymkode: 23872...159 4
fru Alving Skrevet 17. mai 2022 #5 Skrevet 17. mai 2022 Kjenner en medmor med to barn, hun fikk de ganske ung og faren var ung og umoden. De samarbeidet litt så som så etter bruddet og mor flyttet hit og dit og jobbet deltid. Mor er svært stor, og har kroniske helseplager på tross av at hun er relativt ung. Barnet jeg kjente best var svært kontaktsøkende, særlig overfor menn, og gikk ofte etter oss og alle andre og spurte om å få bli med hjem til oss. Eldste barnet har gått på tre ulike barneskoler. Så fant hun en my mann og fikk ganske fort en baby med han, da må jeg si jeg tenkte mitt 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #6 Skrevet 17. mai 2022 2 minutter siden, fru Alving said: Kjenner en medmor med to barn, hun fikk de ganske ung og faren var ung og umoden. De samarbeidet litt så som så etter bruddet og mor flyttet hit og dit og jobbet deltid. Mor er svært stor, og har kroniske helseplager på tross av at hun er relativt ung. Barnet jeg kjente best var svært kontaktsøkende, særlig overfor menn, og gikk ofte etter oss og alle andre og spurte om å få bli med hjem til oss. Eldste barnet har gått på tre ulike barneskoler. Så fant hun en my mann og fikk ganske fort en baby med han, da må jeg si jeg tenkte mitt Burde vel ha kontaktet barnevernet fremfor å tenke ditt? Anonymkode: 91fd8...12a 8
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #7 Skrevet 17. mai 2022 Ja, hele tiden. Foreldre flest kan jo ikke oppdra barna sine i dag. Anonymkode: 8380a...655 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #8 Skrevet 17. mai 2022 Ja, foreldrene møttes da de jobbet på samme vernede bedrift. Det var vanskelig å være glade på deres vegne. Barnet ble tatt allerede på sykehuset. Anonymkode: 05c53...209 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #9 Skrevet 17. mai 2022 Jeg tenkte det med broren til en venninne av meg. De leide, hadde ikke fast jobb, tull med økonomien og mye alkohol. Men dæven og de tok tak i livet sitt når de ble foreldre. Jeg er mektig imponert. Anonymkode: f2589...746 7 10
fru Alving Skrevet 17. mai 2022 #10 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Burde vel ha kontaktet barnevernet fremfor å tenke ditt? Anonymkode: 91fd8...12a Ja kanskje det. Ser de ikke så mye mer. Mor syntes barnet sitt er så åpent og utadvendt. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #11 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tenkte det med broren til en venninne av meg. De leide, hadde ikke fast jobb, tull med økonomien og mye alkohol. Men dæven og de tok tak i livet sitt når de ble foreldre. Jeg er mektig imponert. Anonymkode: f2589...746 Viktig å få frem det mest graverende først ja. Anonymkode: 4eac8...5b0 16 2 10
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #12 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har du noen gang tenkt at det er synd på barnet som kommer, når du ser eller får høre at et par er gravide? Det er jo enkelte som nesten er dømt til å få et liv med mobbing, fattigdom og/eller arvelige sykdommer. hvorfor velger slike folk å få barn? Anonymkode: 22a62...b42 Ja, det har jeg. Regner med at de fleste foreldre ønsker at barna deres skal bli vellykkede og lykkelige mennesker. Har man som forelder et dårlig utgangspunkt for å kunne oppdra og forvalte barnet på en hensiktsmessig måte slik at sjansen for at de lykkes med å skape seg gode liv, så tenker jeg at det er lov å la være å få barn. Dårlig utgangspunkt kan være alt i fra økonomi, arvelige sykdommer, foreldres sykdom osv. Dessverre viser det seg at lavt utdannede, «enkle» mennesker formerer seg med mye høyere frekvens enn de med høyere utdanning og stilling. Anonymkode: 14485...3b8 4
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #13 Skrevet 17. mai 2022 Altså, jeg tenker det om mine egne barn sikkert daglig når jeg kommenterer oss gjennom livet eller dikter absurde sanger om det vi driver med for øyeblikket..🤷🙈😂 De er veldig, veldig elsket og får alt de trenger, men tenk om jeg kjører meg inn i et spor og fortsetter med dette når de er store. Tenk å leve et liv bygget opp av konfirmasjonssanger 🙈 Anonymkode: 5716a...ecd 4
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #14 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Viktig å få frem det mest graverende først ja. Anonymkode: 4eac8...5b0 De var i slutten av 30 årene begge to, her jeg bor er det billig å kjøpe bolig kontra resten av landet. Så Ja, det sier litt faktisk. Mye økonomisk tull. Begge er friske og raske. Anonymkode: f2589...746 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #16 Skrevet 17. mai 2022 Uff. Tror mange tenker det om oss. Jeg er psykisk syk og trygda. Han har marginal tilknytning til arbeidslivet. Vi er dårlig på kommunikasjon, vi har knøttlite nettverk, ikke støttende familie og er nokså surrete av oss. Tro det eller ei så har det gått bra likevel. Barna er velfungerende og veltilpassede glupinger. Anonymkode: 5517f...7fe 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #17 Skrevet 17. mai 2022 Ja, både det og i andre tilfeller stakkars foreldre som får disse barna. Anonymkode: e636e...495 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #18 Skrevet 17. mai 2022 Ja, har en bekjent som slet litt og var veldig ung da hun ble gravid med eksen for å få han tilbake. Anonymkode: 8e3bd...2df
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #19 Skrevet 17. mai 2022 Ja det har jeg. Ikke fordi jeg tror ungene blir utsatt for direkte omsorgssvikt, men fordi de mangler gode voksne forbilder, skikkelig støtte og forutsetninger for å lykkes. Husker godt et par jeg møtte via en nabolagsaktivitet, hun hadde ingen utdannelse, var litt vikar i bhg, psykisk syk, lite nettverk, han hadde ingen utdannelse, hadde adhd, arbeidspraksis via nav, kun en mor av familie, lite venner. De leide leilighet og hadde egentlig ingenting å tilby barn, men fikk likevel to på rappen for de ville ha familie, "det var så koselig". Så sammenligner jeg med andre jeg kjenner som har fått barn etter å ha skapt et solid økonomisk grunnlag med stabil inntekt, sikkert bosted, utdanning, nettverk, god evne til å følge opp/støtte/hjelpe/veilede barnet, og til å tilby barnet alt de kan ønske. Da er det faktisk sånn at en grunn til at barn vokser opp i fattigdom og har dårlige muligheter i livet bunner i hvem de fikk utdelt som foreldre. Anonymkode: 70f52...833 8 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #20 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Uff. Tror mange tenker det om oss. Jeg er psykisk syk og trygda. Han har marginal tilknytning til arbeidslivet. Vi er dårlig på kommunikasjon, vi har knøttlite nettverk, ikke støttende familie og er nokså surrete av oss. Tro det eller ei så har det gått bra likevel. Barna er velfungerende og veltilpassede glupinger. Anonymkode: 5517f...7fe Det har vi bare ditt ord på. Andre mener kanskje at barna hadde hatt det best hos andre. Anonymkode: 85688...001 4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå