AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #1 Skrevet 17. mai 2022 Jeg flyttet for en stund siden, og det har vært et evigvarende mareritt med ting som har oppstått, ikke fungert eller gått galt. Det er lett å synes forferdelig synd på seg selv og tenke at alt er ødelagt, men det er er vel mye som kan oppstå for mange Hva har vært det verste som har oppstått i deres hjem? Anonymkode: 2fc28...159
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #2 Skrevet 17. mai 2022 At kloakkledningen i gata utenfor røk og vi fikk kloakken til hele nabolaget sivende inn i kjelleren vår. Det var et mareritt, de dom fikset det for oss regelrett vasset i dritt. Anonymkode: 4323f...4ea 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #4 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): At kloakkledningen i gata utenfor røk og vi fikk kloakken til hele nabolaget sivende inn i kjelleren vår. Det var et mareritt, de dom fikset det for oss regelrett vasset i dritt. Anonymkode: 4323f...4ea Det hjalp veldig på (unnskyld😅). Hva er i kjelleretasjen deres? Har dere oppholdsrom der? Anonymkode: 2fc28...159
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #5 Skrevet 17. mai 2022 3 vannlekkasjer på 2 mnd... et halv år etter vi hadde flyttet inn. Anonymkode: ed8d9...0d4
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #6 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 3 vannlekkasjer på 2 mnd... et halv år etter vi hadde flyttet inn. Anonymkode: ed8d9...0d4 Hvor omfattende var det? Anonymkode: 2fc28...159
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #7 Skrevet 17. mai 2022 At vi fikk både veggdyr og skjeggkre med oss i bagasjen etter 3 ferieuker i Danmark. Var et helvete jeg ikke unner noen. Anonymkode: 9054e...828
GulSitron Skrevet 17. mai 2022 #8 Skrevet 17. mai 2022 Her er det mest småpirk. F.eks er vannledningene til kaldt og varmtvann byttet om på blandebatteriet på vasken på badet, så hvis jeg skal ha varmtvann må jeg gjøre omvendt av "alle andre" kraner. Listene i taket i alle rom er kuttet på midten og skjøtet sammen skikkelig stygt og enkelte steder stikker det skruer ut.. (Jada, de brukte skruer..) Det mest irriterende nå er at forrige eier har kjørt på med maling over lufteluka på kjøkkenet, så jeg får ikke åpna eller lukka trekken (eller hva jeg skal kalle det) pga kjettingen er tjukk av maling og selve greia man flytter på er limt fast i maling. Inni den luka befinner det seg nå en bråkete gjeng med kaier som søpler utover kjøkkenet og skriker døgnet rundt. 😰 Forrige eier hadde heller ikke fjernet beskyttelsesplasten i dusjkabinettet så jeg må skru hele greia fra hverandre og fjerne restene av plasten. (Har ikke hatt tid eller ork pga småbarn og mye sykdom) 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #9 Skrevet 17. mai 2022 Lekkasje i vegg, feilkonstruert tak, skjeggkre, mus, tett kloakk, defekt oppvarming av hus, dårlig isolasjon. Og dette er bare noe.. Anonymkode: d6d03...f5a 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #10 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Det hjalp veldig på (unnskyld😅). Hva er i kjelleretasjen deres? Har dere oppholdsrom der? Anonymkode: 2fc28...159 Ett soverom, en kjellerstue og verst av alt en leietaker😬 stakkars, stakkars leietakeren vår våknet i dritt liksom! Anonymkode: 4323f...4ea 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #11 Skrevet 17. mai 2022 Manglende/feilmontert lydsperre(?) i etasjeskiller. Hørte alt som foregikk hos naboen over. Kunne ikke bruke vifte på kjøkken og bad samtidig. Vindu på barnerom kunne ikke åpnes mer enn 2-3 cm. Dør til vaskerom måtte være låst, ellers åpnet den seg når noen gikk forbi. Og det var den leiligheten det var minst feil på… Her vi bor nå er det bare noen av svigerfars midlertidige løsninger fra 70-tallet som av og til gir oss noen utfordringer.. Anonymkode: b968e...21d 1 1
Blåttvann Skrevet 17. mai 2022 #12 Skrevet 17. mai 2022 Fikk ny nabo som tvang meg til å flytte pga bråk. Ellers har det vært å pusse opp en leilighet fra 60-tallet hvor det ikke var én rett flate eller vinkel. 😅
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #13 Skrevet 17. mai 2022 Vel, det verste må være da jeg var på jobb og fikk beskjed om at det var brann hjemme hos meg. Det viste seg heldigvis (for meg) å være i naboleiligheten, men det ble mye røyk inne hos meg også. Ingen ble skadd og selv i naboleiligheten fikk de begrenset skadeomfanget godt. Heldigvis leide jeg bare så jeg slapp å fikse røykskadene som det viste seg hadde oppstått også inne hos meg, og møblene mine klarte seg med god lufting. Tilfeldighetene ville at jeg sto nesten på flyttefot da det skjedde så jeg slapp til og med å måtte flytte rundt på ting pga oppussingen. Anonymkode: 79d40...0c3
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #14 Skrevet 17. mai 2022 En sprengning på nabotomta som gikk skikkelig ille og ødela grunnmuren vår. Et helvete av forsikringsselskaper, takstmenn, bortforklaringer og brutte avtaler. Anonymkode: 9456f...ceb 2 1
Solknapp Skrevet 18. mai 2022 #15 Skrevet 18. mai 2022 I bygården vi bodde ble 2 av leilighetene leid ut som kommunale boliger. Beboerne der hadde ikke boevnde og tiltrakk seg skumle "venner", satte i gang felles brannvarslingsanlegg om nettene og samlet tyvegods i bakgården. Vi flyttet til slutt...
Flytendesåpe Skrevet 18. mai 2022 #16 Skrevet 18. mai 2022 Veggdyr. Klødde og var så desperat etter løsninger at jeg smurte hele kroppen med vaselin og sov med en genser på, fy faen så klamt og ekkelt. Ikke nok med det så måtte hele leiligheten sprayes i to omganger, klær og div måtte fryses og jeg betalte 15.000 for skadedyrfirmaet 😭😭 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #17 Skrevet 19. mai 2022 Leide loftsleilighet som var befengt med fuglelus… Det var et rent mareritt. Anonymkode: 667f9...c18 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #18 Skrevet 19. mai 2022 Lynet slo ned i telefonledningen inn til huset (som for øvrig hadde vært ute av drift i årevis). Smellet var voldsomt og koblet ut hele systemet som skulle beskytte anlegget mot lynnedslag (skulle visstnok ikke gå an, så vi hadde huset fullt av lærlinger og utplasseringselever som skulle lære at ingenting er umulig), som førte til at vi hadde flere små branner både ute og inne i huset og at alt av elektronikk enten døde eller eksploderte. Lysbrytere og stikkontakter fløy veggimellom, og det kom en helt grusomt høy pipelyd som varte i mange timer. Hadde nok klart å redde mye elektronikk om vi hadde rukket å koble ut ting, men tordenværet startet med dette lynet, så vi fikk aldri noe forvarsel. Ble kaotisk med huset fullt av elektrikere dag ut og dag inn i lang tid. Var sjeldent de hadde sett så store skader uten at noe var galt med det elektriske (alt var i topp stand hos oss), så elektrikerne tok som sagt med seg lærlinger og utplasseringselever for at de skulle få se det med egne øyne og ikke bare i bøkene. Forsikringsselskapet var litt vanskelige å ha med å gjøre helt til deres egne elektrikere hadde vært på befaring og undersøkt anlegget og konstatert at det bare skyldtes ekstrem uflaks med hvor og hvordan lynet traff huset. Anonymkode: 15be8...ca9 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #19 Skrevet 19. mai 2022 Full maur-invasjon på hele kjøkkenet. Inni alle skaper, oppvaskmaskinen og benkeplaten var helt svart. Fant en maur her og der dagene før, men over natta var det plutselig maur over hele kjøkkenet, så ekkelt! Anonymkode: 74d27...f21
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #20 Skrevet 19. mai 2022 Nettopp overtatt leilighet og våknet om natta jordingsalarmen i el-anlegget. Måtte kontakte elektriker midt på natta. Dagen etter viser det seg at det var både stor vannlekkasje og branntilløp i varmtvannsberederen (som var plassbygget under kjøkkenbenken). Kjøkkenet og gulvet måtte rives og det måtte tørke med bråkete vifte i 2 mnd. Dette var rett før jul med 6 mnd gammel baby. Måtte klare oss helt uten kjøkken i nesten 3 mnd, vår første jul som ny familie gikk i vasken. Følte oss likevel heldige som våknet av en ganske lav alarm midt på natta. Anonymkode: 39bc6...5d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå