AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #1 Skrevet 17. mai 2022 Jeg synes det kan være kult med hvite joggesko til finkjoler, men i dag har jeg altså sett så mye skitne hvite joggesko. Ikke at de er blitt skitne i løpet av dagen, men sko som tydelig er blitt brukt mye ute og er mer grå/brune enn hvite. Utrolig synd da joggesko er enkelt å vaske og freshe sko virkelig kan løfte et antrekk. Anonymkode: e65fb...7b0 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #2 Skrevet 17. mai 2022 Jeg er en av dem som har gått med gamle skitne joggesko til kjole i dag 😅 Hvordan vasker man egentlig hvite joggesko uten at de blir gule? Anonymkode: 68d55...b51 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #3 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes det kan være kult med hvite joggesko til finkjoler, men i dag har jeg altså sett så mye skitne hvite joggesko. Ikke at de er blitt skitne i løpet av dagen, men sko som tydelig er blitt brukt mye ute og er mer grå/brune enn hvite. Utrolig synd da joggesko er enkelt å vaske og freshe sko virkelig kan løfte et antrekk. Anonymkode: e65fb...7b0 Her kom bonusfar til barna i utslitt grå joggebukse, hullete teskjorte og hettegenser med slitte sko. Glad det ikke er min samboer det der. Mor til barna så likedan ut 🙈 Anonymkode: d03b0...e1d 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #4 Skrevet 17. mai 2022 Hvem ser egentlig på skoene til folk? Hva folk har på beina har jeg aldri engang lagt merke til. Ikke bryr jeg meg heller. Anonymkode: de8bf...071 5
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #5 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er en av dem som har gått med gamle skitne joggesko til kjole i dag 😅 Hvordan vasker man egentlig hvite joggesko uten at de blir gule? Anonymkode: 68d55...b51 Bruk våtservietter som babyer bruker. Fjerner alt på sko 😅 Anonymkode: d03b0...e1d 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #6 Skrevet 17. mai 2022 I vaskemaskinen. Sprayer med Vanish først og lar dem tørke i sola. Anonymkode: 90fcc...a1c 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #7 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er en av dem som har gått med gamle skitne joggesko til kjole i dag 😅 Hvordan vasker man egentlig hvite joggesko uten at de blir gule? Anonymkode: 68d55...b51 Vaskemaskin, 40 grader. Litt vanlig vaskepulver + en teskje Vanish-pulver. Anonymkode: c606c...692 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #8 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I vaskemaskinen. Sprayer med Vanish først og lar dem tørke i sola. Anonymkode: 90fcc...a1c AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vaskemaskin, 40 grader. Litt vanlig vaskepulver + en teskje Vanish-pulver. Anonymkode: c606c...692 Har prøvd å vaske i maskin, og resultatet ble gule sko som gikk rett i søpla 😑 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bruk våtservietter som babyer bruker. Fjerner alt på sko 😅 Anonymkode: d03b0...e1d Skal prøve dette 😊 Anonymkode: 68d55...b51
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #9 Skrevet 17. mai 2022 Hvem er det som går rundt og legger merke til hva folk har på beina? Jeg er selv skyldig i hvite joggesko til kjole, men mine sko var i hvert fall forholdsvis rene. Jeg legger sjelden merke til hvilke sko folk har, bortsett fra da en kollega stilte med knallrøde joggesko til uniform (forklaring: svære gnagsår av de nye uniformsskoene, og han hadde ingen andre sko enn joggeskoene tilgjengelig). Anonymkode: 1881e...64f 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #10 Skrevet 17. mai 2022 Jeg legger merke til det 😅 Synes det ser merkelig ut å gjøre seg flid med hår, sminke og ha en fin kjole - for så å stille med skitne sko. Har selv joggesko i «skinn» og pusset forsiktig med en myk tannbørste og litt vanish blandet i vann. Tørket godt med en fuktig klut. Noen flekker som f.eks grønske satt godt så gikk til slutt over med bomullpad med neglelakkfjerner. Lissene lå over natta i vann og litt vaskepulver. Hadde kjøpt inn ekstra lisser også i tilfelle de ikke ble rene. Tøysko vasker jeg i vaskemaskinen. Anonymkode: e65fb...7b0 7
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #11 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har prøvd å vaske i maskin, og resultatet ble gule sko som gikk rett i søpla 😑 Skal prøve dette 😊 Anonymkode: 68d55...b51 Så et råd på tiktok mot gulnede sko, men har ikke testet selv. Hun ene hadde dekket hele skoen med vått tørkepapir, altså klistret det rett på skoen. Når skoene var helt tørre tok hun det bort og da var det gule på papiret. Anonymkode: e65fb...7b0
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #12 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Så et råd på tiktok mot gulnede sko, men har ikke testet selv. Hun ene hadde dekket hele skoen med vått tørkepapir, altså klistret det rett på skoen. Når skoene var helt tørre tok hun det bort og da var det gule på papiret. Anonymkode: e65fb...7b0 Hadde vært kult hvis det faktisk virket, men høres for godt ut til å være sant 🥲 Anonymkode: 68d55...b51 4
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #13 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er en av dem som har gått med gamle skitne joggesko til kjole i dag 😅 Hvordan vasker man egentlig hvite joggesko uten at de blir gule? Anonymkode: 68d55...b51 Mine hoka sko har jeg hatt god erfaring med å vaske med vanish (blandet ut i lunket vann, ala oppvaskvann) og oppvaskkost for selve vasken. Blir som nye👏🏽 Anonymkode: 2d7d4...69c 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #14 Skrevet 17. mai 2022 Vasker i vaskemaskin med vanlig vaskemiddel og eddik på 40 grader. Hva folk har på bena bryr jeg meg fint lite om Anonymkode: 7bb4b...ffa
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #15 Skrevet 17. mai 2022 😆 Hva går du med da, ts? Det er en jungel av foretrukne stiler der ute. Ingen er perfekte i alle sine øyne. Ingen har fasiten på hva som er fint. Og jeg....jeg er ikke imponert over sauer. Jeg synes alle skal gå med det de liker best. Anonymkode: b34de...ac1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #16 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Her kom bonusfar til barna i utslitt grå joggebukse, hullete teskjorte og hettegenser med slitte sko. Glad det ikke er min samboer det der. Mor til barna så likedan ut 🙈 Anonymkode: d03b0...e1d Hva er teskjorte? En spesiell skjorte som man drikker te i? Han hørtes forresten ut som en god, gammeldags lasaron! Anonymkode: 4ef52...28b 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #17 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): 😆 Hva går du med da, ts? Det er en jungel av foretrukne stiler der ute. Ingen er perfekte i alle sine øyne. Ingen har fasiten på hva som er fint. Og jeg....jeg er ikke imponert over sauer. Jeg synes alle skal gå med det de liker best. Anonymkode: b34de...ac1 Ingen har fasiten på hva som er fint, men det er vel få eller ingen som synes skitne joggesko er finere til penklær enn rene joggesko? Anonymkode: e65fb...7b0 3
Iso1 Skrevet 18. mai 2022 #18 Skrevet 18. mai 2022 Det handler om å ha noe behagelig på beina når man skal gå mye! Uaktuelt å komme hjem med vonde føtter og gnagsår hvis det kan unngås.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #19 Skrevet 18. mai 2022 12 hours ago, AnonymBruker said: Har prøvd å vaske i maskin, og resultatet ble gule sko som gikk rett i søpla 😑 Skal prøve dette 😊 Anonymkode: 68d55...b51 I følge ansatt i skobutikk er det limet på sålene som gir den gule fargen, spesielt i vaskemaskin, så jeg ble anbefalt et tøysko-vaske-kit de hadde. Det er et vaskemiddel og en børste som man lar virke på skoen en stund, så tørkes såpeblandingen av med en mikrofiberklut. Fungerer fint. Sålen har jeg skrubbet med Jif. Anonymkode: b7e50...94c
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #20 Skrevet 18. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er en av dem som har gått med gamle skitne joggesko til kjole i dag 😅 Hvordan vasker man egentlig hvite joggesko uten at de blir gule? Anonymkode: 68d55...b51 😂 Herlig. Syns egentlig det er bedre å se at sko blir brukt, enn at de ser helt nye ut. Hadde ikke brydd meg i hvert fall. Anonymkode: e5f20...302
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå