Gå til innhold

Vaskemiddel -

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, lurer på om dere bruker flytende eller pulvervaskemiddel når dere vasker klær. Hva er egentlig mest skånsomt?

Og blir det like bra resultat?

Selv har jeg alltid brukt pulver siden jeg ofte bruker forvask og da kan jeg vel ikke bruke flytende vaskemiddel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg bruker flytende, vaskemaskina vår er skikkelig dårlig på å få med alt pulveret. Bruker flytende på forvask også jeg, har aldri merket at det er noe rart med det.

Endret av ¤Arwen¤
Skrevet

Bruker flytende her. Jeg syns det virker som klærne blir renere av det - og det lukter ihvertfall bedre med flytende, syns jeg.

Skrevet (endret)

Jeg bruker pulver. Egentlig mest gammel vane, men har sett at pulver er billigere enn flytende (og kanskje mer miljøvennlig siden det kommer i en pose istedet for en plastflaske). Har prøvd begge deler da, de vasker like rent begge to. Har ikke merket forskjell på lukta, men med tøymykner har jo ikke lukten på vaskemiddelet noe å si.

Endret av Arkana
Skrevet

Ingen fast vane hva jeg bruker, akkurat nå har jeg pulver for hvitt og flytende for farget.

Skrevet

Jeg bruker pulver, men det er bare fordi jeg synes det er mest praktisk.

Det som er viktig for å få best mulig resultat er å dosere riktig. Å bruke for mye vaskepulver er å gjøre seg selv en bjørnetjeneste.. :)

Skrevet

Pulver. Gammel vane, vond å vende... Og vaskepulveret jeg bruker kommer ikke i flytende form.

Skrevet

Bruker pulver på vanlig vask. Men på hurtigprogrammet på min maskin anbefales det å bruke flytende, så da bruker jeg det. Pulver er nok billigere, særlig med tanke på at man får mange billigmerker i pulverform, men ikke i flytende.

Skrevet

Jeg bruker pulver. Har erfart at klærne blir renere med pulver enn med flytende vaskemiddel.

Skrevet

Pulver her også...

Skrevet

Jeg bruker bare flytende

Ny vane vond å vende ;)

Skrevet

Flytende vaskemiddel er laget for gamle vaskemaskiner som har vanskelig for å løse opp pulver. For vaskeresultatet har det lite å si. Jeg har ny vaskemaskin og bruker derfor pulver.

Skrevet

Bruker pulver i tablettform, da blir det riktig dosering.

Skrevet

Bruker flytende jeg...

Innbilt meg at det er best!

Fungerte hvertfall best på den gamle.

Men pulver er altså bra i nye?

Skrevet

Jeg og. Og så blir det ikke så mye søl som det blir av vanlig pulver.

Skrevet

Vet dere prisforkjellen på tablettene og pulver?

Innbiller meg at tablettene er mye dyrere men kanskje jeg tar feil?

Skrevet

Jeg er ikke så flink til å sjekke priser, men tablettene er nok dyrere ja!

Skrevet

:enig_anim:

Skrevet

Jeg er ikke så flink til å sjekke priser, men tablettene er nok dyrere ja!

Ja, tablettene er dyrere. Så jeg synes det er totalt unødvendig å kjøpe dem. Det er overhodet ikke vanskelig å få riktig mengde pulver, det finnes noe som heter måleskje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...