Gå til innhold

17 mai er for alle, men hva med de sinnssyke prisene prisene på is,pølser osv på skolene ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor få så mange barn med så dårlig råd? 🤷‍♀️

Anonymkode: 0eb0b...4b6

• Liker 30
  • Nyttig 7
Skrevet

Jøss det var dårlige greier. På vår skole kosta det 5kr for kaffe og 10 for kake og pinup i dag, så det er ikke sånn over alt. 

• Liker 18
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig. Her fikk 17 mai komiteen 20.000. De kjøpte pynt, kaffe og pølser. Resten ble ordnet av frivillige (mat, kaker, is, premier).

Pølse koster 25, kaffe 20 og 25 for kakestykke.  

Lurer på hva komiteen gjør med pengene. De har nemlig lov å stikke det resterende rett i lommen slik jeg forstod det når jeg snakket med noen i komiteen for noen uker siden  

Anonymkode: f07a4...46a

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vi har ikke dårlig råd, vi brukte 1200 kr ! Men jeg vet om flere som ikke hadde råd å de har ikke mange barn heller. 

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Enig med deg at det var høye priser. Var langt billigere her. Og alle leker var gratis, med unntak av fiskedam som kostet 20 kr. For hver lek barna var med på fikk de en strek på hånda og etter 5 streker fikk de en permie, en pose med diverse småleker. 

Anonymkode: 2a06c...f1d

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Det var noen heftige priser, ja.

Anonymkode: 909ac...03f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er jo ikke gitt at man har dårlig råd når man får barna, kan jo skje ting i livet i ettertid. 

Man kan bli syk og ufør

Miste ektefellen sin og selv sitte alene med alle utgifter 

Miste jobben pga nedbemanning ol

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er vel irrelevant for poenget til TS? 

har fortsatt barnehagebarn, men enig! Høres for dyrt ut for at alle skal ha lik evne til å delta. Skolen skal ikke være en utgiftspost.

Anonymkode: a9a1e...dd2

• Liker 9
Skrevet
avent skrev (4 minutter siden):

Vi har selv 4 barn og alle går på småskolen. Jeg har bakt kaker, smurt rundstykker, stått i kiosken osv for det er slikt vi blir pålagt og gjøre.

17 mai skal være for alle både fattig og rik, men da må jeg si at om dette stemmer så burde prisene bli kraftig skrudd ned. Alt som kommer inn av premier til leker, påsmurte rundstykker,kaker, muffins og kaffe har jo ikke FAU noen utgifter på siden det er foreldre som ordner dette. 

På vår skole kostet en kopp kaffe 25 kr, et kakestykke 30 kr, is mellom 30-40 kr, påsmurt halvt rundstykke 30 kr, pølse i brød 30 kr, 0,5 L med brus 40 kr... Ingen med stram økonomi har mulighet til å kjøpe noe her. 

Tenker at vi brukte ca 1200 kr på solen i dag da alle 4 barne våre kjøpte seg is, brus, pølse og var med på en del leker som alle kostet penger. Jeg vet om flere foreldre som faktisk ikke hadde mulighet til å kjøpe noe nede på skolen i dag å det gjør meg trist! Dette skal være et inkluderende arrangement for alle, men det blir jo ikke det, når jeg tipper svært mange ikke har muligheten til å svi av flere hundre kr på is og brus, selv om de er pålagt å være nede på skolen i mange timer..

Hvorfor ikke ha gratis kaffe, ha saft som et alternativ, ha kake til 5 kr og pølser til 10 kr, de hadde fremdeles tjent inn penger da alt av arbeidskraft er gratis og kaker Ol blir ordnet av foreldre.

Først da blir det et inkluderende arrangement 17 mai hvor ALLE har mulighet til å kjøpe noe og kose seg med!!

er ufint at det skal koste så mye for noe foreldre er pålagt til å ordne gratis. og sekkeløp og potetløp burde jo vært gratis. Sjukt. Hvem er det som håver inn av foreldrrnes dugnadsarbeid? Hadde jeg blitt pålagt å bake og stå i kiosken å selge kaka jeg måtte punge ut av min egen lommebok for å lage så hadde jeg blitt sur om jeg skulle få null fortjeneste for det, og tom måtte betale 30 kr for et stykke kake JEG hadde bakt

• Liker 7
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Er jo ikke gitt at man har dårlig råd når man får barna, kan jo skje ting i livet i ettertid. 

Man kan bli syk og ufør

Miste ektefellen sin og selv sitte alene med alle utgifter 

Miste jobben pga nedbemanning ol

Nettopp! Men litt av poenget med sånne arrangementer er vel at alle skal få muligheten til å delta 🙂

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Enig. Her fikk 17 mai komiteen 20.000. De kjøpte pynt, kaffe og pølser. Resten ble ordnet av frivillige (mat, kaker, is, premier).

Pølse koster 25, kaffe 20 og 25 for kakestykke.  

Lurer på hva komiteen gjør med pengene. De har nemlig lov å stikke det resterende rett i lommen slik jeg forstod det når jeg snakket med noen i komiteen for noen uker siden  

fy faen

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

På skolen her går pengene til 6. klasse som skal på leirskole neste år, så da gjør det at alle kan bli med. Vi spiser likevel pølser hjemme før vi drar på skolen og kjøper brus på butikken noen dager før for å slippe å stå i kø hele dagen. 

Anonymkode: 99351...710

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

På skolen "vår" var prisene langt rimeligere men veldig mye billigere enn dette kunne det ikke ha blitt uten å gå i minus. Mat har blitt dyrt. Også den som konsumeres 17. mai. 

Anonymkode: af7fe...84f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

På skolen "vår" var prisene langt rimeligere men veldig mye billigere enn dette kunne det ikke ha blitt uten å gå i minus. Mat har blitt dyrt. Også den som konsumeres 17. mai. 

det er foreldra som fikser maten

• Liker 4
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Eneste skolen her la ut penger på var is,pølser og brus! Resten ble ordnet gratis av foreldre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (2 minutter siden):

er ufint at det skal koste så mye for noe foreldre er pålagt til å ordne gratis. og sekkeløp og potetløp burde jo vært gratis. Sjukt. Hvem er det som håver inn av foreldrrnes dugnadsarbeid? Hadde jeg blitt pålagt å bake og stå i kiosken å selge kaka jeg måtte punge ut av min egen lommebok for å lage så hadde jeg blitt sur om jeg skulle få null fortjeneste for det, og tom måtte betale 30 kr for et stykke kake JEG hadde bakt

Det er vel FAU som "håver inn". Altså penger som går tilbake til aktiviteter/ting for skolebarna. 

• Liker 21
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (1 minutt siden):

det er foreldra som fikser maten

Hos oss bare kakene. Resten betales av FAU-kassa og prisen beregnes så det skal gå i null. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er vel FAU som "håver inn". Altså penger som går tilbake til aktiviteter/ting for skolebarna. 

jaha? hvorfor må foreldre stadig betale for ting hele veien. FAU må jo være stinn av penger om det er slik det holdes på

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...