AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #21 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ingen her drikker på 17 mai. Jeg drikker heller ikke på julaften, men har ingen problemer med å ta litt vin på nyttårsaften med barna. Alkohol hører ikke hjemme på barnas dag 🌺 Anonymkode: dda3a...36b Nå er det vel strengt tatt Norges nasjonaldag vi feirer i dag og ikke barna så denne dagen tilhører alle både de voksne uten barn, foreldre og barn. Å omtale Norges nasjonaldag som barnas dag synes jeg ekskluderer uhorvelig mange og har ikke noe med hvorfor vi feirer 17. mai. Anonymkode: c1ac8...6f9 10 1
Summeer Skrevet 17. mai 2022 #22 Skrevet 17. mai 2022 Nei. 17mai har aldri vært en dagsfylla dag for meg.
flusa Skrevet 17. mai 2022 #23 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sitter her og skjemmes. Nok en dag forsvunnet pga alt for høyt inntak av alkohol. Dreit meg ut foran hele slekta med barn og det hele. (Ikke mine barn, de er hos faren denne dagen) Flere som sliter med å kontrollere inntaket av alkohol på dager som denne? Anonymkode: be647...7da Nei,heldigvis ikke. Men syns det er bra at man er åpen om det❤️det er et godt tegn❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #24 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sitter her og skjemmes. Nok en dag forsvunnet pga alt for høyt inntak av alkohol. Dreit meg ut foran hele slekta med barn og det hele. (Ikke mine barn, de er hos faren denne dagen) Flere som sliter med å kontrollere inntaket av alkohol på dager som denne? Anonymkode: be647...7da Jeg håper du skaffer deg hjelp TS. Det høres ut som dette skjer litt for ofte. Anonymkode: 5f4c9...5e4 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #25 Skrevet 17. mai 2022 Hvis du driter deg ut på fylla ofte, så har du nok et alkohol problem. AA har ukentlige møter. Ingen skam i det. Anonymkode: 06dd8...280
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #26 Skrevet 17. mai 2022 Nei, ikke noe problem her. Tok et par øl i solen etter barnet hadde lagt seg, men ingenting dagtid. Anonymkode: 17c94...14b
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #28 Skrevet 17. mai 2022 Nei, egentlig ikke. Nå går jeg som regel ikke for grøftefylla på 17. mai selv om jeg har tatt noen glass, orker ikke konkurrere med russen/ungdommen. Selv når jeg er ordentlig på trynet greier jeg å oppføre meg, som de fleste voksne mennesker å gjøre. Hvis du ikke gjør det, burde du heller la være å drikke. Er det egentlig verdt det hvis du ikke greier å styre deg? Anonymkode: 3449e...c62
Gjest tullerikke Skrevet 17. mai 2022 #29 Skrevet 17. mai 2022 Aldri rørt alkohol på 17.mai. I yngre dager festet vi 16.mai. Dreit meg sikkert ut en eller to ganger, men det er så mange år siden nå.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #30 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sitter her og skjemmes. Nok en dag forsvunnet pga alt for høyt inntak av alkohol. Dreit meg ut foran hele slekta med barn og det hele. (Ikke mine barn, de er hos faren denne dagen) Flere som sliter med å kontrollere inntaket av alkohol på dager som denne? Anonymkode: be647...7da Been there… kuttet derfor ut alkohol. Anonymkode: e72e7...e57
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #31 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sitter her og skjemmes. Nok en dag forsvunnet pga alt for høyt inntak av alkohol. Dreit meg ut foran hele slekta med barn og det hele. (Ikke mine barn, de er hos faren denne dagen) Flere som sliter med å kontrollere inntaket av alkohol på dager som denne? Anonymkode: be647...7da La være å drikke på fremtidige nasjonaldager. Det er uverdig å surre rundt i fylla på barnas dag. I dag får du tenke at gjort er gjort, men skjerp deg til neste år. Anonymkode: 3ea9b...0a2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #32 Skrevet 17. mai 2022 nja, du kan si at jentene mine har det. Den ene er russ og den andre var på fest i går. Så det ble lite feiring på dem i dag. De var litt sånn; "Dette var skikkelig kjipt" da de ikke orket å stå opp og feire dagen. Jeg synes også det var litt leit, men hvem har ikke en gang gått på en smell på 16 mai i yngre dager? Jeg har aldri gått på en smell på 17 mai da- så langt jeg kan huske. Rett og slett fordi jeg sjelden drikker da. Jeg har hatt champagnelunch, men drikker veldi lite tidlig på dagen, uansett. Føles feil å være brisen. ...og jeg hadde aldri gjort det foran slekt og ikke minst barn!! Men hvis det var alkohol på denne tilstelningen med barn, så var det kanskje en ting som lå i emningen- og noe de burde vurdere å la ligge en annen gang. Hvis det ikke var, og du dukket opp etter drikking til slekt, så burde du hatt vett til å holde deg unna. Skal du på fylla eller drikke alkohol, så hold deg vekke fra barn og slekt. Mine foreldre og slekt hadde "drept" meg om jeg hadde dukket opp full på 17 mai, så det hadde liksom ikke vært et alternativ. Anonymkode: 56660...0ed
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #33 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gjorde ikke noe galt sånn sett, men ble bedt om å dra. Dette er ikke første gangen alkoholen har tatt overhånd. Anonymkode: be647...7da Du må virkelig se på om alkohol er noe du burde drikke. Er ikke alle som bør ha i seg noe. Anonymkode: a1961...da7
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #34 Skrevet 17. mai 2022 Nei, sluttet å drikke alkohol for et halvt år siden, og det er det beste jeg noen gang har gjort. Anonymkode: 3a630...41f
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #35 Skrevet 17. mai 2022 Jeg tror det er mange som sliter med alkoholen så mer enn en forelder som hadde tatt seg en for mye i dag og dette var relativt tidlig på dagen. Anonymkode: 037d5...4e7 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #36 Skrevet 17. mai 2022 Ja, sliter med å kontrollere alkoholinntaket både på helligdager og i helgene. Men, jeg har aldri forbundet 17.mai med alkohol, det har vært noe som kom senere da jeg ble student. Og selv da klarer jeg å kontrollere meg, siden jeg forbinder det med kos og rolig stemning. Anonymkode: 0e648...816
Snabeltann Skrevet 17. mai 2022 #38 Skrevet 17. mai 2022 Nei. Ikke vant til at 17.mai er alkoholdag, men 16.mai da jeg var yngre. Så drikker aldri da.
Purple_Pixiedust Skrevet 17. mai 2022 #39 Skrevet 17. mai 2022 Alkohol har ikke pleid å være en del av min 17 mai. Minus i fjor og året før, men da var det kun jeg og min venn. Det bør ikke drikkes slik med barn tilstede. Så jeg håper du til neste år greier å avstå.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #40 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå er det vel strengt tatt Norges nasjonaldag vi feirer i dag og ikke barna så denne dagen tilhører alle både de voksne uten barn, foreldre og barn. Å omtale Norges nasjonaldag som barnas dag synes jeg ekskluderer uhorvelig mange og har ikke noe med hvorfor vi feirer 17. mai. Anonymkode: c1ac8...6f9 Og julaften er heller ikke barnas dag sånn sett. Men det er allikevel to av de største dagene i året for barna. For meg er 17 mai litt stress, men barna har en form for ren glede som ingen voksne kan matche. Man ekskluderer ikke noen fordi man kaller noe barnas dag. Barn og voksne kan trygt sameksistens og gjøre sine ting side om side. Men når voksne tar seg til rette med alkohol og gjør barn utrygge på disse merkedagene. Vel, fuck de. Anonymkode: afc0e...c0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå