Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Nå skal jeg snart starte i ny jobb som saksbehandler. Jeg har ikke noe erfaring med dette, og fikk for noen dager siden tilsendt på mail "veileder for saksbehandling". Dette var på 80s! Forventes det at jeg har lest hele til jeg starter på jobb? Til info er det 7 dager mellom jeg fikk tilsendt det og jeg starter, men har vært ganske travel... Noen som ellers har råd til en som er ny i yrket?

Anonymkode: d2d5b...3e4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Saksbehandler innen hvilket felt?

Anonymkode: c8cd2...0df

AnonymBruker
Skrevet

80 sider er jo ingenting.

Anonymkode: c0d96...253

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Saksbehandler innen hvilket felt?

Anonymkode: c8cd2...0df

Helse.

Skrevet

Du fikk veilederen tilsendt, men stod det ikke noe om hva de ville at du skulle gjøre med den? De måtte vel gitt beskjed hvis det var forventet at du skulle lese den før du begynte... Det er mye nyttig som står i veilederen, så hvis du vil forberede deg til jobben kan det være et greit sted å begynne for å sette seg litt inn i alt det nye som møter deg. Lykke til i ny jobb 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

80 sider er da virkelig INGENTING. Det tilsvarer vel pensum for 1 (ett!) studiepoeng på universitetet. Hvis du skal saksbehandle bør du som et minimum sette deg inn i veilederen. I tillegg må du kjenne til og kunne bruke juridisk merode, skjønnsutøvelse, forvaltningsloven og andre sentrale velferdslover. Etikk kan også være greit å sette seg inn i.

Anonymkode: d86e4...072

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

80 sider er da virkelig INGENTING. Det tilsvarer vel pensum for 1 (ett!) studiepoeng på universitetet. Hvis du skal saksbehandle bør du som et minimum sette deg inn i veilederen. I tillegg må du kjenne til og kunne bruke juridisk merode, skjønnsutøvelse, forvaltningsloven og andre sentrale velferdslover. Etikk kan også være greit å sette seg inn i.

* juridisk metode.

AnonymBruker
Skrevet

Forbered deg på å få MYE kjeft og "jeg går til avisa med dette". Spesielt nå når eldrebølgen skyller over oss, og vi er på ingen måte klare for det. 

Anonymkode: ab9cc...b84

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Neida, enig i at det ikke er mye, men starter i morgen og fikk den tilsendt forrig torsdag. Har vært på jobb hver dag og har hatt avtaler utenom. Såklart er avtalene kanskje noe jeg burde avlyst for å lese dette, men samtidig var hele prosessen utrolig kort (ble anbefalt å søke forrige uke og var på intervju da og fikk tilbudet og det her tilsendt).

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har pleid å skumme gjennom slike dokumenter før jeg starter i ny jobb. Har egentlig alltid vært forberedt på å finlese de, men har raskt skjønt at man ikke får så mye ut av disse dokumentene før man faktisk sitter med ulike oppgaver/opplæring. Nå vet jeg ikke helt om det er en slik type veiledning du har fått, men jeg har erfart dette i hvert fall. Og så er veiledningene veldig nyttige når man først sitter med opplæring/jobber med saker.

Ville skummet raskt igjennom bare for å se hva det dreier seg om og få et lite overblikk. Tror ikke det er forventet at du har satt deg grundig inn i stoffet.

Anonymkode: d74ad...b48

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Neida, enig i at det ikke er mye, men starter i morgen og fikk den tilsendt forrig torsdag. Har vært på jobb hver dag og har hatt avtaler utenom. Såklart er avtalene kanskje noe jeg burde avlyst for å lese dette, men samtidig var hele prosessen utrolig kort (ble anbefalt å søke forrige uke og var på intervju da og fikk tilbudet og det her tilsendt).

11-12 sider om dagen greier da virkelig alle å lese. Såpass leser i hvert fall jeg til og med de dagene jeg jobber dobbelt.

Anonymkode: c0d96...253

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du rekker fint å lese 80 sider i kveld. Er ikke meningen at du skal kunne alt på rams, men du bør ha gjort deg kjent med veilederen og ha en viss formening om hvor i dokumentet du kan finne svar på spørsmål som kan dukke opp.

Anonymkode: 87713...ff8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...