Gå til innhold

Hvorfor så masse strenge tanker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil legge de fra meg! Jeg føler at livet er et strengt sted der man ikke har lov til å være glad for lenge. Helst skal man bare være nøytral. Blir man lei seg så har man fortjent det men så er det ikke lov å syte og man må tvinge seg glad igjen fordi noen har det verre. 
Jeg jobber ikke hardt nok, jeg presterer ikke nok og jeg streber ikke nok. Man skal stå opp tidlig om morgenen og legge seg 22. I sin våkne tilstand skal man lese, studere, jobbe og mest mulig kjedelig. Jeg føler det er litt Gud forby å ha fet mye behagelig og gøy.

Fler som har det sånn?

Anonymkode: a7cb1...4c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tror kanskje du har mye selvaggresjon. Og mye sinne mot noen som du istedet retter mot deg selv. Da kan plutselig absolutt alt være galt. Enten det er å føle seg glad eller lei seg. 

Jeg holder på å lese en bok som heter "hva føler du nå?" Av Cecilie Benneche. Den er veldig bra og veldig lettlest, og tar for seg slike ting. Og med fokus på de vitale følelsene. Den vil jeg anbefale deg.

Endret av Purple_Pixiedust
AnonymBruker
Skrevet
Purple_Pixiedust skrev (15 timer siden):

Tror kanskje du har mye selvaggresjon. Og mye sinne mot noen som du istedet retter mot deg selv. Da kan plutselig absolutt alt være galt. Enten det er å føle seg glad eller lei seg. 

Jeg holder på å lese en bok som heter "hva føler du nå?" Av Cecilie Benneche. Den er veldig bra og veldig lettlest, og tar for seg slike ting. Og med fokus på de vitale følelsene. Den vil jeg anbefale deg.

Takk for forslag :) men hvorfor er vi sånn? Jeg er piss lei av at det ikke skal være lov å slappe av osv. Man skal alltid skjerpe seg. Er jo ikke sånn at alt og alle ber meg skjerpe meg, har ikke hørt det på lenge liksom, men da blir det også for godt til å være sant for da tenker jeg at de heller irriterer seg i stillhet. 
Det kan kanskje komme fra barndommen og? Følte alltid jeg måtte forandre meg. Og hva samfunnet har sagt, feks i jobbintervjuer osv, så er spørsmålet også: «hva synes du at du kunne gjort bedre?». Altså MÅ vi HELE TIDEN finne noe ved oss som ikke er bra nok? Skulle ønske jeg bare var mer kald og kynisk og ikke tok til meg sånne ting.

Anonymkode: a7cb1...4c6

AnonymBruker
Skrevet

Du må søke og fokusere innover, ikke utover. Altså  hva gjør DEG glad og lykkelig, ikke hva andre mener eller du tror de mener. Da blir det faktisk mye enklere å være med andre, man blir bedre likt og gir en mye bedre utstråling. Og ikke minst vil man ha det godt med seg selv. 

Anonymkode: f20c6...fd5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...