Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Synes ikke det er hysterisk å be om å få målt hcg i visse tilfeller, som ved spørsmål om SA, XU el.l. Fikk tatt det selv, siden jeg ble gravid med IVF. Merker at jeg ble roligere av å vite at verdien var bra, synes ikke at "sjelefred" er å sløse med penger. Betaler jo også selv for å få tatt prøven hos legen.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Synes ikke det er hysterisk å be om å få målt hcg i visse tilfeller, som ved spørsmål om SA, XU el.l. Fikk tatt det selv, siden jeg ble gravid med IVF. Merker at jeg ble roligere av å vite at verdien var bra, synes ikke at "sjelefred" er å sløse med penger. Betaler jo også selv for å få tatt prøven hos legen.

er ikke alle prøver i forbindelse med graviditet gratis?

• 1 måned senere...
Gjest Miss.Chanel
Skrevet

funnet et hcg innlegg nå.

jeg får svar på mine prøver i dag. men tror det går dårlig, sitter her å blør nå igjen...

• 5 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Det er tull!

Lav hcg kan fortelle at man kanskje har en begynnende spontanabort, veldig høy hcg verdi kan ofte komme av tvillinger, så har man det sjekker man det nøyere ved ultralyd tidlig. Hvis du tror du spontanaborterer så kan hcg verdien fortelle det, synker den; ja, da spontanaborter man, stiger den; nei.

Det er ikke alltid man bare vil vite om man er gravid, men faktisk "hvor gravid man er".

Stemmer det! Og hvis ømhet i brystene forsvinner, kvalmen forsvinner og "stingene" i magen forsvinner, så betyr det at HCG-nivåene er bunnlave og en spontanabort står for tur. Brune flekker/blødninger/rødt blod bekrefter dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...