Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en kjæreste som jeg har vært sammen med i 2 år. Vi bor ikke sammen av praktiske årsaker, men han har fått et godt forhold til min datter på 5 år. Vi hadde lenge avtalt at på 17. Mai så skulle vi kose oss sammen alle tre. Blant annet med grilling hos noen venner av meg med barn utpå dagen. Noen dager før 17. Mai sier han at han er invitert på champagne frokost til noen venner av seg og har lyst å gå der. Greit nok, vi kan treffes senere på dagen. Så kommer han med at han skal til byen å drikke å feste hele dagen. Spurte om de var mange som skulle. Det er han og to venninner bare. Er ikke sjalu i forhold til disse venninne, de er barndomsvenner og er bare gode venner. Men ble så utrolig skuffet over at han ikke ville være sammen med meg og min datter. Hvordan hadde dere reagert?

Anonymkode: 6fd8f...858

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er han? Høres umodent ut.

Anonymkode: a2e90...060

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt kjempeskuffet. 

Anonymkode: 668b7...c6c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde vært helt greit for meg, man får velge selv hvordan man ønsker å feire. Jeg hadde nok heller ikke vært så interessert i å tilbringe dagen sammen med barn ettersom jeg er barnløs selv, for meg er 17. mai dagen for en god fest.

Anonymkode: 8f141...0a7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som han er som meg da jeg var i forhold med en mann med barn. For meg som er barnløs har 17.mai vært den beste dagen i året, med champagnefrokost og festligheter i byen etterpå med en god gjeng. Jeg droppet også kjæresten og barna hans for å gjøre dette, da jeg har null interesse av familieopplegg med barn på 17.mai. Enig med den over - for meg er også 17.mai dagen for en god fest. 

Anonymkode: eaeca...28c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er bonusmor til tre. Denne dagen har bestått av pynting av barn, tog, leker på skole og selskap med familie og venner. Jeg har stått for alt. Hvorfor? 

Fordi jeg valgte også barna når jeg valgte mannen. Jeg valgte å bli med i en familie på fulltid. Ikke bare når det passet meg.

Han lagde en avtale med dere og det viser at han aldri vil prioritere dere som familie. Han vil leve som singel.

Dere andre som har kjæreste med barn burde virkelig skjerpe dere 🤦‍♀️

Anonymkode: 04341...779

• Liker 5
  • Hjerte 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

I og med at dere har avtalt opplegg for lenge siden synes jeg det er dårlig gjort av ham. Greit nok at han ikke har barn, men han har valgt deg og da har han valgt barnet ditt også. 

Anonymkode: 8a50d...6c1

• Liker 5
Skrevet

Er greit nok at han velger fest foran dere, men at han gidder å bryte avtalen. Det i seg selv er egentlig trist, det tror jeg du kan ta opp med ham.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tipper dette er typisk for hvordan dere prioriterer ulikt. 

Btw, i år er uansett en tullete dag å feste på 17.mai, da jobb tidlig 18.mai venter for de fleste av oss... Ikke sjarmerende å være over 19 og møte bakfull på jobb. 

Anonymkode: 9d34a...a76

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Vi er voksne mennesker i midten av 30 årene. Han har fri i morgen, det har ikke jeg. Som flere nevner så er det avtalebruddet og det at jeg hadde gledet meg som sårer. Nå gir han ikke lyd i fra seg heller og jeg må snart legge meg. Har en vond klump i magen.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ts her. Vi er voksne mennesker i midten av 30 årene. Han har fri i morgen, det har ikke jeg. Som flere nevner så er det avtalebruddet og det at jeg hadde gledet meg som sårer. Nå gir han ikke lyd i fra seg heller og jeg må snart legge meg. Har en vond klump i magen.

Han respekterer deg ikke.. det er tydelig. 

Anonymkode: 492b3...8eb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Han tenker som en singel person. 

Anonymkode: 9d34a...a76

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vel,han valgte egen moro fremfor deg og barnet. Egentlig bra han brøt avtalen,- nå vet du hvor han står . 🙄

Ombestemme seg i siste liten på den måten viser dårlig dømmekraft og egoisme.  Ikke en bonuspappa det her..

Anonymkode: bf51d...0de

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig gjort av ham å bryte en avtale. Bortsett fra det forstår jeg ham godt - jeg hadde også heller villet dra på champagnefrokost på 17. mai. Men da burde han ikke ha laget en avtale med dere. Det skuffer deg og datteren din,. og pinlig for deg å måtte forklare de dere skulle møte at nei kjæresten droppet oss i siste liten for å heller dra på fest.

Anonymkode: cfba6...b3c

• Liker 3
Skrevet

Dump ham. Dette er bare én av mange skuffelser for jenta di og deg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd noe av det samme, og jeg har også lurt på om det er innafor å bli skuffet.
Han er også barnløs, men i midten av 40-årene, så noe eldre.

Ikke for å kuppe tråden, men så du ikke føler deg helt alene:
Min kjæreste og jeg hadde avtalt at vi skulle møtes på ettermiddagen, for han skulle på tur i skogen tidlig på dagen.
Vi tenkte ta en kaffe eller øl et sted litt utenfor sentrum uten mye mas for ingen av oss er egentlig veldig glad i 17. mai. 
Tenkte ta med en felles venn eller noe, men ikke mer enn det, for det skulle være litt barnevennlig. Men så fort han fikk på seg dressen, ombestemte han seg mtp hva han ville, så da han kom bort til meg var han i full gang med å organisere festligheter på det stedet vi hadde tenkt oss til. Han "gadd" ikke si ifra om at han hadde endret planer, så her fikk man bare bli med om man ville. Fest må det være, og jo mer posh sted, jo bedre.
Jeg og datteren min ble med, var der en halvtime og dro når det begynte komme en del folk - helt uinteressant for en niåring å sitte på et sånt sted med mye rai rai. Endte med at han kom hjem tidlig natt, og i dag orket han ikke gå på jobb og sov til utpå formiddagen.

Jeg har full forståelse for at det ikke er morsomt å henge med på barnevennlig 17. mai, som så mange andre her skriver. Men jeg hadde nok ønsket både på dine og mine vegne at han sa ifra om det. Vi har vært sammen i fire år, og har vært feiret to rolige 17. mai på besøk hos felles venn, og et par andre ganger har en eller begge vært hos familie som bor langt borte.
Får se hvordan det blir neste år, men forventningsavklaringer får bli greia da. 

Anonymkode: 8ca86...61f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...