AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #1 Skrevet 17. mai 2022 Jeg har gått i behandling hos psykiater på DPS i 1 års tid pga ett par småting jeg sliter med. Nå skal han slutte og jeg står igjen med valget om hva jeg skal gjøre videre. Jeg er veldig i tvil og klarer ikke finne ut hva som ville være best for meg. Setter derfor veldig pris på andres perspektiv på dette. De forskjellige alternativene jeg har er: Sykepleier: Som kan gi støttesamtaler en gang i uken. Vil tro vedkommende ikke har like mye kunnskap som en psykolog/psykiater? Men kan nok være en fin samtalepartner på tross av det? Kanskje det ikke er så viktig heller? Jeg vet ikke, har liten erfaring med psykepleiere fra psykiatritjenesten i kommunen. Tror også de kan komme hjem til en noe jeg ser på en fordel da jeg ikke alltid synes det er like lett å skulle komme seg til kontoret. Fastlege: Som kan gi støttesamtaler en gang i måneden, mulig oftere om der er ett stort behov. Det virker som at han grei kunnskap om psykiatri, men tiden vil jo være veldig begrenset i og med at jeg nok måtte hatt to dobbelttimer eller tre for å i det hele tatt rekke å si noe som helst? Kjenner han heller ikke så veldig godt. Har bare vert der med fysiske ting til nå, men han virker grei. Han har vel bare tilgang til epikriser fra spesialhelsetjenesten? Hadde kanskje vert en fordel om han hadde mer informasjon om meg og det jeg har vert igjennom og det jeg sliter med? Psykolog: (Vikar til nåværende behandler). Som kan gi samtalebehandling en gang i uken eller hver andre uke. Jeg ser på det som en stor fordel at jeg kan få behandling og ikke bare støttesamtaler, men så er det kanskje ikke mer behandling jeg trenger? Kanskje det er på tide å gå over til støttesamtaler hos psykepleier eller fastlege? Psykolog har jo tilgang til journalen fra DPS, så er en fordel at en kan lese seg opp på journalen. Anonymkode: e810f...d82
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #2 Skrevet 17. mai 2022 Dette er noe du bør snakke med behandleren din om. vi vet ikke hva slags kompetanse du har behov for. Anonymkode: d4d58...97c
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #3 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette er noe du bør snakke med behandleren din om. vi vet ikke hva slags kompetanse du har behov for. Anonymkode: d4d58...97c Ja, det skal jeg gjøre. Men han kommer nok til å spørre hvilke tanker jeg har og hva jeg ønsker og jeg har virkelig ingen aning. Anonymkode: e810f...d82
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #4 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det skal jeg gjøre. Men han kommer nok til å spørre hvilke tanker jeg har og hva jeg ønsker og jeg har virkelig ingen aning. Anonymkode: e810f...d82 Du vet ikke hva personen vil si før du prater med han. Så du vet ikke en gang om du får det spørsmålet. Du kan si at du ikke vet hva du selv ønsker. Du må da vite hva du sliter med og trenger hjelp med. Det vet også behandler om du har vært åpen. Når du ikke engang vet hva slags type hjelp du trenger, hvordan skal vi vite det? Anonymkode: d4d58...97c
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #5 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Du vet ikke hva personen vil si før du prater med han. Så du vet ikke en gang om du får det spørsmålet. Du kan si at du ikke vet hva du selv ønsker. Du må da vite hva du sliter med og trenger hjelp med. Det vet også behandler om du har vært åpen. Når du ikke engang vet hva slags type hjelp du trenger, hvordan skal vi vite det? Anonymkode: d4d58...97c Nei, det vet jeg jo ikke. Men i forhold til hvordan han bruker si så kan jeg tenke meg at det sannsynligvis blir responsen jeg får. Jeg vet jo hva jeg trenger hjelp til, jeg bare vet ikke hvem som ville være den beste til å hjelpe meg. Derfor spør jeg. Anonymkode: e810f...d82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå