Gå til innhold

Sydentur med 5åring som nekter å gå ut.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er i Spania dag 4 på en barnevennlig hotell. De første 2 dagene så veldig lovende ut, sønnen badet masse, var på lekeplass og stranda. Vi prøvde barneklubb, men det var ikke aktuelt selv om jeg var der. På dag 3 var vi 1 time ved basseng og etter lunsj gikk vi en 30 min. tur på stranda, ellers har han vært inne - lekt med lekene, spilt på IPad . Han skriker og hyler når vi prøver å motivere ham å leke ute, gå en tur, badet 🙄Han teller dager når vi skal reise hjem. Er det vanlig? 

Anonymkode: 1ee96...df4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han savner nok hjemmet sitt. Ikke alle små barn er så glade i forandringer... 

Synes likevel ikke at han skal få bestemme ferien. Vil dere ut, så må han bli med, dere bestemmer vel, ikke han? 

Anonymkode: baa59...cb3

• Liker 19
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vi er i Spania dag 4 på en barnevennlig hotell. De første 2 dagene så veldig lovende ut, sønnen badet masse, var på lekeplass og stranda. Vi prøvde barneklubb, men det var ikke aktuelt selv om jeg var der. På dag 3 var vi 1 time ved basseng og etter lunsj gikk vi en 30 min. tur på stranda, ellers har han vært inne - lekt med lekene, spilt på IPad . Han skriker og hyler når vi prøver å motivere ham å leke ute, gå en tur, badet 🙄Han teller dager når vi skal reise hjem. Er det vanlig? 

Du lar barnet bestemme? Her har du satt lite grenser i oppdragelsen skjønner jeg. Man lar selvfølgelig ikke et barn diktere slik, du får ta fra han IPaden å gi beskjed om at "nå skal vi ut å gjøre sånn og sånn, iPaden får du tilbake når du hører på hva mamma sier til deg"… 

Ikke si det akkurat på den måten, men noe i samme kategori. 

Håper du er klar over at de 6 første årene i et menneskes liv, er da mennesket blir dannet med både folkeskikk og oppdragelse. Det er en kritisk alder fra 0-6 år for å gjøre barna til ordentlige mennesker som kan oppføre seg, barnet skal aldri diktere de voksne - da har man selvfølgelig gjort en sinnssykt stor feil. 

Anonymkode: 573f1...7d8

• Liker 16
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er deres egen feil!

Dere burde oppdratt ungene deres til at det ikke er den som bestemmer.

Si til ungen at dere går ut. Han får sitte inne om han skal ødelegge ferien for alle. Sett hardt mot hardt

Anonymkode: edfab...017

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg hadde tydd til bestikkelser der, gitt. Hadde ikke orket bråk på ferieturen.

Anonymkode: ae447...38b

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men herregud. Stapp iPaden i skapet og gå ut døra.

• Liker 24
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kanskje du skulle gitt han en oppvekst som man fikk før istedenfor å bare gi han en iPad og alt annet drit av teknologi slik at de blir avhengig av sånt for å ha det moro.

Anonymkode: 5b83b...0ea

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Han kan vel i verstefall sitte under en parasoll med ipaden, så kan dere kose dere ute?

Anonymkode: 681f6...3ad

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

For noen svar🙄 kanskje barnet ditt ikke liker varmen?

Anonymkode: 3020f...538

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Nok et barn som har fått belønningssystemet i hjernen fucka opp pga skjermbruk.

Anonymkode: b7acc...2d6

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Kan det vere for varmt for han? Eg har aldri vore i syden som vaksen fordi de einaste eg kan gjere i temperaturar 30+ er å ligge langflat og stønne

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Da blir det norgesferie neste gang..

Anonymkode: c06ab...38b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For noen svar🙄 kanskje barnet ditt ikke liker varmen?

Altså når han bare vil sitte og spille på ipad så er det ikke pga varmen, flere og flere barn blir som dette fordi de er så vandt til å ha PC, ipad, osv til enhver tid som kan brukes for å få underholdning at de aldri lærer hvordan man kan finne på noe uten.

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Med en 5-åring kan man jo kommunisere. Hva sier han? Hvorfor vil han ikke ut? 

Jeg hadde prøvd å finne andre aktiviteter enn dere har gjort. Om det så er å reise til en et aircondition kjøpesenter og spise is...

Anonymkode: 41b76...a21

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Han vil ikke ut. Og så? Det er vel ikke han som bestemmer? Det gjelder vel for barn i alle aldre - og de fleste voksne - at mye man ikke vil/orker(har lyst til blir både tålelig og ofte til og med ganske gøy når man først kommer i gang, selv om man kan trenge litt overtalelse. Han får vel neppe sitte inne med iPaden hele dagen hjemme?

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså når han bare vil sitte og spille på ipad så er det ikke pga varmen, flere og flere barn blir som dette fordi de er så vandt til å ha PC, ipad, osv til enhver tid som kan brukes for å få underholdning at de aldri lærer hvordan man kan finne på noe uten.

Selvsagt kan det være pga varmen! Forøvtig står dey også leker!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er glad foreldrene mine ikke dro meg med til syden som 5-åring. Hadde sannsynligvis syntes det var forferdelig. Synes forsåvidt "syden" er noe av det verste som finnes den dag i dag, selv om jeg elsker å reise.

Anonymkode: 8e642...06e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har et barn som sliter veldig med forandring, og blir fort sliten av inntrykk. 

Trikset er forberedelser. Snakk om hva dere skal gjøre neste dag, hvor dere skal, og hvem som skal være med osv. 

Snakk også gjerne om at ipaden blir lukket vekk på kvelden sånn at når han våkner om morgenen er den ikke der, eller at det nå er 20 minutter til dere skal ut og ipaden må pakkes ned. Nå er det 10 minutter. Nå er det 5 minutter. Nå er det 2 minutter. 

Men om gutten deres normalt ikke har problemer med mange inntrykk og nye opplevelser, så kan det være en ide å finne ut hvorfor han plutselig hengir seg til virkelighetsflukt.

Opplever han noe han synes er vanskelig på tur, sånn at han søker virkelighetsflukt? For eksempel drikker dere mer alkohol der nede? Går dere lange turer som er mye mer slitsomme for trøtte barnebein enn for voksne? Opplevde han en tafsete gris i bassenget en av dagene?

Anonymkode: 9b244...246

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi har et barn som sliter veldig med forandring, og blir fort sliten av inntrykk. 

Trikset er forberedelser. Snakk om hva dere skal gjøre neste dag, hvor dere skal, og hvem som skal være med osv. 

Snakk også gjerne om at ipaden blir lukket vekk på kvelden sånn at når han våkner om morgenen er den ikke der, eller at det nå er 20 minutter til dere skal ut og ipaden må pakkes ned. Nå er det 10 minutter. Nå er det 5 minutter. Nå er det 2 minutter. 

Men om gutten deres normalt ikke har problemer med mange inntrykk og nye opplevelser, så kan det være en ide å finne ut hvorfor han plutselig hengir seg til virkelighetsflukt.

Opplever han noe han synes er vanskelig på tur, sånn at han søker virkelighetsflukt? For eksempel drikker dere mer alkohol der nede? Går dere lange turer som er mye mer slitsomme for trøtte barnebein enn for voksne? Opplevde han en tafsete gris i bassenget en av dagene?

Anonymkode: 9b244...246

Eller er belønningssystemet hans ødelagt av iPad. Punktum.

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Pakk bort iPaden og gå ut. Verre er det ikke. For et bortskjemt barn! 

Anonymkode: 0de6a...e05

• Liker 4
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...