AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #1 Skrevet 17. mai 2022 Mulig det er jeg som er sensitiv, men jeg dropper altså egne barn og eks etter overstått 18. Mai tog og litt aktiviteter felles - ungene skriker og jeg får dårlig samvittighet, men jeg vet at jeg HAR stilt opp i dag, hadde det vært min uke hadde jeg definitivt stått der alene med barna, og jeg har avtale om å dra til kjæresten og være med han når 17. Mai er overstått- så jeg er "hard" og sier at det var gøy å gå i tog og være sammen i dag, men nå skal jeg dra. Det stikker litt, men jeg får det gjort, og barna har det helt sikkert ok igjen 5 minutter etter at jeg er borte. Men så kommer jeg hjem da og tekster til kjæresten. Så skriver han at han bare sovet, så han er visst trøtt. Jeg spør for sikkerhets skyld om han helst vil ha ro og tid for å være for seg selv i dag, siden har er trøtt. Håper jo seff ikke på at han sier ja, men så skriver han altså: "Ja. Det var planen. Slappe av og tidlig til sengs." Altså hallo?! Joda. Jeg ga han tilbudet om å være for seg selv, men å svare på den måten med at det allerede var planen er jo litt merkelig, eller? Det er ekstra tungt fordi jeg da ikke hadde trengt å skuffe ungene med å dra fra feiringen sammen. Må føler jeg at jeg gjør alt feil og overhodet ikke takler relasjoner. Ble skikkelig nedtur. Jeg bryr meg ikke om 17. Mai, men det gjør barna, så synes det var kjipt at kjæresten bare uninvited meg akkurat i dag. Får lyst til å gi han en skikkelig skyllebøtte, men da vil han synes at jeg er needy og uærlig angående tilbudet om å ha egentid... Jeg velger aldri å sitte helt mutters alene fremfor å være med han, og aldri i livet om det skjer at jeg ber han om å komme, for så å bare late som om jeg aldri hadde en avtale. Er der jeg som tenker feil her? Er sikkert emosjonelt umoden eller noe , visstnok er jeg jo det, men dette ødela i alle fall dagen min nå og jeg har bare måttet gå og legge meg fordi jeg ikke orker de vonde følelsene Anonymkode: a595c...8fb 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #3 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): hæ??? Anonymkode: c16d3...1b2 *17. Mai tog... Det som var forvirrende? Anonymkode: a595c...8fb
neon_sun Skrevet 17. mai 2022 #4 Skrevet 17. mai 2022 Men hadde dere en klar avtale om å tilbringe dagen sammen? Det høres jo ikke slik ut. Han virker gjerne litt umoden og du litt for forventningsfull. Er forholdet helt nytt? 1
Druid Skrevet 17. mai 2022 #5 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg spør for sikkerhets skyld om han helst vil ha ro og tid for å være for seg selv i dag, siden har er trøtt. Jeg hadde tolket dette som om at du ønsket å stå over og at du brukte mitt svar for å fiske om endring av planer. Så selv jeg, som er fast på planer, hadde svart det samme. 17
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #6 Skrevet 17. mai 2022 Druid skrev (1 minutt siden): Jeg hadde tolket dette som om at du ønsket å stå over og at du brukte mitt svar for å fiske om endring av planer. Så selv jeg, som er fast på planer, hadde svart det samme. Hadde du? 😅 Jeg tolker det dithen at han ikke synes det var så aktuelt å få besøk. Noe som er rimelig rasshøl om man vet at den andre har dratt fra 17.mai feiring med ungene. Men TS: hva var egentlig avtalen på forhånd og hvem sa hva? Om dere pleier å feire sammen - og du selv lager en avtale med kjæreste som ikke bryr seg om 17.mai må du nesten ta drt på din kappe. Jeg hadde aldri dratt fra unger på 17.mai før arrangementene var ferdig. En voksen kjæreste kan feire med oss 🤷♀️ Anonymkode: 3d322...b6d 11
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #7 Skrevet 17. mai 2022 neon_sun skrev (Akkurat nå): Men hadde dere en klar avtale om å tilbringe dagen sammen? Det høres jo ikke slik ut. Han virker gjerne litt umoden og du litt for forventningsfull. Er forholdet helt nytt? Vi skulle treffes når vi var ferdige på hver vår kant med ekser og barn. Vi hadde bare ikke avtalt når. Men jeg følte det jo litt vondt å gå fra barna når de var lei seg for at jeg gikk. Og at han da bare later som om vi ikke hadde noen avtale, det er litt forvirrende og sårt. Jeg har jo tross alt ofret tid med barna for han, skuffet dem - det var en viss kostnad. Hadde også gledet meg til å være med han etter alt 17. Mai styr, så synes jo det er trist å sitte her alene nå fordi han plutselig føler seg trøtt. Da tror jeg det er noe i veien med forholdet... En ting er at det er dårlig gjort, enda verre er følelsen av at han bare ikke ønsker å være med meg. Det hadde nok blitt en rolig kveld uansett. Man kan ha behov for tid alene seff, men så kunne han vært litt mer ydmyk og sagt noe sånt som "Beklager, men går det greit at vi bare er hver for oss i dag? Jeg er trøtt og har i grunnen lyst til å være for meg selv. Håper det går greit for deg" eller lignende... Men sånn som dette synes jeg det ble vondt. Vi har vært sammen under et år, men forholdet er altså ikke helt ferskt. Anonymkode: a595c...8fb 5 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #8 Skrevet 17. mai 2022 Med den meldingen høres det ikke ut som du ønsker å tilbringe dagen med han, og du «inviterer» jo han til å avlyse. Du kan ikke selv åpne opp for en slik endring av planene på denne måten, for så å bli sur når han følger opp. Hvorfor sender du heller ikke en melding som «Gratulerer med dagen! Er ferdig med de familiære 17. mai-pliktene nå, og gleder meg til å se deg snart. Når passer det at jeg kommer bort?»? Anonymkode: 8cc15...a74 16 6
Rosatoast Skrevet 17. mai 2022 #9 Skrevet 17. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Mulig det er jeg som er sensitiv, men jeg dropper altså egne barn og eks etter overstått 18. Mai tog og litt aktiviteter felles - ungene skriker og jeg får dårlig samvittighet, men jeg vet at jeg HAR stilt opp i dag, hadde det vært min uke hadde jeg definitivt stått der alene med barna, og jeg har avtale om å dra til kjæresten og være med han når 17. Mai er overstått- så jeg er "hard" og sier at det var gøy å gå i tog og være sammen i dag, men nå skal jeg dra. Det stikker litt, men jeg får det gjort, og barna har det helt sikkert ok igjen 5 minutter etter at jeg er borte. Men så kommer jeg hjem da og tekster til kjæresten. Så skriver han at han bare sovet, så han er visst trøtt. Jeg spør for sikkerhets skyld om han helst vil ha ro og tid for å være for seg selv i dag, siden har er trøtt. Håper jo seff ikke på at han sier ja, men så skriver han altså: "Ja. Det var planen. Slappe av og tidlig til sengs." Altså hallo?! Joda. Jeg ga han tilbudet om å være for seg selv, men å svare på den måten med at det allerede var planen er jo litt merkelig, eller? Det er ekstra tungt fordi jeg da ikke hadde trengt å skuffe ungene med å dra fra feiringen sammen. Må føler jeg at jeg gjør alt feil og overhodet ikke takler relasjoner. Ble skikkelig nedtur. Jeg bryr meg ikke om 17. Mai, men det gjør barna, så synes det var kjipt at kjæresten bare uninvited meg akkurat i dag. Får lyst til å gi han en skikkelig skyllebøtte, men da vil han synes at jeg er needy og uærlig angående tilbudet om å ha egentid... Jeg velger aldri å sitte helt mutters alene fremfor å være med han, og aldri i livet om det skjer at jeg ber han om å komme, for så å bare late som om jeg aldri hadde en avtale. Er der jeg som tenker feil her? Er sikkert emosjonelt umoden eller noe , visstnok er jeg jo det, men dette ødela i alle fall dagen min nå og jeg har bare måttet gå og legge meg fordi jeg ikke orker de vonde følelsene Anonymkode: a595c...8fb Ja særlig at han sitter alene hjemme å skal tidlig i sengs. Det tror jeg null på, 17 mai er en stor dag og han vet du droppa kidsa. Jeg tror ikke han er alene, klokka er jo bare 15:30. Du som er kjæresten hans kunne jo ha kommet over uansett? Nei, jeg lukter ugler i mosen, men du kjenner han best 😅.. Hva skulle han egentlig i dag? Syntes du bare skal dra til han Endret 17. mai 2022 av Rosatoast 10 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #10 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde du? 😅 Jeg tolker det dithen at han ikke synes det var så aktuelt å få besøk. Noe som er rimelig rasshøl om man vet at den andre har dratt fra 17.mai feiring med ungene. Men TS: hva var egentlig avtalen på forhånd og hvem sa hva? Om dere pleier å feire sammen - og du selv lager en avtale med kjæreste som ikke bryr seg om 17.mai må du nesten ta drt på din kappe. Jeg hadde aldri dratt fra unger på 17.mai før arrangementene var ferdig. En voksen kjæreste kan feire med oss 🤷♀️ Anonymkode: 3d322...b6d Vi pleier ikke feire sammen, dvs, bruddet var for to år siden, så vi har ikke akkurat fått noen fast vane på dette. Som regel stiller jeg opp for barna på spesielle dager i både mine og eksens uker, imens eks kun tar sine egne uker og regner med at jeg stiller i tillegg. Tenkte derfor at jeg kunne slippe altfor mye skyldfølelse siden jeg var med dem halve dagen, altså på selve 17. Mai arrangementet. Noen hyggelig kveld etterpå blir det dog ikke, og det gjør meg nedfor. Men slik er livet. Jeg burde sikkert skjønt bedre hvordan jeg skulle navigere, men det gjør jeg visst ikke. Synes det er et slit å forholde meg til mennesker av alle aldre og typer. Føler jeg går lange omveier og ofrer en del for å få til en balansert løsning på ulike situasjoner, men så endrer jeg fortsatt opp med å ha gjort feil. Anonymkode: a595c...8fb
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #11 Skrevet 17. mai 2022 Jeg hadde også tolket det som at du ønsket å ha en rolig dag når du sendte en sånn melding. Anonymkode: 3022d...e14 6
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #12 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi skulle treffes når vi var ferdige på hver vår kant med ekser og barn. Vi hadde bare ikke avtalt når. Men jeg følte det jo litt vondt å gå fra barna når de var lei seg for at jeg gikk. Og at han da bare later som om vi ikke hadde noen avtale, det er litt forvirrende og sårt. Jeg har jo tross alt ofret tid med barna for han, skuffet dem - det var en viss kostnad. Hadde også gledet meg til å være med han etter alt 17. Mai styr, så synes jo det er trist å sitte her alene nå fordi han plutselig føler seg trøtt. Da tror jeg det er noe i veien med forholdet... En ting er at det er dårlig gjort, enda verre er følelsen av at han bare ikke ønsker å være med meg. Det hadde nok blitt en rolig kveld uansett. Man kan ha behov for tid alene seff, men så kunne han vært litt mer ydmyk og sagt noe sånt som "Beklager, men går det greit at vi bare er hver for oss i dag? Jeg er trøtt og har i grunnen lyst til å være for meg selv. Håper det går greit for deg" eller lignende... Men sånn som dette synes jeg det ble vondt. Vi har vært sammen under et år, men forholdet er altså ikke helt ferskt. Anonymkode: a595c...8fb Du gikk fra barna som ble lei seg for at du gikk? Og du har det vondt? jeg skjønner ikke helt avtalen med kjæresten din, men du var jo ganske diffus selv? Det merkeligste her er vel at du gikk fra barna dine uten og ha en super viktig plan. Anonymkode: cc0f1...28a 5 2 2
Rosatoast Skrevet 17. mai 2022 #13 Skrevet 17. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vi skulle treffes når vi var ferdige på hver vår kant med ekser og barn. Vi hadde bare ikke avtalt når. Men jeg følte det jo litt vondt å gå fra barna når de var lei seg for at jeg gikk. Og at han da bare later som om vi ikke hadde noen avtale, det er litt forvirrende og sårt. Jeg har jo tross alt ofret tid med barna for han, skuffet dem - det var en viss kostnad. Hadde også gledet meg til å være med han etter alt 17. Mai styr, så synes jo det er trist å sitte her alene nå fordi han plutselig føler seg trøtt. Da tror jeg det er noe i veien med forholdet... En ting er at det er dårlig gjort, enda verre er følelsen av at han bare ikke ønsker å være med meg. Det hadde nok blitt en rolig kveld uansett. Man kan ha behov for tid alene seff, men så kunne han vært litt mer ydmyk og sagt noe sånt som "Beklager, men går det greit at vi bare er hver for oss i dag? Jeg er trøtt og har i grunnen lyst til å være for meg selv. Håper det går greit for deg" eller lignende... Men sånn som dette synes jeg det ble vondt. Vi har vært sammen under et år, men forholdet er altså ikke helt ferskt. Anonymkode: a595c...8fb Men hvorfor formidler du ikke hva du ønsker, føler og har behov for til kjæresten din? Man er faktisk nødt til å kommunisere hvis man skal møte hverandre følelsesmessig, ingen forhold fungerer hvis man ikke evner å kommunisere. Han er ingen tankeleser og ingen mennesker har de samme opplevelser og ideer, så her er det stor mulighet for misforståelse og åpen tolkning. Du må sende han en sms å skrive at du blir lei deg fordi du dro fra barna, og hadde inntrykk av at dere to hadde en avtale. SLIK kommuniserer man, og da får du løst opp dette med en gang - at du ikke har gjort det, men heller skriver her inne sier jo alt!! Endret 17. mai 2022 av Rosatoast 9 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #14 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Med den meldingen høres det ikke ut som du ønsker å tilbringe dagen med han, og du «inviterer» jo han til å avlyse. Du kan ikke selv åpne opp for en slik endring av planene på denne måten, for så å bli sur når han følger opp. Hvorfor sender du heller ikke en melding som «Gratulerer med dagen! Er ferdig med de familiære 17. mai-pliktene nå, og gleder meg til å se deg snart. Når passer det at jeg kommer bort?»? Anonymkode: 8cc15...a74 Skjønner hva du mener. Men det var fordi han skrev at han var så trøtt og hadde sovet mye, så jeg ville gi han muligheten og ikke være så påtrengende. Rosatoast skrev (3 minutter siden): Ja særlig at han sitter alene hjemme å skal tidlig i sengs. Det tror jeg null på, 17 mai er en stor dag og han vet du droppa kidsa. Jeg tror ikke han er alene, klokka er jo bare 15:30. Du som er kjæresten hans kunne jo ha kommet over uansett? Nei, jeg lukter ugler i mosen, men du kjenner han best 😅.. Hva skulle han egentlig i dag? Syntes du bare skal dra til han Jeg har egentlig ikke tro på at han har fått nye planer, er utro eller lignende - kjenner han jo litt og vet at han gjerne sover tidlig. Synes bare det er kjipt å bli valgt bort sånn, etter å ha "ofret så mye" for å være sammen med han. Kan ikke reise til han nå. Han svarte klart og tydelig at planen hans var å ha egentid og sove tidlig... Å dra dit må ville vært passe psycho. Prøver bare å motstå trangen til å skrive til han på nytt og si at jeg ikke vil komme til han i morgen, eller på fredag - de dagene han nå har foreslått. Men det er bare en barnslig impuls for å få understreket at jeg er lei meg/sint. Bør nok la det være. Vil ikke at han skal vite at jeg ble sur. Anonymkode: a595c...8fb 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #15 Skrevet 17. mai 2022 Hadde aldri ofret en feiring med barna til fordel for kjæreste, min uke eller ei! Du er mamma selv om du og far ikke er sammen lenger 😕 Blir så oppgitt når skilte foreldre er så opptatte av egentid… Det går utover barna som man faktisk har satt til verden. Hadde du og far gått fra barna og overlatt dem til andre for å få kjærestetid når dere fremdeles var sammen? Neppe. Ellers vil jeg si at kjæresten virker veldig uinteressert, og synes dette var sløvt av ham. Forstår du er såret der, men barna dine er også såret fordi du drog og valgte å ikke være med dem. Anonymkode: 4b4d9...cb4 10 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #16 Skrevet 17. mai 2022 Rosatoast skrev (4 minutter siden): Ja særlig at han sitter alene hjemme å skal tidlig i sengs. Det tror jeg null på, 17 mai er en stor dag og han vet du droppa kidsa. Jeg tror ikke han er alene, klokka er jo bare 15:30. Du som er kjæresten hans kunne jo ha kommet over uansett? Nei, jeg lukter ugler i mosen, men du kjenner han best 😅.. Hva skulle han egentlig i dag? Syntes du bare skal dra til han 17 mai er jo ikke en stor dag for alle da. De fleste voksne var jo på jobb i går og skal på jobb i morgen. Det har jo vært en lang dag allerede for de med barn. Hva han skulle i dag, skulle han ikke slappe av og legge seg tidlig da? Alle vi som kommenterer her må du jo lukte ugler i mosen av da vi ikke er på fest eller date. Selv ligger jeg på sofaen ( alene) og slapper av imens vaskemaskinen går så jeg endelig kan komme a jour med klesvask. Mistenksomt? Anonymkode: cc0f1...28a 5
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #17 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du gikk fra barna som ble lei seg for at du gikk? Og du har det vondt? jeg skjønner ikke helt avtalen med kjæresten din, men du var jo ganske diffus selv? Det merkeligste her er vel at du gikk fra barna dine uten og ha en super viktig plan. Anonymkode: cc0f1...28a Hva er målet ditt her egentlig? Å få meg til å føle meg endre verre? Det er nok ikke så vanlig å være sammen med eks og barn ved slike anledninger i det hele tatt, så hvorfor ikke ta i betraktning at jeg faktisk stilte opp, men deretter satte en grense? Pleier ikke henge hjemme sammen med eks og barn i deres samværsuker ellers heller, så tenker at det var innafor å gå etter endt arrangement... Men klart det stikker når barna blir lei seg, uavhengig av hva som er rett og galt. Anonymkode: a595c...8fb 4 2 1
Druid Skrevet 17. mai 2022 #18 Skrevet 17. mai 2022 Rosatoast skrev (11 minutter siden): Ja særlig at han sitter alene hjemme å skal tidlig i sengs. Det tror jeg null på, 17 mai er en stor dag og han vet du droppa kidsa. 17. mai er også den store bakrus dagen; dette er faktisk første 17.mai på svært lenge, jeg ikke starter med aspirin og solbriller… 4
Nymerïa Skrevet 17. mai 2022 #19 Skrevet 17. mai 2022 (endret) Men TS, enn om du tar kontakt med eksen å sier at du har lyst å tilbringe ettermiddagen med han og barna likevel? Ikke si at det er fordi den nye kjæresten avlyste. Lar det seg gjøre? Og så tar du lærdom av dette, neste gang gjør du det som føles best mht barna. De fortjener det mer enn den sløve kjæresten din. Endret 17. mai 2022 av NymeriaRhoynar 6 1
Vimsepims Skrevet 17. mai 2022 #20 Skrevet 17. mai 2022 Kort oppsummert så er vel greia at dere hadde en avtale, men han gidder ikke engang å avlyse og at han ikke prioriterer tid med deg som er surt for du hadde prioritert tid med ham. Skjønner at du er sur jeg. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå