Gå til innhold

Hvor mye tror dere frist price varer øker i pris?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt mest first price da det er billigst og jeg ikke har så god råd en periode nå. men er jo bekymret for at det skal øke kraftig også. Hvor mye tror dere det øker? Foreksempel et first price brød som nå koster 8 kr? Jeg kjøper ikke brødet, men bare et eksempel.

Anonymkode: 13c54...06e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blir nok til å øke betydning ja.

Anonymkode: 317fe...272

AnonymBruker
Skrevet

Blir nokk økt endel ja. Alt av matpriser har økt kraftig de siste årene å nå som strømprisene er så høye blir det nokk en kraftig økning.. 

Anonymkode: c1631...95b

AnonymBruker
Skrevet

First price blir det merkevarer kostet, og merkevarer blir enda mer svindyrt.

Anonymkode: 3a261...064

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange prosent?

AnonymBruker
Skrevet

Tipper first price vil få en økning på 5-10 %. Altså, i stedet for å betale 20 kr for en ost, betaler mellom 25 kr et sted. 

Anonymkode: 5a5c3...71c

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvor mange prosent?

Mange

Anonymkode: 317fe...272

AnonymBruker
Skrevet

Tipper dette øker så mye at det nesten ikke blir forskjell på merkevarene. Alt blir dyrere. Har du ikke råd må du spise mindre...

Anonymkode: b7f31...d7a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tipper dette øker så mye at det nesten ikke blir forskjell på merkevarene. Alt blir dyrere. Har du ikke råd må du spise mindre...

Synes det er ganske liten forskjell på mange av varene alerede 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes det er ganske liten forskjell på mange av varene alerede 😅

Og værre skal det vel bli...

AnonymBruker
Skrevet

Du vil nok se en 10-20% økning på varer generelt, enkelte som inneholder korn, olje etc vil eksplodere. Dette er bare starten og matvarer vil øke i pris ytterligere gjennom året og nesteår.

Anonymkode: 25639...6f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har uføretrygd. Og noen folk jeg kjenner liker tydeligvis å skremme meg. De sier at nå får du nok ikke råd til mat lenger med et selvsikkert smil om munnen. Veldig gøy å høre for meg liksom 😒 Men de føler seg nok bedre når de kan rakke ned på noen med uføretrygd.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har uføretrygd. Og noen folk jeg kjenner liker tydeligvis å skremme meg. De sier at nå får du nok ikke råd til mat lenger med et selvsikkert smil om munnen. Veldig gøy å høre for meg liksom 😒 Men de føler seg nok bedre når de kan rakke ned på noen med uføretrygd.

Men det er jo en sannhet i det? Når alt blir dyrere...

AnonymBruker
Skrevet

I tillegg til økte priser på transport og strøm er det økte priser på råvarer. Denne prisøkningen er varierende, så det vil nok ikke bli en fast %. Litt usikker på akkurat brød, produserer vi nok korn selv, eller er vi avhengige av billig korn fra Ukraina 🤔 olje, sukker, kakao , kaffe osv vil nok øke langt mer enn 20% . ( så er det morsomt med de som ikke er bekymra, for de kan bare dra til Sverige 😅) det har skjedd mye de siste årene, og det er litt vanskelig og spå videre fordi verden endres så mye. Jeg tror vi vil få det tøffere økonomisk og den velstanden vi har vent oss til de siste 40 årene må vike. 

Anonymkode: 022ba...714

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men det er jo en sannhet i det? Når alt blir dyrere...

Joa, men de vil jo tydeligvis at uføretrygdede ikke skal få råd til mat. Så du tror heller ikke at uføretrygdede ikke kommer til å få råd til mat? Sulter vi ihjel da?

Jeg vet det er andre en uføretrygdede også altså som har dårlig råd.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ingen i Norge som kommer til og sulte med det første, foreløpig er det et større problem med all maten vi kaster. Du vil kanskje ikke ha råd til så mye mat og så dyr mat som du kjøper i dag. Vet ikke helt hva de føler seg så selvsikre for , alle vil jo merke dette. Har de mye penger, boliglån , stort hus som trekker masse strøm , hver sin bil og er vant til og spise på restaurant og å kjøpe take away, 3 utenlandsferier i året? Sannsynligvis vil deres livsstil endres mer enn din. Nå er jeg usikker på om de skremmer deg, eller faktisk forbereder deg eller snakker generelt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Joa, men de vil jo tydeligvis at uføretrygdede ikke skal få råd til mat. Så du tror heller ikke at uføretrygdede ikke kommer til å få råd til mat? Sulter vi ihjel da?

Jeg vet det er andre en uføretrygdede også altså som har dårlig råd.

Du kjenner folk som vil du skal sulte i hjel? Hvis dette er reelt, så kutt kontakten. Du kommer til og få dårligere råd, sånn er det bare. Jeg ønsker ikke at du og andre skal få dårligere råd, men det endrer ikke at det vil skje. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Tipper first price vil få en økning på 5-10 %. Altså, i stedet for å betale 20 kr for en ost, betaler mellom 25 kr et sted. 

Anonymkode: 5a5c3...71c

En økning på 10% fra 20kr blir 22. Med 5% blir prisen 21kr... 

Skrevet

En dobbeltpakke med knekkebrød som koster 31 kr på Coop, kommer sikkert til å koste 42 kr eller noe. First price brødet kanskje 18 kr.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal benytte meg av matutdeling i nærheten av der jeg bor. Trengte ingen dokumentasjon for å komme dit. Regner med at veldig dårlig råd uansett er en god nok grunn. Tips til andre med dårlig råd om dere har noe sånt i deres by. Det er ikke flaut å gå dit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...