Gå til innhold

Jeg blir ekskludert etter jeg har inkludert andre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd litt merkelige ting i det siste som gjør at jeg føler meg ekstremt utstøtt og ekskludert. Jeg har flere små vennegjenger som jeg har blitt kjent med ulike steder, og jeg føler selv at jeg er veldig utadvendt, sosial og inkluderende. Jeg inviterer derfor ulike venner til arrangementer jeg skal på med de ulike vennegjengene. Men nå i det siste har jeg plutselig sett en del i sosiale medier at disse gjengene inviterer med seg de jeg har tatt med, mens jeg ikke er invitert en gang. Er ikke dette veldig merkelig? Jeg begynner å lure på om jeg gjør noe galt 🤷‍♀️ Det gjør meg såret.

Anonymkode: 0a24b...cc2

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det du bak 17.mai-tråden?

Anonymkode: a72e5...857

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det du bak 17.mai-tråden?

Anonymkode: a72e5...857

Nei? 

Anonymkode: 0a24b...cc2

Skrevet

Dette skjer ganske ofte, flere av mine venner har opplevd dette, jeg også. 

Vi føler ut utstøtt, stengt ut og rett og slett dårlig behandlet. Nesten som om vi ikke er "gode" nok til å være med, når det i utgangspunktet var vi som fikk de til å bli kjent med hverandre. 

Men, jeg har selv vært i begge situasjonene. Altså, jeg har både vært den som har hengt med folk uten den som inviterte oss, og jeg har følt meg utestengt av folk som jeg har invitert sammen. 

De gangene jeg har hengt med en person som jeg fikk god kontakt med, etter å ha blitt invitert av venninnen min, så har det aldri vært en intensjon om å "utestenge venninnen/hosten". Jeg har rett og slett aldri tenkt over det en gang. Det kommer av at jeg og hun fikk så god kjemi at vi bestemte oss for å møtes en annen gang også. Men så har det vært andre tilfeller hvor jeg rett og slett ikke spurte hosten fordi jeg føler jeg ikke har god kjemi med selve hosten. 

Så det kan komme av ulike grunner. Enten har de bare rett og slett glemt det, ikke fått det i tankene, og at det er svært upersonlig. Eller så kan det komme av at en av de føler de egentlig ikke har så godt kontakt med deg. De fikk altså mye bedre kjemi med hverandre. 

AnonymBruker
Skrevet

For å bli invitert på slike sammenkomster holder det ikke å ha mange bekjente, man må være nære noen og virkelig spille en rolle i livene deres. Blir selv "aldri" inkludert i slike ting, men så innser jeg at de få gangene det har skjedd, så har jeg avlyst fordi jeg rett og slett ikke bryr meg nok til å investere energi, tid (og kanskje penger) for å tilbringe tid med disse bekjente. Det har som regel alltid noe med signalene man sender ut selv, bevisst eller ubevisst.

Er du en nær venn for disse menneskene eller er du bare en sosial likandes person som gjerne er en del av omgivelsene hos de fleste? En god statist er fortsatt bare en statist, om det gir mening. Du vil bli glemt bort og ikke ekskludert med vilje, om det er slik. 

Anonymkode: 73b38...f17

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg brent meg mye på tidligere. Jeg hadde før en gammel venninnegjeng, hvor vi var bestevenner fra vi var barn. Så har jeg fått nye venner på egenhånd gjennom studier. og har introdusert disse for hverandre og hatt fester osv. Så plutselig begynte enkelte fra gamle gjengen å invitere og smiske seg innpå mine nye venner, uten å inkludere meg. Etter å ha blitt grundig brent noen ganger, så gjør jeg ikke dette mer. Jeg holder gamle og nye venner adskilt.

Og det såre er at jeg opplever at jeg ikke lenger er interessant for mine gamle venninner. Som virkelig var bestevenninner som har delt masse, gjort mye gøy og jeg har vært der for dem. Jeg vet heller ikke hva jeg gjør feil, men jeg har lært å beskytte meg selv.

Deler ikke så mye av meg selv lenger, er diplomatisk og holder meg mer nøytral i diskusjoner. Jeg setter ikke meg selv i en utsatt posisjon mer. Og selvfølgelig, holder venner adskilt.

Anonymkode: 09689...948

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dette har jeg brent meg mye på tidligere. Jeg hadde før en gammel venninnegjeng, hvor vi var bestevenner fra vi var barn. Så har jeg fått nye venner på egenhånd gjennom studier. og har introdusert disse for hverandre og hatt fester osv. Så plutselig begynte enkelte fra gamle gjengen å invitere og smiske seg innpå mine nye venner, uten å inkludere meg. Etter å ha blitt grundig brent noen ganger, så gjør jeg ikke dette mer. Jeg holder gamle og nye venner adskilt.

Og det såre er at jeg opplever at jeg ikke lenger er interessant for mine gamle venninner. Som virkelig var bestevenninner som har delt masse, gjort mye gøy og jeg har vært der for dem. Jeg vet heller ikke hva jeg gjør feil, men jeg har lært å beskytte meg selv.

Deler ikke så mye av meg selv lenger, er diplomatisk og holder meg mer nøytral i diskusjoner. Jeg setter ikke meg selv i en utsatt posisjon mer. Og selvfølgelig, holder venner adskilt.

Anonymkode: 09689...948

Helt sykt at det skal være slik at en må passe på å ikke blande venner tilfelle de skal finne tonen. 
Jeg hadde to gode venninner som jeg introduserte for hverandre. Vips ble de bestevenner og dro på ferie uten å invitere meg. Jeg mistet begge to.. 

så ja, jeg skjønner greia med dette.. veldig frekt gjort.

hadde aldri tatt fra venninnen min hennes venninne 

Anonymkode: 75434...129

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er et kjent fenomen i alle vennekretser og de aller fleste gjør det ikke rent utspekulert og bevisst. Det bare skjer. Alle kan ikke tenke på hver enkelt til enhver tid. Du vet ‘alle de andre tenker på seg- det er bare jeg som tenker på meg’. Et fint sitat fra Albert Åberg;)

De fleste har altså nok med sitt og tenker ikke på at noen kan føle seg utestengt. Går dere på grunnskolen/umgdomskolen fortsatt derimot…

Anonymkode: f2d2e...1a5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...