Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 
Skal settes i gang uke 37, lurte på hvor lang tid det gikk for dere før dere fødte? 
tok det mange dager? Mye smerter?

Anonymkode: 5ca4e...f20

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tok 5 dager fra ballong ble satt inn til baby var ute. Endte med keisersnitt. Mye smerter under fødsel da epidural ikke funket på den ene siden så smertene ble mer intense på andre siden. 

Før vannet ble tatt på dag 4 hadde jeg ingen smerter da. 

Anonymkode: df1c9...5df

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tok 5 dager fra ballong ble satt inn til baby var ute. Endte med keisersnitt. Mye smerter under fødsel da epidural ikke funket på den ene siden så smertene ble mer intense på andre siden. 

Før vannet ble tatt på dag 4 hadde jeg ingen smerter da. 

Anonymkode: df1c9...5df

Var det første fødsel?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.5.2022 den 13.28):

Hei. 
Skal settes i gang uke 37, lurte på hvor lang tid det gikk for dere før dere fødte? 
tok det mange dager? Mye smerter?

Satt i ballong 10, datt ut 1730 ( gikk veldig mye + mye trapper for å skynde på) tok vannet 1800 og gutten ute 0130.. Måtte bruke tang og klipp men ellers en fin fødsel :) førstegangs :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var tredjegangsfødende, og de fant ut at jeg var såpass moden at de ville prøve å ta vannet. (Jeg hadde svangerskapsforgiftning og var skikkelig dårlig, men fryktet keisersnitt pga en tidligere dårlig erfaring).

De tok vannet klokka 06. Jeg fikk litt rier klokka 10, men ikke verre enn at jeg sov mellom taka. Ble skikkelig vondt klokka 14, og babyen var ute 14.14. 😊

Hadde det ikke vært for at jeg var syk og dårlig, så hadde det vært drømmefødsel. 😊

Anonymkode: 1bc07...68a

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du bli igangsatt i uke 37? 

Jeg gikk 10 dager over termin sist, og ble igangsatt. Fikk et relativt stort barn (4 kg) 

Nå føler jeg at jeg kommer til å bli igangsatt denne gangen og. Har veldig stor mage (som sist) og barnet har vært litt over normalen på ultralyd.

Kan jeg be om å bli igangsatt i uke 37? Eller vil de uansett vente til termin? Er og 40 år, så skal vrl uansett ikke gå så lenge over termin. Blir veldig glad om noen vet noe om dette! 

Anonymkode: fda44...2f9

AnonymBruker
Skrevet

Igangsatt 41+6 med stikkpille. Babyen kom ut 23 timer og 50 minutter senere.

Anonymkode: bc800...94c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor skal du bli igangsatt i uke 37? 

Jeg gikk 10 dager over termin sist, og ble igangsatt. Fikk et relativt stort barn (4 kg) 

Nå føler jeg at jeg kommer til å bli igangsatt denne gangen og. Har veldig stor mage (som sist) og barnet har vært litt over normalen på ultralyd.

Kan jeg be om å bli igangsatt i uke 37? Eller vil de uansett vente til termin? Er og 40 år, så skal vrl uansett ikke gå så lenge over termin. Blir veldig glad om noen vet noe om dette! 

Anonymkode: fda44...2f9

Det må være en god grunn til å boi igangsatt så tidlig, f.eks svangerskapsforgiftning eller dårlig fostervekst. Studier viser at barnet har best av å være i mors mage helt til uke 40. Det er til og med forskjell fra uke 38 til 39, så vær glad du kan ha barnet inni deg helt til termin. Hilsen en som ble igangsatt i begynnelse av uke 37 grunnet svangerskapsforgifning.

Anonymkode: 08044...cf1

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ble satt igang 37+0 pga vannavgang. Det tok ganske nøyaktig to døgn. 

Fikk først ballong 37+0 klokka 16 ish.. 

Ballongen ble tatt ut 37+1 i 19 tiden da den ikke kom ut selv. 
Fikk så én stikkpille, og kom inn på fødestuen morgenen etter, 37+2. 

Baby kom i 17 tiden. 

Har bare født denne ene gangen så har ikke noe å sammenligne med, men jeg hadde veldig vondt fra ballongen var satt, og til ungen var ute. Og aktiv fødsel var den beste delen. Det var nesten to døgn med mye smerter, og lite fremgang. Opplevde lite/ingen effekt av paralgin forte og morfin, som de ga meg på sykehuset de to kveldene før han kom. Opplevde også at riene var uregelmessige, og de slapp aldri. Følte ikke jeg fikk noen pauser.. 

Håper jeg slipper igangsettelse en annen gang, men alt i alt er jeg fornøyd! Takknemlig for fødselsopplevelsen, og håper jeg får oppleve det igjen!🎉

Lykke til TS♥️

Anonymkode: 28744...82b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...