AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #1 Skrevet 17. mai 2022 Jeg skal ta en kaffe med en mann i morgen. Ser ikke på det som en date, men å "ta en kaffe" oppfattes vel som date av mange..🤔 Han er kjekk og interessant. Så om han ser på dette som en date, så er det helt greit. Føler for å bli bedre kjent med han! Vet ikke så mye om han. Vi har en god tone når vi sees, smiler, ler og praten går lett. Men når vi sitter rett ovenfor hverandre, bare vi to, så tenker jeg at jeg enten blir litt stille. Eller stiller han masse spørsmål. Skal prøve å ikke tenke for mye og være naturlig.. Men har dere noen tips til hva som er greit å spørre om? Hvordan bli kjent liksom? Anonymkode: a46af...909
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #2 Skrevet 17. mai 2022 Kan du snakke om noe som interesserer deg, framfor å spørre så mye? Anonymkode: c1dcd...4e0 2
Blåttvann Skrevet 17. mai 2022 #3 Skrevet 17. mai 2022 Ikke still spørsmål, bare snakk. Hva gjorde du på 17.mai? Jeg er tante til to skoleungdom som gikk foran slottet, så da tok jeg turen dit. Det er mange folk, men det er også litt av moroa på 17.mai. Å, jeg er også tante til to barn som gikk i tog. Kanskje vi gikk forbi hverandre? For et sammentreff! Vi sto ved det gamle universitetet, på venstre side. Nei, da sto vi ikke ved siden av hverandre. Men det var nok av folk ved Spikersuppa også! Jeg sto i kø for å kjøpe pølse på Narvesen i 20minutter. Haha, hva man ikke synes er magisk den ene dagen i året, som man ellers hater. Kø på Narvesen liksom. Men på 17.mai er det helt greit! Ja, det er litt rart, vanligvis liker jeg meg der det er færre folk. Blablabla. Da slipper man det der: Hva gjorde du på 17.mai da? Har du tantebarn? Hva spiser du på 17.mai? Synes du det er gøy med 17.mai? Liker du deg der det er få folk eller liker du å være der det skjer? Hva meg deg? Bare la samtalen flyte. Samtidig er man avhengig av at begge lar samtalen flyte for at det skal funke. Det er et herk å måtte dra ting ut av den andre. 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #4 Skrevet 17. mai 2022 Hva med å ta med kaffen ut, på en rusletur? det blir gjerne mindre kleint og "oppstilt" Anonymkode: 1e608...5bd 1 1
anonymbruker2312 Skrevet 17. mai 2022 #5 Skrevet 17. mai 2022 De datene som har gått bra hos meg, er de datene hvor jeg aldri planlegger hva jeg skal si. Jeg drar dit med en energi av at "dette får bli som det blir". Enten er kjemien der, eller så er den ikke. Og det får du finne fort ut av når du er på selve daten. Når du må planlegge hva du skal spørre om, har vanskeligheter med å komme frem til noen spørsmål å gi vedkommende, så vit at det ofte betyr at personen ikke er den rette.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #6 Skrevet 17. mai 2022 Det kan jo være at han har pils, Prince og prevensjoner som fins. Anonymkode: 05f63...10b 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #7 Skrevet 17. mai 2022 Du klarer vel å ha en vanlig samtale med folk? Anonymkode: f896c...3f7
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #8 Skrevet 17. mai 2022 2 hours ago, Blåttvann said: Ikke still spørsmål, bare snakk. Hva gjorde du på 17.mai? Jeg er tante til to skoleungdom som gikk foran slottet, så da tok jeg turen dit. Det er mange folk, men det er også litt av moroa på 17.mai. Å, jeg er også tante til to barn som gikk i tog. Kanskje vi gikk forbi hverandre? For et sammentreff! Vi sto ved det gamle universitetet, på venstre side. Nei, da sto vi ikke ved siden av hverandre. Men det var nok av folk ved Spikersuppa også! Jeg sto i kø for å kjøpe pølse på Narvesen i 20minutter. Haha, hva man ikke synes er magisk den ene dagen i året, som man ellers hater. Kø på Narvesen liksom. Men på 17.mai er det helt greit! Ja, det er litt rart, vanligvis liker jeg meg der det er færre folk. Blablabla. Da slipper man det der: Hva gjorde du på 17.mai da? Har du tantebarn? Hva spiser du på 17.mai? Synes du det er gøy med 17.mai? Liker du deg der det er få folk eller liker du å være der det skjer? Hva meg deg? Bare la samtalen flyte. Samtidig er man avhengig av at begge lar samtalen flyte for at det skal funke. Det er et herk å måtte dra ting ut av den andre. Herregud for en kjedelig samtale du skissserer her 🤢 Jeg hadde reist meg opp å gått, uansett hvor pen dama er Anonymkode: 81849...1e9 4 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #9 Skrevet 17. mai 2022 Du blir kjent ved å være ærlig og ta det sakte. Hvis du er klønete på smalk talk så er det like greit å bare si det til han. Anonymkode: e02a8...108 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #10 Skrevet 17. mai 2022 anonymbruker2312 skrev (1 time siden): Når du må planlegge hva du skal spørre om, har vanskeligheter med å komme frem til noen spørsmål å gi vedkommende, så vit at det ofte betyr at personen ikke er den rette. Nja.. Jeg har litt sosial angst. Men akkurat han er blant noen få som samtaler går enkelt med. Men settingen gjør meg litt nervøs. Så det kan lett gå litt i stå ser jeg for meg. Jeg har masse spørsmål. Det er mye jeg vil vite. Men fort gjort at det fremstår som forhør. Må nok bare huske at alt ikke haster. Trenger ikke å vite alt om han på første treff😊 Anonymkode: a46af...909
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #11 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kan du snakke om noe som interesserer deg, framfor å spørre så mye? Anonymkode: c1dcd...4e0 Ja, vi var noen felles interesser jeg vet det vil bli snakk om. AnonymBruker skrev (1 time siden): Herregud for en kjedelig samtale du skissserer her 🤢 Jeg hadde reist meg opp å gått, uansett hvor pen dama er Anonymkode: 81849...1e9 Tenkte det samme. Men skjønner hva vedkommende vil frem til. Anonymkode: a46af...909 1
Gjest Hippokrates Skrevet 17. mai 2022 #12 Skrevet 17. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg skal ta en kaffe med en mann i morgen. Ser ikke på det som en date, men å "ta en kaffe" oppfattes vel som date av mange..🤔 Han er kjekk og interessant. Så om han ser på dette som en date, så er det helt greit. Føler for å bli bedre kjent med han! Vet ikke så mye om han. Vi har en god tone når vi sees, smiler, ler og praten går lett. Men når vi sitter rett ovenfor hverandre, bare vi to, så tenker jeg at jeg enten blir litt stille. Eller stiller han masse spørsmål. Skal prøve å ikke tenke for mye og være naturlig.. Men har dere noen tips til hva som er greit å spørre om? Hvordan bli kjent liksom? Anonymkode: a46af...909 Det at du ikke overtenker og er naturlig er en god inngang. Vær så avslappet, søt og vennlig som du klarer. Det er mye lettere å finne ting å snakke om når du står i situasjonen enn FØR du er kommet i situasjonen. Så snakk om det som faller deg inn. Husk at dere er to om å være sosial, så ikke føl prestasjonspress. Det er ikke du som skal dra lasset i samtalen. Og en annen ting. Stillhet er undervurdert. Folk er så livredd for stillhet, og kaller det kleinhet osv. Men magien kommer fram når du innser at det å være to i og om stillheten, DA er kjemien komplett Pust med magen, og kos deg!! Du finner ingen gale samtaleevner i riktig øyeblikk Endret 17. mai 2022 av Hippokrates
Gjest Hippokrates Skrevet 17. mai 2022 #13 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Herregud for en kjedelig samtale du skissserer her 🤢 Jeg hadde reist meg opp å gått, uansett hvor pen dama er Anonymkode: 81849...1e9 Hvem er du som må underholdes for å i det hele tatt bli værende? Kongen?
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #14 Skrevet 17. mai 2022 Cylon skrev (1 time siden): Det er mye lettere å finne ting å snakke om når du står i situasjonen enn FØR du er kommet i situasjonen. Så snakk om det som faller deg inn. Men magien kommer fram når du innser at det å være to i og om stillheten, DA er kjemien komplett Pust med magen, og kos deg!! Du finner ingen gale samtaleevner i riktig øyeblikk Takk! Anonymkode: a46af...909
Blåttvann Skrevet 17. mai 2022 #15 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Herregud for en kjedelig samtale du skissserer her 🤢 Jeg hadde reist meg opp å gått, uansett hvor pen dama er Anonymkode: 81849...1e9 Selvfølgelig, men det var bare for å vise hvordan man lar en samtale gå. 😅
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #16 Skrevet 17. mai 2022 Blåttvann skrev (3 minutter siden): Selvfølgelig, men det var bare for å vise hvordan man lar en samtale gå. 😅 Det var da en helt vanlig samtale? Hva var galt med den? Må alt være så dypt og filosoferende? Det er jo slike ting man snakker om i hverdagen, og om man ønsker en hverdag med en person i framtida så er vel slike ting helt ok å begynne med? 🤔 Anonymkode: 71b88...393 1 2
Blåttvann Skrevet 17. mai 2022 #17 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var da en helt vanlig samtale? Hva var galt med den? Må alt være så dypt og filosoferende? Det er jo slike ting man snakker om i hverdagen, og om man ønsker en hverdag med en person i framtida så er vel slike ting helt ok å begynne med? 🤔 Anonymkode: 71b88...393 Joda, men det var kjedelig det jeg fant på. 🤗 Jeg hadde håpet på litt mer humor og humør f.eks. 🤗 Jeg liker selv å tulle mer samtidig som jeg prater om tyngre temaer.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #18 Skrevet 17. mai 2022 Jeg hater dater der man bare skal presentere "smørsiden" Det er som å stå ved bardisken etter 24 å gjøre seg såååå interessant. Anonymkode: b7686...de7 1
AprilLudgate Skrevet 17. mai 2022 #19 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Herregud for en kjedelig samtale du skissserer her 🤢 Jeg hadde reist meg opp å gått, uansett hvor pen dama er Anonymkode: 81849...1e9 Så dagen etter 17.mai takler du ikke en kjapp samtale om dagen? 😅 Du går rett på dype samtaler om store overordnede temaer og geopolitikk? Hallo. Om man møtes på en kaffe trenger man ikke de første 5 minuttene bare «nå skal du høre her om denne hypotesen jeg har vedrørende….». 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #20 Skrevet 17. mai 2022 Å snakke litt om 17.maifeiringen kunne jeg gjerne gjort. Men mannen er dansk og har ikke bodd her så lenge. Vet han var på jobb i dag, og regner med han slappa av hjemme etterpå. Synd det er lite som skjer her sånn ellers, diverse arrangement som nettopp har vært eller snart skal skje er jo absolutt noe å prate om! Anonymkode: a46af...909
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå