AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #61 Skrevet 17. mai 2022 Min psoriasis så sånn ut. Du må til hudlege Anonymkode: 78f36...f15 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #62 Skrevet 17. mai 2022 Svennis skrev (3 minutter siden): Men smører du ikke inn hodebunnen med olje først? Og deretter bruke lusekam? Til og løse opp flakene. Vi har brukt olje ja, og det fungerer veldig bra. Vi har også brukt spesialsjampo, og tatt flakene gradvis over flere dager for å unngå å provosere hodebunnen for mye. Anonymkode: a3b2c...988
Svennis Skrevet 17. mai 2022 Forfatter #63 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Min psoriasis så sånn ut. Du må til hudlege Anonymkode: 78f36...f15 Da hadde vel fungoral fungert? Og jeg klødd veldig?
Svennis Skrevet 17. mai 2022 Forfatter #64 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har brukt olje ja, og det fungerer veldig bra. Vi har også brukt spesialsjampo, og tatt flakene gradvis over flere dager for å unngå å provosere hodebunnen for mye. Anonymkode: a3b2c...988 Jeg tror det trengs hos meg, få løst opp de flakene. Fordi det er mye mindre rødt nå, etter at jeg begynte på fungoral. Men de flakene er der ennå, mulig oljen og kam kan løse og fjerne de opp.
Svennis Skrevet 18. mai 2022 Forfatter #65 Skrevet 18. mai 2022 (endret) Har prøvd salisyre i hodebunnen, og må si det hjalp! Skorpen er veldig mindre synlig. Trengtes rett og rett og løses opp. Men når jeg bruker kam, så kommer det ekstremt mye flak ut. Vil vel gå bort ved vask? Endret 18. mai 2022 av Svennis
Gjest Melise__87 Skrevet 18. mai 2022 #66 Skrevet 18. mai 2022 Svennis skrev (3 timer siden): Har prøvd salisyre i hodebunnen, og må si det hjalp! Skorpen er veldig mindre synlig. Trengtes rett og rett og løses opp. Men når jeg bruker kam, så kommer det ekstremt mye flak ut. Vil vel gå bort ved vask? Ja, de flakene som løsner vil forsvinne, men du må gjøre den behandlingen over lengre tid. Å når du har fått fjernet alle flak så å si, så må du bare fortsette med fungoral som du masserer inn å lar virke i 3-5 minutt før du skyller ut. 🙂 Det fungerte for meg å nå har jeg null flak, og merker jeg at det kommer så starter jeg på samme behandling igjen 🙂
Nekinn@ Skrevet 19. mai 2022 #67 Skrevet 19. mai 2022 Svennis skrev (På 17.5.2022 den 22.50): Tusen takk for tips. Ja, det har jeg hørt også. Så tenker og kjøpe den salisyren på Apoteket imorra, deretter ha det i flere timer, også gre det ut som kam som du sier, så den tar skorpa. Når du brukte kammet, var det slik at den skorpa løsnet hos han? Ja, oljen myknet og løsnet det såpass at det var relativt enkelt å kamme ut - lykke til 😊
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #68 Skrevet 19. mai 2022 Svennis skrev (På 17.5.2022 den 22.58): Da hadde vel fungoral fungert? Og jeg klødd veldig? Nei, det er ingenting som tilsier at Fungoral hjelper mot psoriasis. Anonymkode: 2fecd...44b 2
Misanthropis Skrevet 19. mai 2022 #69 Skrevet 19. mai 2022 Svennis skrev (På 17.5.2022 den 15.03): Er ekstrem ventid hos fastlegen min dessverre. Er det ingenting reseptfrit jeg kan prøve? Da jeg anbefalte det samme til mormor så fikk hun det på eresept uten time. Bare la inn henvendelse på den timebestillingsappen. Verdt et forsøk kanskje?
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #70 Skrevet 19. mai 2022 Alle behandlinger mot flass, seboreisk eksem og psoriasis tar tid og tålmodighet, men vil hjelpe over tid. Det er viktig at du bruker en mild sjampo til vanlig for å ikke irritere hodebunnen ytterligere. Liniment du får på resept og salisylsyreolje hjelper mot å løsne harde, store flak. Anonymkode: 84205...c0a
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #71 Skrevet 19. mai 2022 Salisyre bruker den ene sønnen Nilson har psoriasis og den andre sønnen min som har eksem (klør ikke, men flasser mye). Også bruker de fungoral shampo noen ganger i uka, og parfymefri shampo ellers. Funker på begge. Anonymkode: 00b33...aa1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #72 Skrevet 19. mai 2022 Regel nr 1 er å ikke klø seg i hodebunnen of pille bort skorpene. Er det veldig plagsomt så får du gå med en luftig caps så har du ikke så lett tilgang og det skjermer deg fra andre. Anonymkode: dc76a...d0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå