Gå til innhold

Får ikke bort skorpene i hodebunnen uansett hva. Bilde

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du må til lege. Om legen din har så lang ventetid så bytt lege eventuelt dra rett til privat hudlege om du har råd. Du kan jo ikke gå rundt med dette. 

Anonymkode: a082d...ff9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Du må til lege. Om legen din har så lang ventetid så bytt lege eventuelt dra rett til privat hudlege om du har råd. Du kan jo ikke gå rundt med dette. 

Anonymkode: a082d...ff9

Nei, men tenker og prøve den salisyre først. Hvis ikke, så får jeg booka tima. Tror egentlig bare de skorpene er problemet, jeg klør ikke eller noe sånt.

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, men hvis du vil gå rundt slik - værsågod. Bare veldig uhygienisk og ekkelt, det er jo ditt valg :) 

Anonymkode: 6ef7b...f5c

Er eksem uhygienisk? :klo:

Anonymkode: 4de07...5e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når du vasker håret må du skrubbe hodebunnen godt med en god shampoo samtidig. Det nytter ikke å bare vaske selve håret..

Anonymkode: ec2d1...8f3

• Liker 1
Skrevet
Mysticgirl skrev (5 timer siden):

Du må sikkert dra til legen å få en shampo på resept som løser opp skorpene i hodebunnen. Ser ut som klassisk flass ja.

Har aldri sett flass som har vært i så store gule flak ...

Gjest Ghostface
Skrevet

Kan det være psoriasis? Det er vanskelig å kamme bort.

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er frisør og har spesialisert meg på hodebunnsplager. Vil si så mange som 30% av kundene mine har plager av diverse i hodebunnen.

Dette minner veldig om seboreisk eksem, vær forsiktig med å bruke mye syrer å greier i hodebunn før du har forhørt deg med lege, det kan gjøre vont verre. Du får nokk henvisning til hudlege som kan hjelpe deg videre og finne løsninger som passer deg :) 

Anonymkode: dbcea...aa1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Slet med noe lignende. Ble bra da jeg fant ut at jeg hadde noe betennelse i tarmen og ikke tålte gluten og slutta med det.. 
så kan være symptom på allergi/sykdom i kroppen 

Anonymkode: 93c9e...279

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slet med noe lignende. Ble bra da jeg fant ut at jeg hadde noe betennelse i tarmen og ikke tålte gluten og slutta med det.. 
så kan være symptom på allergi/sykdom i kroppen 

Det har jeg aldri hørt om. Hadde du gule skorper og? Og det klødde?

Anonymkode: c0daf...7cc

AnonymBruker
Skrevet
Mysticgirl skrev (7 timer siden):

Du må sikkert dra til legen å få en shampo på resept som løser opp skorpene i hodebunnen. Ser ut som klassisk flass ja.

Kan man få shampo på resept? 

Har selv eksem i hodebunn, får krem og liniment, men ikke shampo.

Anonymkode: a7527...0fc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det har jeg aldri hørt om. Hadde du gule skorper og? Og det klødde?

Anonymkode: c0daf...7cc

Var sånne store flak og skorper og sår. Gule også ha. Tørt og kløende

Gjest Mysticgirl
Skrevet
ti10 skrev (3 timer siden):

Har aldri sett flass som har vært i så store gule flak ...

Jo det har jeg. Ikke jeg som har, men en bekjent av meg.

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Kan man få shampo på resept? 

Har selv eksem i hodebunn, får krem og liniment, men ikke shampo.

Anonymkode: a7527...0fc

Ja mener det var det han jeg kjenner fikk, men kan hende det var noe annet. Han måtte uansett få på resept for å bli kvitt den skorpen i hodebunnen.

AnonymBruker
Skrevet

Det var skikkelig ekkelt. Barber hodet ditt... 

Anonymkode: 65fe4...e20

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Wtf?

Anonymkode: 71e56...005

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Lol.

Skrevet
Mysticgirl skrev (31 minutter siden):

Jo det har jeg. Ikke jeg som har, men en bekjent av meg.

Ja mener det var det han jeg kjenner fikk, men kan hende det var noe annet. Han måtte uansett få på resept for å bli kvitt den skorpen i hodebunnen.

Men prøvde han de reseptbelagte produktene fra apoteket først da? Fungoral, salisyre osv.

Skrevet

Ganske sikker på at dette er seboreisk eksem, har en sønn som var plaget med dette og vi brukte/prøvde alle de allerede nevnte produktene - det som hjalp like godt var babyolje. Smurte hele hodebunnen og lot virke 5 min før vi vasket håret godt 2 ganger. Gredde så ut med vanlig kam. Gjentok dette et par dager til alt var borte. 

AnonymBruker
Skrevet

Mitt barn sliter med det samme. Jeg kan skrive under på at lusekam gjør underverker. Håper du finner noe som fungerer for deg. 

Anonymkode: a3b2c...988

Skrevet
Nekinn@ skrev (1 minutt siden):

Ganske sikker på at dette er seboreisk eksem, har en sønn som var plaget med dette og vi brukte/prøvde alle de allerede nevnte produktene - det som hjalp like godt var babyolje. Smurte hele hodebunnen og lot virke 5 min før vi vasket håret godt 2 ganger. Gredde så ut med vanlig kam. Gjentok dette et par dager til alt var borte. 

Tusen takk for tips.

Ja, det har jeg hørt også. Så tenker og kjøpe den salisyren på Apoteket imorra, deretter ha det i flere timer, også gre det ut som kam som du sier, så den tar skorpa. 

Når du brukte kammet, var det slik at den skorpa løsnet hos han?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mitt barn sliter med det samme. Jeg kan skrive under på at lusekam gjør underverker. Håper du finner noe som fungerer for deg. 

Anonymkode: a3b2c...988

Men smører du ikke inn hodebunnen med olje først? Og deretter bruke lusekam? Til og løse opp flakene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...