Gå til innhold

17. mai og det å slite psykisk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet at juletiden ofte er ekstra ille for oss som sliter psykisk og det er mye åpenhet rundt det, men merker dere det også godt på 17. mai? At ting er enda tyngre enn ellers? Selv kjenner jeg meg ekstra tung og sårbar nå 😔 Skal treffe noen få venner i et par timer i kveld, men jeg orker som vanlig ikke å pynte meg, se på barnetoget/folketoget eller ha på TV'en med 17. mai sendinger.

Anonymkode: a3acd...da0

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg er innlagt på psyk og det er ekstra ille

Anonymkode: 31f00...b5b

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Uffda... hva med å bli litt mer positiv og gjør det beste ut av det!? Erså mye syting her inne nå fordi folk med angst ikke vil ut på 17 mai, la vær heller da å slutt å syt sier en del om tankegangen deres, er ikke synd på dere dere er ikke noe offer for samfunnet. Gratulerer med dagen!🥳❣ slapp av å se en god film heller å tenk på noe annet. Eller gå ut å gjør det beste ut av det! Spis en god is eller noe...🙄

Anonymkode: 035a5...d66

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt i mange år og kjenner meg godt igjen. Heldigvis er jeg i en god periode og har både hatt en fin påske og 17. mai. Livet er generelt godt nå :) 

Anonymkode: 116dc...1a6

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Uffda... hva med å bli litt mer positiv og gjør det beste ut av det!? Erså mye syting her inne nå fordi folk med angst ikke vil ut på 17 mai, la vær heller da å slutt å syt sier en del om tankegangen deres, er ikke synd på dere dere er ikke noe offer for samfunnet. Gratulerer med dagen!🥳❣ slapp av å se en god film heller å tenk på noe annet. Eller gå ut å gjør det beste ut av det! Spis en god is eller noe...🙄

Du scorer 100% her.. På ovenfra og ned holdning...

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Du er ihvertfall heldig som faktisk har venner å dra på besøk til! 

Anonymkode: d7bb6...75e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ja, jeg er innlagt på psyk og det er ekstra ille

Anonymkode: 31f00...b5b

Sender gode tanker til deg ❤️❤️:dagens-rose:

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

🙈 for et innlegg. Som om ikke folk med psykiske lidelser prøver. Jeg skal spise is etterpå, jeg, men jeg blir da for faen ikke kurert av den grunn. Du møter nok deg selv i døra hvis du en gang blir psykisk syk.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Og du kan ta deg en bolle.. Men si ifra om du heller ønsker deg en karamell.

Anonymkode: 49efb...818

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du er ihvertfall heldig som faktisk har venner å dra på besøk til! 

Anonymkode: d7bb6...75e

Ja, men nå føler jeg en utrygghet med alle mennesker da, også med mine venner, så jeg er alltid utslitt etterpå. Men ja, jeg er heldig som har mulighet til å treffe folk og ikke faller helt utenfor.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Sender gode tanker til deg ❤️❤️:dagens-rose:

🙈 for et innlegg. Som om ikke folk med psykiske lidelser prøver. Jeg skal spise is etterpå, jeg, men jeg blir da for faen ikke kurert av den grunn. Du møter nok deg selv i døra hvis du en gang blir psykisk syk.

Har slitt mye psykisk! Jeg vet det ikke hjelper å syte å fokusere på det det gjør det så mye verre. Få fokus på noe annet. Du blir ikke kurert med å verken sitte hjemme eller gå ut. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har slitt mye psykisk! Jeg vet det ikke hjelper å syte å fokusere på det det gjør det så mye verre. Få fokus på noe annet. Du blir ikke kurert med å verken sitte hjemme eller gå ut. 

Fint for deg at du har slitt psykisk, men enkelt har kommet deg ut av det ved å tenke positivt. Da var det nok kanskje ikke så alvorlig heller.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan tror du det er å slite fysisk på en dag som 17. mai!?
Lam fra livet og ned!? Vær glad for det du har, du!

Anonymkode: b804e...8ea

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Stakkars deg som må lese denne sytinga.. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt veldig psykisk og er stolt av å klart å være deltager denne dagen, til tross for mye angst. 

Anonymkode: 690c4...f67

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan tror du det er å slite fysisk på en dag som 17. mai!?
Lam fra livet og ned!? Vær glad for det du har, du!

Nå kan man ikke sammenligne lidelser da, for det finnes de som er lam fra livet og ned som har en sterk psyke og humøret i behold og sånn sett har det bedre enn de som har både fungerende armer og bein, men som har en alvorlig psykisk lidelse. Så man kan ikke si at de som er lam har det verre enn de med alvorlig psykisk lidelse, det kan man faktisk ikke.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nå kan man ikke sammenligne lidelser da, for det finnes de som er lam fra livet og ned som har en sterk psyke og humøret i behold og sånn sett har det bedre enn de som har både fungerende armer og bein, men som har en alvorlig psykisk lidelse. Så man kan ikke si at de som er lam har det verre enn de med alvorlig psykisk lidelse, det kan man faktisk ikke.

Lurer på hva du hadde valgt 😉 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lurer på hva du hadde valgt 😉 

Jeg ville valgt et liv i rullestol hvis jeg kunne slippe alvorlige psykiske lidelser. Men et liv i rullestol og samtidig ha alvorlige psykiske lidelser er nok nær helvete på jord. Er ikke alle som sitter i rullestol som opplever å ha det dårlig psykisk.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ville valgt et liv i rullestol hvis jeg kunne slippe alvorlige psykiske lidelser. Men et liv i rullestol og samtidig ha alvorlige psykiske lidelser er nok nær helvete på jord. Er ikke alle som sitter i rullestol som opplever å ha det dårlig psykisk.

Er ikke med i deres diskusjon, men ville bare si at jeg har alvorlig psykisk lidelse og ville valgt det. En kan bli helt frisk. 

Anonymkode: 690c4...f67

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Og du kan ta deg en bolle.. Men si ifra om du heller ønsker deg en karamell.

Anonymkode: 49efb...818

Jeg er faktisk enig med AB som dere siterer her. Dere har et eget valg om hvordan deres 17. mai feiring skal være, og dere kan påvirke om dere velger å være positiv eller negativ. Hvis dere velger å se på alt det negative, værsegod. Om dere velger å se det positive, så bra. 

Det er så utrolig mye syting over ting dere enkelt kan gjøre noe med. Hva med å ta ansvar for deres egen situasjon? Å slite psykisk er ikke en unnskyldning for å ikke ta litt ansvar og gi deg selv litt egenomsorg.

Jeg sliter også psykisk (PTSD), men jeg VELGER å være positiv. I dag har jeg sovet helt til klokken 13, men jeg skal spise middag hos noen venner kl 17. Jeg har påvirket mye av dagen min selv. 

Anonymkode: dad5c...d84

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Dessverre noen som ikke vet hva det er å være psykisk syk, er dessverre ikke bare og ta seg sammen. 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...