Gå til innhold

Føttene mine brenner! Jeg er så redd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har vært plaget av noe som føles som en brennende, stikkende og prikkende smerte i begge føtter i noen måneder nå- Er for det meste på en fot, men jeg kjenner ofte at det kan spre seg til begge, og gjerne stråle utover beina og noen ganger hals, rygg og lår/armer.H Har bestilt legetime i morgen da jeg også har fått grønne tær av en eller annen grunn, og små hvite flekker på overflaten av huden på føttene. Jeg er så utrolig redd for at det er noe alvorlig som f.eks. MS, eller nevropati. Er kun 19 år, og føler meg så utrolig lei meg, nesten som at kroppen min bare har sviktet meg i en så ung alder. Ellers er jeg i fysisk aktivitet og normalvektig. 

Anonymkode: 0877a...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Som i flammer? Du får kjøle de ned i vann..

Anonymkode: 09930...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som i flammer? Du får kjøle de ned i vann..

TS. Som i en følelse. Ikke at det faktisk brenner på ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hippokrates

Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg mer enn dette, men du må nesten bare senke skuldrene til i morgen og legetimen du skal på. 

Det du beskriver kan være alt eller ingenting. Så vær forsiktig med å diagnosere deg selv og krisemaksimere det du opplever. For det gjør ikke ting bedre akkurat. 

Pust med magen til imorgen, og la legen vurdere deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

TS. Som i en følelse. Ikke at det faktisk brenner på ordentlig.

jo, det skjønner jeg. Bra du skal til legen å undersøke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må det vel være vanskelig å få sove med? Skjønner godt du er engstelig. Hender og føtter er av de mest komplekse deler vi har. Og udefinerbart ubehag/smerte kan være så mangt..

Imidlertid itt rart at du ikke har gjort noen grep før synes jeg..  Men lykke til😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
PITTY skrev (2 minutter siden):

Dette må det vel være vanskelig å få sove med? Skjønner godt du er engstelig. Hender og føtter er av de mest komplekse deler vi har. Og udefinerbart ubehag/smerte kan være så mangt..

Imidlertid itt rart at du ikke har gjort noen grep før synes jeg..  Men lykke til😇

Har ikke tenkt noe særlig over det da jeg har tenkt at det bare var pga eksamen-stress osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Grønne tær med hvite flekker? Har du bilde?

Anonymkode: 95456...cad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Grønne tær med hvite flekker? Har du bilde?

Anonymkode: 95456...cad

Tærne er ikke grønne, men tåneglene på begge storetærne! Mener det hvite er et slags utslett, men er ikke helt sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er fastlegen som skal undersøke deg så ville jeg bedt om en henvisning til spesialist. Hvis det ikke finnes noe av ytre karakter så er det du beskriver innenfor nevrologiens verden. Ikke noe vits at han sitter å gjetter.

Hvis du sover godt og har avventet så lenge som du sier så virker jo ikke ubehaget ditt avskrekkende. Dette vil kanskje legen din påpeke. Så du får trøkke litt på..  Ellers blir det en Paracet og God sommer fra han..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du eksponert føttene dine for mye sol på kort tid? Bare nysgjerrig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du diabetes? Grønne negler kan være tegn på infeksjon?, og derav den brennende følelsen? Ta det med ro, dette finner lege ut av i morgen :) 

Anonymkode: 79a91...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
PITTY skrev (2 minutter siden):

Hvis du sover godt og har avventet så lenge som du sier så virker jo ikke ubehaget ditt avskrekkende. Dette vil kanskje legen din påpeke. Så du får trøkke litt på..  Ellers blir det en Paracet og God sommer fra han..

Dette har jeg smertelig fått erfare! Alle leger tror at pasienten overdriver VELDIG, så for at legen faktisk skal forstå hvor ille man har det, MÅ man faktisk overdrive veldig 😆 Det er bare å smøre på tjukt 🤒

Anonymkode: a72d5...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
PITTY skrev (Akkurat nå):

Har du eksponert føttene dine for mye sol på kort tid? Bare nysgjerrig..

Absolutt ikke! Pleier som regel å tørke føttene grundig etter hver dusj før jeg tar på sokker. Eneste gangen jeg ikke har på sokker er når jeg er komfortabel i mitt eget hjem eller rett før leggetid.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du diabetes? Grønne negler kan være tegn på infeksjon?, og derav den brennende følelsen? Ta det med ro, dette finner lege ut av i morgen :) 

Anonymkode: 79a91...2db

Har ikke diabetes som jeg vet, da jeg tok en test på skolen (går på helselinja) men det kan godt hende at det er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Google MS

Anonymkode: d03b1...2ac

Er så redd for at det er det. Våknet plutselig opp i går natt, og kjente at hele høyre beinet, alt fra låret og ned til foten var nummen. Holdte på å grine, det var så ukomfortabelt😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dette har jeg smertelig fått erfare! Alle leger tror at pasienten overdriver VELDIG, så for at legen faktisk skal forstå hvor ille man har det, MÅ man faktisk overdrive veldig 😆 Det er bare å smøre på tjukt 🤒

Anonymkode: a72d5...aee

Det er jo bare tull at dette gjelder alle leger. Hvis du skal bli tatt alvorlig av min fastlege bør du i hvert fall ikke overdrive.

Anonymkode: 5727b...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.5.2022 den 11.39):

Tærne er ikke grønne, men tåneglene på begge storetærne! Mener det hvite er et slags utslett, men er ikke helt sikker.

Høres ut som sopp. 

Anonymkode: 36b0a...f5a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...