Gå til innhold

Menn i bunad ser ut som nisser!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

TS må være en mann. I min venninnegjeng er vi enige om at menn i bunad er noe av det flotteste som finnes. 

Anonymkode: 57688...e14

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • 11 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
FruR skrev (På 17.5.2022 den 20.43):

«Det er berre to typar menn som går med bunad:- homsar og nynazistar." - sitat  Einar Førde ...

Einar Førde var en vis mann 👍🏻

Anonymkode: 32960...7d9

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.5.2022 den 11.13):

Jeg ler meg i hjel av de menn i de latterlige antrekkene! :hoho: Ser ut som nisser hele gjengen i de tåpelige knickersene med enda tåpelige strømper som ser ut som skistrømper! Og den teite, klovnete vesten. Nei, dress er mye finere. 

Anonymkode: 32960...7d9

Såå enig! Skjønner ikke at den stygge bunaden og den idiotiske drakta for menn ennå er populære! Vi er i 2023! Ikke i 1750... gammelt og utdatert. 😒

Anonymkode: 9ddf9...f5d

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.5.2022 den 1.28):

Sier ts som ikke har råd til bunad og er misunnelig.. 

Anonymkode: 4f973...27d

Jeg er helt enig med ts, kunne aldri tenkt meg gå i bunad selv og se ut som en gammel kjerring. Vi har heldigvis kommet lenger i klesstilen her i Norge.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Og kvinner i bunad ser ut som budeier. 

Anonymkode: 092bf...054

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Såå enig! Skjønner ikke at den stygge bunaden og den idiotiske drakta for menn ennå er populære! Vi er i 2023! Ikke i 1750... gammelt og utdatert. 😒

Tradisjon og bunad blir nok aldri utdatert. Heldigvis. 

Anonymkode: 41a02...a1b

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tradisjon og bunad blir nok aldri utdatert. Heldigvis. 

Ja for det er folk som vil se kjerring ut og kle seg som en nonne og som man gjorde på 1700 tallet, da holdes den tradisjonen i live.

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hva slags nisser du er vant til.....

BC2BB261-44D8-4E42-AB93-58EDFB7F56D5.jpeg

B38113C1-817E-4661-8BC5-747D224E7D10.png

Anonymkode: 9aa1b...ab9

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja for det er folk som vil se kjerring ut og kle seg som en nonne og som man gjorde på 1700 tallet, da holdes den tradisjonen i live.

VI er mange som syns det er fint å ta vare på tradisjoner og bærer vår bunad med stolthet. Og så er det noen, som deg ,som vil kaste alle vår identitet over bord. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

VI er mange som syns det er fint å ta vare på tradisjoner og bærer vår bunad med stolthet. Og så er det noen, som deg ,som vil kaste alle vår identitet over bord. 

Ja noen som meg, som ønsker å modernisere litt da, siden vi tross alt lever i 2023 nå 😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Skal jeg være ærlig, så syns jeg du er stakkarslig. Å ergre seg så mye for at kvinner og menn ønsker å bruke bunad. Det er helt greit at du ikke liker bunad. Men andre gjør det. Heldigvis er det sånn, at vi som liker bunad kan skaffe oss det. Det som er enda bedre, vi trenger ikke spørre deg om det er greit. 

• Liker 1
Skrevet

Går i svart festbukse i år, men det er fordi ræven min er fortsatt litt for stor å få på seg bunaden min, men noen måneder til med trening og godt kosthold passer den nok!

Skrevet (endret)
Lorieen skrev (På 17.5.2022 den 11.33):

Menn i bunad er kjempefint - men ikke alle herrebunader er like fine.

Det kan man vel også si om bunad for kvinner. Generelt en god del stygge bunader.

Endret av Brunello
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er strengt tatt ikke så veldig tradisjonelt. Tradisjonen med bunad som festantrekk er fra 1900-tallet, og det er først de siste 25-30 årene det har tatt skikkelig av. På mitt hjemsted var det ingen av ca 40 jenter som hadde bunad da vi konfirmerte oss midt på 80-tallet.

• Liker 1
Skrevet

Bunader er jo bare resultatet av litt over 100 år gammel nasjonalromantisk ideer om bondeantrekk. Ingen gikk kledd sånn før det. Og ja, mange av de ser latterlige ut synes jeg. 

Hvis en skal gå for en nasjonaldrakt bør det være noe mer autentisk og med litt eldre historie enn det. Mange av de klærne som ble brukt under middelalderen og i norrøn tid ser jo mye mer stilige ut enn det overdådige smykkeriet mange bunader er, som nærmest grenser og overskrider til det karikaturartige.

• Nyttig 1
Skrevet

Enig med ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Bøtteballetten skrev (10 minutter siden):

Skal jeg være ærlig, så syns jeg du er stakkarslig. Å ergre seg så mye for at kvinner og menn ønsker å bruke bunad. Det er helt greit at du ikke liker bunad. Men andre gjør det. Heldigvis er det sånn, at vi som liker bunad kan skaffe oss det. Det som er enda bedre, vi trenger ikke spørre deg om det er greit. 

Nei vi kan stå og le på siden 🤣 av alle de rare draktene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei vi kan stå og le på siden 🤣 av alle de rare draktene.

Ja har du så lite annet å le av, så værsågod. 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...