Gå til innhold

Henge klær ut til tørk 17.mai

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har klær som må være rene og tørre til i morgen (arbeidsklær). Det er flott vær ute og jeg bor høyt oppe i en blokk.

Vil det være ok å henge klær ut til tørk i dag på 17.mai?

Anonymkode: f82e4...d9c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det er respektløst. 

Anonymkode: 9ce34...5a5

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

I mitt borettslag har vi ikke lov til å tørke klær ute uansett hvilken dag det er.

Anonymkode: 3b0e9...7d3

Skrevet

Hvis du henger det slik at det ikke synes utenfra så kan du vel henge ut hva du vil. Men strengt tatt ville jeg vel ikke lagt merke til det dersom det hang noen klær ute på en balkong blant mange i en blokk :ler:  

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvis ingen ser det, er det helt greit. Da jeg bodde i blokk var der uansett kun lov med tørkestativ som var lavere enn rekkverket. Jeg tørker klær ute i dag, men for å se tørkestativet må du inn i hagen og rundt huset, eller stå med kikkert på et fjell noen km borte.

Anonymkode: 5d621...a00

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bare heng de inne. Er jo uansett like varmt inne.

Anonymkode: 254b4...ed6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

NEI!  Ikke heng ut klær på røde dager eller søndager. Det er bare tullball!  Det kan til nød gå dersom  ingen ser det, men kom igjen. hvorfor kan du ikke henge det inne? 

Anonymkode: 69269...54c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis ingen ser det, er det helt greit. Da jeg bodde i blokk var der uansett kun lov med tørkestativ som var lavere enn rekkverket. Jeg tørker klær ute i dag, men for å se tørkestativet må du inn i hagen og rundt huset, eller stå med kikkert på et fjell noen km borte.

Anonymkode: 5d621...a00

Her vil nok et par av naboene kunne se det. Men den ene naboen tror jeg ikke er hjemme, for det er ingen flagg ut. Og de andre ser det kun fra baksiden av boligen sin (altså fra soverommene). Tror jeg velger å henge ut. Gir en god lukt på klærne.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Har klær som må være rene og tørre til i morgen (arbeidsklær). Det er flott vær ute og jeg bor høyt oppe i en blokk.

Vil det være ok å henge klær ut til tørk i dag på 17.mai?

Ja, siden du bor slik at klærne ikke vil være synlige for noen uansett. Jeg ville gjort det da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

NEI!  Ikke heng ut klær på røde dager eller søndager. Det er bare tullball!  Det kan til nød gå dersom  ingen ser det, men kom igjen. hvorfor kan du ikke henge det inne? 

Anonymkode: 69269...54c

Fordi klærne tørker på 2 - 3 timer ute, mens de bruker flere timer inne. Her henger forresten folk ut både klesvasken og sengetøyet (dyner, puter) på søndager. 

Tror forresten folk flest er mest opptatt av seg selv på en dag som dette, og legger ikke så mye merke til hva andre foretar seg.

Kan jo egentlig si at all blåsingen fra ungers leker og festingen fra unge mennesker i nærliggende områder også er plagsomt. mer plagsomt enn noen plagg som henger og svinger i lett vind og sol.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er problematisk, men ville ikke hengt noe lett synlig bare for å slippe sure naboer. Det høres ut som at balkongen din er slik at det er innafor. Om du har et "flatt "stativ kan du jo henge et laken e.l. over toppen og kamuflere det som et utebord. 😄

Anonymkode: 2b7e1...ba0

AnonymBruker
Skrevet

Greit om du venter til ettermiddagen når verste folkestresset har gitt seg da hvertfall. Og du må være forberedt på reaksjoner om du velger å gjøre det, det blir ditt valg. 

Anonymkode: 27c9a...9c5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I mitt borettslag har vi ikke lov til å tørke klær ute uansett hvilken dag det er.

Anonymkode: 3b0e9...7d3

Så de vil heller at dere skal tørke det inne da, noe som ikke er bra for innemiljøet? 

Anonymkode: af775...930

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så de vil heller at dere skal tørke det inne da, noe som ikke er bra for innemiljøet? 

17.mai er en dag i året, tviler på at det har noen innvirkning på innemiljøet.

Anonymkode: 9eb7e...12e

• Liker 2
Skrevet

Jeg er såpass vill og gærn, at det hadde jeg ikke hatt noen problemer med å gjøre.  Om jeg har behov for det, så henger jeg ut klesvask, når det passer meg. Skal liksom politiet komme å arrestere meg for det? 🤪

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du bor høyt opp i en blokk så kan du bare la balkongdøra stå åpen og henge buksa på et stativ rett innenfor døra.

Anonymkode: 128f2...32b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det virkelig noen som får ødelagt 17. mai pga noen klær til tørk!?!? Virkelig!?! Hjelpe meg! Hadde kanskje ikke hengt det hvor toget skulle gå forbi, eller på er stort utwatativ midt i glaningen til alle, men altså…. Overreaksjoner her inne på at noen kanskje, kanskje kan se noen klær på et tørkestativ…. 😅😅

Er det virkelig lov å kjøre bil på17. mai?!? Det rar seg virkelig ikke ut….. 🙄🙄🙄

Anonymkode: daf83...c48

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (5 minutter siden):

Jeg er såpass vill og gærn, at det hadde jeg ikke hatt noen problemer med å gjøre.  Om jeg har behov for det, så henger jeg ut klesvask, når det passer meg. Skal liksom politiet komme å arrestere meg for det? 🤪

Ikke alle feirer denne dagen heller… Folk kjører biler, mange fester, også skal folk «kjefte» pga noen klær….. Mange har kun fridagene til å kunne henge ut tøy i det hele tatt. 

Anonymkode: daf83...c48

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Brukeren jeg siterte at de ikke fikk lov til å tørke klær ute uten hvilken dag det var. Ikke bare på 17.mai. 

AnonymBruker
Skrevet

Uansett hvilken dag*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...