Gå til innhold

Jeg bryr meg ikke om 17.mai og typiske festdager. Samboer er motsatt. Det blir helt kræsj!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg MÅ ikke gjøre så mye ut av disse dagene. Samboer er helt annerledes. Det fører ofte til krangling og dårlig stemning. Vi har helt ulike behov på disse dagene. Hvordan angripe det?

Jeg vil bare slappe av hjemme. Samboer vil ut å se og blablabla. Vi er veldig ulike der. Jul, påske, 17. mai osv er ikke så viktig for meg.

Anonymkode: b0ae2...be4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dere ikke møtes på halvveien da? Litt hjemmekos, rolig morgen og god frokost feks - før dere tar dere en tur ut? :)

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Må dere gjøre alt sammen da? La han gjøre sin ting så gjør du din. Man er fortsatt individer selv om man er i et forhold.

Anonymkode: e09d7...7cd

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Her er begge som deg. Altså, vi feirer, men vi feirer på vår måte med natur og god mat. Sover så lenge vi vil, rolig “hotellfrokost” hjemme, så drar vi ut i naturen. Har ikke barn, så barnetog, usunn mat, store folkemengder, og skrik og skrål er ikke helt det jeg ser på som en fin dag.

Det viktigste er å feire friheten vi har fått her i Norge, fullt lov å gjøre det på sin måte! 🇳🇴

Anonymkode: 71891...b3a

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har han andre han kan være med? Hvis han er helt alene, så synes jeg du kan være med litt, men skjønner at du ikke vil være med på fullpakket program fra 7 om morgenen til fest på grendahuset til langt på natt.

Anonymkode: 4b7b0...38e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Julaften, nyttårsaften og 17.mai er dager som nesten alle feirer. Klarer du virkelig ikke 3 dager i året? 

Anonymkode: 80a0d...c79

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Vi er som dere, bare motsatt. Dvs. det er jeg som ønsker å ferie høytider, og han som ikke bryr seg. Resultatet er at jeg føler meg ensom og "sviktet" på disse dagene, spesielt siden jeg ikke har så mange andre å ferie med.

Selv om man ikke personlig bryr seg om høytider bør man da vise litt hensyn og gjøre en innsats for partnerens skyld dersom dette er viktig for vedkommede.

Bør ikke dette gå begge veier? Hva med å bli enige om å feire/ikke feire annen hver gang?

Anonymkode: e6201...45b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg MÅ ikke gjøre så mye ut av disse dagene. Samboer er helt annerledes. Det fører ofte til krangling og dårlig stemning. Vi har helt ulike behov på disse dagene. Hvordan angripe det?

Jeg vil bare slappe av hjemme. Samboer vil ut å se og blablabla. Vi er veldig ulike der. Jul, påske, 17. mai osv er ikke så viktig for meg.

Sånt er litt greit å kartlegge før man blir sammen. Dette betyr at dere er VELDIG forskjellige. 

Anonymkode: 31379...44d

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Kan dere ikke dele dere da? Dere må ikke gjøre alt det samme :) 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men om det ikke bryr deg så koster det deg vel ingenting å være med på ting?

Husker min far var typen til å presisere at han ikke likte slike dager. SÅ ødeleggende for stemningen, man kan faktisk bare stille normalt opp og klappe igjen kjeften med en is. 

Anonymkode: 61a63...a0b

• Liker 28
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sånt er litt greit å kartlegge før man blir sammen. Dette betyr at dere er VELDIG forskjellige. 

Ja, dessverre...

Skrevet

Jeg har det som deg. Syns slike dager er slitsomme. Har alltid tatt hensyn til hans ønsker om å gjøre masse ting i 20 år, invitere masse folk. Men nå er jeg ferdig med han, så i år kan jeg endelig gi f i alle slike dager. Yesssss☺️🤩 

Jeg liker jul, men ikke slik han vil ha den. 17 mai og bursdager, bryr meg sjeldent. Heller ikke runde tall. Syns det er styrete. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Bør ikke dette gå begge veier? Hva med å bli enige om å feire/ikke feire annen hver gang?

Anonymkode: e6201...45b

Ja, eller annakvar dag… det er 17. mai 1 gong i året, kvardag omtrent 350. Då bør det gå an å stille opp for kjæresten sin den eine dagen.

• Liker 12
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil feire med stor f, han vil ikke. Så, jeg ordner det jeg vil hjemme, han er med å spise om jeg spiser hjemme ellers så drar jeg ut og gjør mitt og han gjør sitt. Det funker helt fint, vi er ikke ett individ selv om vi er samboere.. Når vi får barn regner jeg med at han skrur seg litt mer på, siden begge vil gi ungene gode minner og tradisjoner fra slike dager. Fram til da gjør vi som vi vil.

Anonymkode: 73f1e...f44

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dette må være en spøk vel, hvor gamle er dere? Når man er samboere (i et parforhold), så er det veldig naturlig og vanlig at man "ofrer" litt for den andre, og kanskje gjør ting man ikke bryr seg så mye om - for den andre sin skyld. 

Alle i Norge feirer 17.mai, påske, jul og nyttårsaften (satt på spissen), og dette utgjør ca 4 dager løpet av et år (kommer an på hvilke dager som faller i helgen o.l).. Syntes du rett og slett virker veldig barnslig hvis du setter deg på bakbeina fordi du ikke vil ut å gjøre noe hyggelig på 17.mai, med partneren din. Som sagt utgjør dette svært få dager av året, og du sitter nok i sofaen og slapper av resten av året og gjør de samme tingene hver dag. Så dette er rett og slett barnslig oppførsel, alle voksne mennesker må gjøre ting de ikke hopper i taket av - av og til, men de gjør de tingene selvom. Flesteparten syntes disse helligdagene er stress på alle mulige måter, men nå handler de dagene om nettopp samhold, kjærlighet etc etc.. 

Partneren din gjør sikkert mye for din del, som du ikke engang tenker på - det er hva partnere gjør for hverandre. Hvis du kjenner at du absolutt ikke vil ofre et par timer for han, så syntes jeg faktisk du burde slå opp med han. Slik at han kan finne en kvinne som virkelig verdsetter han, og som gjerne setter av et par timer til noe hun ikke er sååå glad i. Det kunne vært så enkelt som at dere to gikk ut å spiste, eller ruslet en tur ute. Hallo liksom 🙄

Endret av Rosatoast
  • Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

17.Mai er ingenting annet enn en fridag 😅 helvete heller om jeg skal ned i byen og traske blant tusenvis av mennesker.

Anonymkode: fd4d0...678

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Hmmmmmm skrev (45 minutter siden):

Jeg har det som deg. Syns slike dager er slitsomme. Har alltid tatt hensyn til hans ønsker om å gjøre masse ting i 20 år, invitere masse folk. Men nå er jeg ferdig med han, så i år kan jeg endelig gi f i alle slike dager. Yesssss☺️🤩 

Jeg liker jul, men ikke slik han vil ha den. 17 mai og bursdager, bryr meg sjeldent. Heller ikke runde tall. Syns det er styrete. 

Alle mennesker syntes dette er styrete og stress, men nå har det seg sånn at alle mennesker har et forhold til disse dagene. Og du kommer trolig ikke til å finne en ny partner, som kommer til å droppe disse tingene. Disse dagene kommer så sjeldent, og varer bare i noen få timer. Så jeg vil faktisk påstå at dere er noen veldig umodne voksne mennesker som ikke takler det. 

Anonymkode: 3cf74...197

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Alle mennesker syntes dette er styrete og stress, men nå har det seg sånn at alle mennesker har et forhold til disse dagene. Og du kommer trolig ikke til å finne en ny partner, som kommer til å droppe disse tingene. Disse dagene kommer så sjeldent, og varer bare i noen få timer. Så jeg vil faktisk påstå at dere er noen veldig umodne voksne mennesker som ikke takler det. 

Anonymkode: 3cf74...197

Jeg vil si at du er veldig umoden som forventer at alle andre skal gjøre akkurat som deg selv. Med mindre man har barn så skjønner jeg ikke hvorfor voksne mennesker kan få feire akkurat som de selv vil. Og jo, det finnes flere av oss. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

17.Mai er ingenting annet enn en fridag 😅 helvete heller om jeg skal ned i byen og traske blant tusenvis av mennesker.

Anonymkode: fd4d0...678

Word

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...