Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Stengt ifølge Google, men vet ikke om det stemmer. Tenker på Meny og Coop Extra, begge Langhus, Nordre Follo, Viken. 

Jeg tenkte at butikkene bare har kortere åpningstid, for eksempel til kl 14 eller noe. 

Anonymkode: 615f9...5d7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stengt. Som alle år. 

Anonymkode: c888f...f71

• Liker 16
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Butikkene har vært stengt 17. mai, i alle år. 

Anonymkode: daede...1ce

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Stengt ifølge Google, men vet ikke om det stemmer. Tenker på Meny og Coop Extra, begge Langhus, Nordre Follo, Viken. 

Jeg tenkte at butikkene bare har kortere åpningstid, for eksempel til kl 14 eller noe. 

Joker Langhus er nok åpen

Anonymkode: 3e116...5bc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så du tenkercat vi som jobber i butikk aldri skal få se barna våres gå i tog og være med på feiringa sammen med de på skolene? For 15 (må jo tele opp, stenge og komme meg til der alle er) er jo alt det over.

Må ha bodd langt inni skogen for å ikke ha fått med seg at alle butikker er stengt idag.

Anonymkode: ac6a8...9d7

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Stengt ja! Er det ikkje deilig? :smilyblomst:

Anonymkode: 6891c...c65

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det meste er nok stengt i dag. Eneste dagen i året at treningssenteret jeg går på er stengt.

Men bensinstasjoner er nok åpne. Og en hel haug med pølseboder......

Anonymkode: ec4f4...338

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så du tenkercat vi som jobber i butikk aldri skal få se barna våres gå i tog og være med på feiringa sammen med de på skolene?

For 15 (må jo tele opp, stenge og komme meg til der alle er) er jo alt det over.

Må ha bodd langt inni skogen for å ikke ha fått med seg at alle butikker er stengt idag.

Dette er så typisk tapersvar på KG. Har jeg noen gang hatt behov for å handle på 17. mai? Har jeg trengt å vite om det er stengt eller ikke? 

🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡

Og angående "Så du tenkercat vi som jobber i butikk aldri skal få se barna våres gå i tog og være med på feiringa sammen med de på skolene?", så er det sikkert noen som er villige til å jobbe for et 17. mai tillegg. Omtrent like intelligent som de som ikke skjønner at søndagsåpne butikker går helt fint, folk vil jobbe og tjene penger. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Joker Langhus er nok åpen

Anonymkode: 3e116...5bc

Takk. Er ikke alle som går inn for å være duste under AB på KG. 

Skrevet

Joker Langhus er åpen 9-23!

AnonymBruker
Skrevet

Trines Hønsehjørne holder sikkert åpent også. 

Anonymkode: b0a2e...477

• Liker 1
Skrevet

Leser du andre innlegg på KG så er det massevis av "jeg skal ikke feire" og "jeg hater 17.mai".

Noen av disse ville sikkert jobbet for god overtidsbetaling.

Man skal ikke tvinge folk med småbarn, som vil ut i barnetoget, til å jobbe. Men det er nok andre å ta av, som vil tjene ekstra penger.

Så jeg synes det er ok at noen butikker har åpent, som andre har svart her. Snart blir det nok flere med 17.mai åpent.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk. Er ikke alle som går inn for å være duste under AB på KG. 

Dust er jo du selv som også skriver under AB og kaller andre folk sine innlegg for taperinnlegg.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så du tenkercat vi som jobber i butikk aldri skal få se barna våres gå i tog og være med på feiringa sammen med de på skolene? For 15 (må jo tele opp, stenge og komme meg til der alle er) er jo alt det over.

Akkurat dét argumentet holder faktisk ikke. Joda, for jeg mener helt bestemt at butikkene skal være stengt på 17. mai, noe annet ville være respektløst overfor de vi feirer denne dagen. Men at det skal være fordi butikkansatte skal ha fri, det er jeg ikke enig i. Folk må jobbe på sykehus, sykehjem, omsorgsboliger osv. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er så typisk tapersvar på KG. Har jeg noen gang hatt behov for å handle på 17. mai? Har jeg trengt å vite om det er stengt eller ikke? 

🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡

Og angående "Så du tenkercat vi som jobber i butikk aldri skal få se barna våres gå i tog og være med på feiringa sammen med de på skolene?", så er det sikkert noen som er villige til å jobbe for et 17. mai tillegg. Omtrent like intelligent som de som ikke skjønner at søndagsåpne butikker går helt fint, folk vil jobbe og tjene penger. 

Du snakker om taper til andre når du er den som spør om butikker er åpne 17.mai? Ingen vanlige butikker er åpne 17.mai, det er rød dag og har alltid vært det. Du har disse typisk søndagsåpne butikkene rundt om som kan ha åpne. Behov for å handle 17.mai? Det fikser en på den 16.mai ellers venter en til den 18.mai, litt planlegging så trenger du ikke tenke tapersvar, når klovnen spør som den gjør får en svar deretter

Anonymkode: 82b28...c4e

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De fleste vet at butikkene er stengt i dag, ikke fordi de har hatt behov for å handle på 17. mai før, men fordi vi vet at 17. mai er en rød dag, og da vet vi at samfunnet fungerer som en søndag. Dette er generell kunnskap som man burde fått med seg dersom man fullførte barneskolen. Men du er kanskje typen som først må lære å bytte bilhjul på venstre side, og deretter hvordan man gjør det på høyre side?

Anonymkode: 71813...742

• Liker 5
Skrevet

De fleste vet at butikkene er stengt i dag, ikke fordi de har hatt behov for å handle på 17. mai før, men fordi vi vet at 17. mai er en rød dag, og da vet vi at samfunnet fungerer som en søndag. Dette er generell kunnskap som man burde fått med seg dersom man fullførte barneskolen. Men du er kanskje typen som først må lære å bytte bilhjul på venstre side, og deretter hvordan man gjør det på høyre side?

Anonymkode: 71813...742

De fleste med litt generell kunnskap vet også at det finnes haugevis av søndagsåpne butikker, og at de ofte er åpne på omtrent alle røde dager. Så spørsmålet er litt mer komplekst enn som så. 

Og til den AB-en som gulper opp det der med at "hva med oss som jobber i butikk - skal ikke vi få se barna våre i 17. maitog?" Har du noen gang hørt om yrkesgrupper som jobber skift og helg? Transportnæringen, helsevesenet, media... Det er søkkevis av dem. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Noen butikker er åpne (sikkert med justerte åpningstider). Her skulle naboen på jobb i dag, å hu jobber i butikk. Dette er en butikk som har søndagsåpent. Så de som er så skråsikre på at «selvfølgelig er butikkene stengt», tro om igjen. 

Anonymkode: 2b0a8...205

AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Har jeg noen gang hatt behov for å handle på 17. mai? Har jeg trengt å vite om det er stengt eller ikke? 

Har du levd under en stein hele livet??

Anonymkode: cc833...0da

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

"Tapersvar", "dust" og "klovn" - hva skjedde med høfligheten og folkeskikken; gikk allminnelig høflighet i graven i forrige århundre ...?

Selv om man er anonym på et forum, må det være mulig å oppføre seg som et voksent menneske, ikke som en 4-åring i barnehagen.

Anonymkode: e5f02...abc

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...