Embla Othea Skrevet 17. mai 2022 #1 Skrevet 17. mai 2022 Dere som følger et moderat karbohydratredusert kosthold, hvordan ser en typisk matdag ut for dere?
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #2 Skrevet 17. mai 2022 Starter dagen med en porsjon gresk yoghurt. Har noen ganger i litt mørk sjokolade (90%) Resten av måltidene blir en kombinasjon av kjøtt/fisk/kylling, egg og grønnsaker. Noen ganger har jeg litt smelta ost over. Bruker majones som ekstra fettkilde med det kunne sikkert vært erstattet med noe sunnere. Anonymkode: df1b0...692
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #3 Skrevet 17. mai 2022 Kaffe med fett. Masse egg. Litt bær som snaks. Kjøtt/ kylling med grønnsaker til middag. Lavkarboknekkebrød/ skyr/ nøtter. Anonymkode: 3a3c9...8da
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #4 Skrevet 18. mai 2022 lunsj: 2 frøknekkebrød eller 1 proteinbrødskive med to egg, halv avokado, tomat og en boks fisk i hermetikk. lunsj: kjøpe dagens suppe og to egg fra jobb kantinen lunsj: 100 gram salat blader,100 gram tomat, halv løk, 200 gram protein, halv avokado, en neve nøtter og 1 dl dressing. lunsj: smoothie ( kefir, chiafrø, avokado, mct-olje, 1 dl frosne bær, rucola og vann eller litt eple juice for å tynne ut smoothien) Middag: torsk og blåskjell suppe med grønnkål Middag: shepherd's pie med sellerirotmos topp Middag: taco med moster lefse Middag: levergryte med sopp, bacon, potet og fløte Middag: Entrecote med rosenkål, sprøstekt sopp, tomat og bearnais. Middag: kylling kokosmelk curry med blomkålris Jeg spiser ofte bare to måltider, men i helgen eller når jeg vil kose meg blir det noe av det nedenfor kveld/dessert: kaffe med fløte og 50 - 100 gram mørk sjokolade kveld/dessert: lett vanilje iskrem med en neve ristede nøtter og lakrispulver kveld/dessert: 250 gram ferske jordbær med eller uten litt fløte kveld/dessert: Oste brett med to til tre typer ost, oliven, sukkerfri mandelkjeks, spekemat og ferske bær Anonymkode: a5f55...9de 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #5 Skrevet 20. mai 2022 Jeg vil følge denne tråden Har lyst til å prøve å redusere karboinntaket noe, men er veganer så synes det er litt vanskelig å finne alternativer til f.eks. egg. Anonymkode: e4dd1...95b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå