Gå til innhold

Karbohydrater i moderasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som følger et moderat karbohydratredusert kosthold, hvordan ser en typisk matdag ut for dere?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Starter dagen med en porsjon gresk yoghurt. Har noen ganger i litt mørk sjokolade (90%) Resten av måltidene blir en kombinasjon av kjøtt/fisk/kylling, egg og grønnsaker. Noen ganger har jeg litt smelta ost over. Bruker majones som ekstra fettkilde med det kunne sikkert vært erstattet med noe sunnere.

Anonymkode: df1b0...692

AnonymBruker
Skrevet

Kaffe med fett. Masse egg. Litt bær som snaks. Kjøtt/ kylling med grønnsaker til middag. Lavkarboknekkebrød/ skyr/ nøtter. 

Anonymkode: 3a3c9...8da

AnonymBruker
Skrevet

lunsj:  2 frøknekkebrød eller 1 proteinbrødskive med to egg, halv avokado, tomat og en boks fisk i hermetikk. 

lunsj: kjøpe dagens suppe og to egg fra jobb kantinen 

lunsj: 100 gram salat blader,100 gram tomat, halv løk, 200 gram protein, halv avokado, en neve nøtter og 1 dl dressing. 

lunsj: smoothie ( kefir, chiafrø, avokado, mct-olje, 1 dl frosne bær, rucola og vann eller litt eple juice for å tynne ut smoothien) 

Middag: torsk og blåskjell suppe med grønnkål 

Middag: shepherd's pie med sellerirotmos topp

Middag: taco med moster lefse

Middag: levergryte med sopp, bacon, potet og fløte

Middag: Entrecote med rosenkål, sprøstekt sopp, tomat og bearnais. 

Middag: kylling kokosmelk curry med blomkålris 

Jeg spiser ofte bare to måltider, men i helgen eller når jeg vil kose meg blir det noe av det nedenfor

kveld/dessert: kaffe med fløte og 50 - 100 gram mørk sjokolade

kveld/dessert: lett vanilje iskrem med en neve ristede nøtter og lakrispulver

kveld/dessert: 250 gram ferske jordbær med eller uten litt fløte

kveld/dessert: Oste brett med to til tre typer ost, oliven, sukkerfri mandelkjeks, spekemat og ferske bær

Anonymkode: a5f55...9de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil følge denne tråden :) Har lyst til å prøve å redusere karboinntaket noe, men er veganer så synes det er litt vanskelig å finne alternativer til f.eks. egg. 

Anonymkode: e4dd1...95b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...